Nl50 FR AJ offsuit, missed vs shorty

• giraffe1977
      giraffe1977
      Bronze
      CO speelt 14-8 over 150 handen heb nog geen descend stat over hoe fold happy hij is op cbets.

Mister UTG donkbets de flop maar speelt 39-22 met agg 3.4, ik heb hem zulke rare moves zien maken dat ik met AJ off hier vaak nog voor ligt. Daarnaast had ik al vermoeden dat CO niet meer ging folden en ik met een A of J op de turn de UTG range nog kon beaten.

Wat is hier de beste play krijg er nog hoofdpijn van. :D

Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $0.50(BB) Replayer
      SB ($50.25)
      BB ($53.50)
      UTG ($100)
      UTG+1 ($51.25)
      UTG+2 ($49.50)
      MP1 ($48.72)
      MP2 ($24.46)
      Hero ($50)
      CO ($13.99)
      BTN ($46.90)

Dealt to Hero J:spade: A:club:

UTG calls $0.50, fold, fold, fold, MP2 calls $0.50, Hero raises to $3, CO calls $3, fold, fold, fold, UTG calls $2.50, fold

FLOP ($10.25) K:heart: T:club: 9:diamond:

UTG bets $7.68, Hero calls $7.68, CO raises to $10.99 (AI), UTG folds, Hero calls $3.31
  • 4 antwoorden
    • Vice1
      Vice1
      Bronze
      Waarom call je flop 3way pot? Ook al heb je mssn een read op UTG, je hebt nog een CO die achter je moet acten. Ik denk dat je door die reden hier beter kunt folden met je gutshot (en mssn zelfs tegen UTG donk hoor.. mja ;) )
    • Letsdothisish
      Letsdothisish
      Bronze
      Denk je dat UTG multiway ook zo aggro speelt? 3.4 is ook niet zo extreem hoog imo en z'n bet lijkt toch voor value. Met een A/J ben je toch ook niet blij op zo'n board. Daarom vind ik fold ook het beste hier.
    • cowboykoen
      cowboykoen
      Bronze
      Ik zou hier ook folden, gezien idd 3-way omdat de shorty nog achter je zit. De CO coldcallt hier een vrij grote isoR met bijna 1/4 van zijn stack. Denk dat hij hier trapt met hoge PP's of sterke broadways. Hij gaat hier bijna niets meer folden op deze flop.

Zelfs als UTG spews doe je het nog slecht met je hand. Het zal vaak een PP zijn waarop je gewoon achterlicht, en stel je staat voor dan doe je tegen een turnbarrel 2-way ook niets meer dan folden als je niet degelijk hit. Stel je hit wel een pair zou het nog eens je hele stack kunnen kosten mocht hij toch een betere hand zoals een slechte K hebben als je je J hit oid.
    • LaughingMan85
      LaughingMan85
      Bronze
      Indien je hier HU zit zou ik een call hier nog wel kunnen verstaan maar nu je hier 3-way zit met nog een shorstack erbij -die, zoals je zelf aangeeft wss nooit meer gaat folden- is dit gewoon een supereasy fold op die donkbet omdat je hier maar 4 cleane outs hebt.
      Ook omdat die shortstack hier bijna nooit meer gaat folden verwacht ik niet dat UTG hier vaak spewy moves gaat uithalen en dus gewoon aan het donkbetten is voor value of met een sterke draw.