NL2 JTs (straat op flop)

• fakethat
      fakethat
      Bronze
      Known players:
      Position:
      Stack
      Hero:
      $2,09
      MP3:
      $2,26

0,01/0,02 No-Limit Hold'em (7 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy.com Elephant 0.102 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is BB with J:club: , T:club:
      2 folds, MP3 raises to $0,08, 3 folds, Hero calls $0,06.

Flop: ($0,17) A:spade: , K:spade: , Q:heart: (2 players)
      Hero bets $0,02, MP3 raises to $0,10, Hero raises to $0,30, MP3 raises to $2,18 (All-In), Hero calls $1,71 (All-In), MP3 gets uncalled bet back (All-In).

Turn: ($4,19) J:heart:
      River: ($4,19) 9:spade: (2 players)

Final Pot: $4,19

Results follow (highlight to see):
      MP3 shows (Qs Qc)
      Hero shows a straight, ace high (Jc Tc)

Hero wins with a straight, ace high (Jc Tc)

Hoe vinden jullie dat ik deze heb gespeeld?

Ik vond mijn call pre-flop toch... nou ja. Maar ik maakte een call omdat hij best veel aan het raisen was en dergelijke, vaak ook met bijvoorbeeld 4 cent en zo. Over het algemeen dus een irritante speler. Maakte een call met JTs en ik dacht... ok het is nou zeer zeer zeer de vraag of ik een beetje een fatsoenlijke hand hit. Haha.

En ja eigenlijk was het voor mij dan de vraag hoe ik er het meeste geld uit ging halen. En toen besloot ik: juist, ik bet gewoon 2 cent. Gegarandeerd dat ik een reraise krijg. Echter toen ik automatisch ging voor de 3 bet van mij van 3 keer zijn raise twijfelde ik ineens en was ik bang dat ik hem de pot uit zou jagen. Eerlijk is eerlijk, dat had ik veel beter gekund. Had hem eigenlijk moeten min 3 betten (zeg maar min raise en dan als een 3 bet). Ach ja. Toch altijd even huiverig als het dan tot een showdown komt. Maar ja ik vond dit toch wel een hele leuke hand.
  • 6 antwoorden
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Eerst wat je moet afleren:

1) Minbetjes - Rare betjes zoals die 2cent hier (heb je nog al rare bets zien maken in andere handen). Dat is echt voor niks nodig hoor.
      2) Minraises (dit haal je aan onderaan), hierdoor haal je ten eerste minder value terwijl villain niet echt op 10 cent zal kijken en ten tweede worden minraises vaak als nuts aanzien wat hier ook het geval zou zijn en wat eigenlijk wel logisch is.

Preflop is de call idd niet echt volgens de chart. Maar ik zie dat villain hier een huuuuge fish is op 19 handen en je dus wel vrij veel implied odds hebt, laat staan dat je niet voor ligt :) . Call vind ik dus best wel fine.

En daar komt dan een nice flop. Ik zou hier dus 12-14 cent betten. Maarja as played komt een raise van hem naar 10 cent. Nu kun je kiezen tussen slowplayen of protecten/value halen/pot opbouwen --> Dat 2e is hier de makkelijke keuze omdat er op de turn zoveel slechte kaarten kunnen vallen wil je het zo snel mogelijk allin krijgen. De 30cent sizing mag ook alweer iets hoger zodat je hem zeker niet goede odds geeft. Zeker tegen deze tegenstander die echt fishy speelt mag je best groot betten.
    • fakethat
      fakethat
      Bronze
      Nou ja ik heb hem all in gekregen en dat was fine zat. Heb al genoeg meegemaakt dat mensen meteen folden op een goede hand. Al kan ik wel zeggen dat hij mee is gegaan omdat ik hem mee heb gelokt, alleen hij had QQ dus waarschijnlijk was hij ook gewoon met een grote raise all in gegaan.

Maar ja volgens mij maakt het in dit geval niet zoveel uit hoeveel het is. En op welke manier. Als het maar gewoon all in is.

Er is een grens waarop iemand je raise reraised en wanneer iemand nog maar je raise called. En ik wilde dat hij bleef reraisen. Het is als een soort... herder gedrag... als ik wil dat het schaapje of de schaapjes naar links gaan moet ik naar rechts toe en andersom. Als ik dus wil dat hij reraised moet ik er ONDER gaan zitten. Maar niet checken want dan heb ik risico dat hij ook checkt.

Ik ging er eigenlijk zo vanuit: hij fold, tenzij ik een bet bet die heel klein lijkt en waarop hij denkt ja hallo dat reraise ik wel. Zo speelde hij ook, wel met lef. En daar wachtte ik op. Op een reraise van 8 cent van hem als reactie op mijn zielige 2 cent bet. Maar ja hij ging dus naar 17 cent omdat hij ook daadwerkelijk iets had. Ach ja.
    • Beowolff
      Beowolff
      Bronze
      Het is goed dat je het geld erin hebt gekregen op de flop ;)
      Echter je sizing is crappy, als iemand hier een FD speelt wat dan?
      Je geeft hem hier super odds. En als ie valt ga je dan nog broke?

Bet gewoon hier like 14c uit. Krijg je een raise, dan kun je 2x of 2,5x zijn sizing raisen.
    • fakethat
      fakethat
      Bronze
      Ok ok ik zal blijkbaar mijn sizings iets moeten aanpassen :P

Ik zal er proberen rekening mee te houden. Weet echter nog niet precies hoe dit moet en hoe je dit goed doet. Maar ja. Bedankt voor de tips en bedankt voor het mee blijven denken al heb ik gewonnen.
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Pre-flop kan je beter folden. Je zit uit positie tegen een tegenstander die heel erg veel handen speelt en tegen zo'n tegenstander moet je wachten op een hand waarmee je goed voorloopt op zijn range. JTs kan zelfs door deze tegenstander gedomineerd zijn door bijvoorbeeld KT, QT, QJ, enzovoort. Om hem te stacken moet je zorgen dat jij hém domineert. ;)

Op de flop hit je de nuts en dan is het de vraag hoe je het meeste geld er uit kan krijgen. Je kan hier het beste checken om hem te laten c-betten met zijn handen die dit board hebben gemist, alle handen van hem die dit board wel hebben gehit gaan sowieso ook betten. Maar omdat je niet wil dat het board paired of dat de flush aankomt is een check/raise de beste move. Deze tegenstander zal hier met heel veel handen afstacken of callen: denk aan AA, KK, QQ, AK, AQ, KQ, flushdraws, Ax.

Dus check/raise (en een stuk groter dan nu) en het geld naar het midden krijgen zo snel als het kan. ;)

Je betsizing kan inderdaad nog wat werk gebruiken. Minbetjes en dergelijke zorgen er alleen maar voor dat je hand niet goed beschermd wordt en dat je veel value mist omdat de pot niet groot wordt. Lees de strategie-artikelen nog eens goed door (vooral over het post-flopspel) want volgens mij heb je dat nog niet zorgvuldig gedaan. ;)

En ook het bekijken van video's is erg leerzaam. In de strategie-artikelen staan nog een aantal punten die je eigenlijk beter meteen af kan leren, zoals (open-)limpen. In video's gebeurt dit niet en daar zie je meteen in de praktijk hoe en waarom goede spelers spelen zoals ze doen.

Veel succes!
    • fakethat
      fakethat
      Bronze
      Bedankt!