Getting Better

• ossmiboy
      ossmiboy
      Bronze
      Hoi allemaal. Ik ben een beginnende BSS Speler die hoopt om in de komende maanden poker te beheersen en up te moven doorheen de stakes. Ik heb al vanalles gespeeld, maar omdat ik 's avonds niet zo veel tijd heb om MTT's te spelen en ik al zo vaak zonder resultaat heb geprobeerd SNG's te grinden, wil ik mij nu concentreren op cashgames.

Ik ben begonnen met een roll van 150$, waarmee ik dus kan spelen op NL5. Ik wil vooral het aspect 'Studie' combineren met het zelf spelen. Hiermee bedoel ik dat ik niet elke dag speel, maar soms is een dag wat artikels lees, video's bekijk of coachings volg.

Ik heb mezelf de volgende doelen voor ogen gesteld:

:heart: Alle bronze artikelen 1x lezen
      :heart: 5 BSS beginners video's bekijken
      :heart: Alle Silver artikelen 1x lezen
      :heart: Na elke sessie, handjes reviewen met HM en diegene waar ik niet uitgeraak posten in het handbeoordelingsforum
      :heart: NL5 beaten en dan pas upmoven naar NL10
      :heart: Veel volume draaien
      :heart: Niet telkens kijken of ik winst aan het maken ben, maar concentreren op het poker zelf en aan mijn eigen spel werken.
      :heart: Zo weinig mogelijk tilten (lukt vrij goed)

Ik zet hier geen tijdslimiet op, ik hoop gewoon dat ik de juiste motivatie blijf vinden en niet stop als het niet goed gaat. Dmv deze blog hoop ik dat dit zal lukken.

En om te starten mijn begingrafiekje!

• 18 antwoorden
    • olram6
      olram6
      Bronze
      Goede doelstellingen! En veel succes ermee, op welke pokersite speel je ?
      En wat is je nickname?
    • smoothkilian
      smoothkilian
      Bronze
      Succes! :)
    • ERDWW
      ERDWW
      Bronze
      ziet er goed uit, succes :)
    • ossmiboy
      ossmiboy
      Bronze
      Ik speel nu op pokerstars onder de nickname 'hasabene'.

Thx!
    • pokercards
      pokercards
      Bronze
      Succes! Kom ik je wss wel een keer tegen aan de tafels speel ook op stars
    • ossmiboy
      ossmiboy
      Bronze
      Gegroet!

Ik heb vandaag niet zoveel tijd om te grinden, dus besloot om maar wat aan mijn spel te werken. Ik heb de voorbije twee sessies geanalyseerd en de handjes waar ik over twijfelde gepost in het handbeoordelingsforum. Ik ben er zeker van dat ik er iets uit kan lezen.

Verder ook even vermelden dat ik gisteren alle bronze artikels heb afgewerkt. Dat wil zeggen één keer lezen en begrijpen. Binnen een paar weken wil ik die nog eens lezen.

Ik ga nu nog één silver artikel lezen, en daarna ga ik chillen bij vrienden voor de rest van de dag. Het kan zijn dat ik straks nog een korte sessie speel.

:s_thumbsup:
    • ossmiboy
      ossmiboy
      Bronze
      Probeer elke dag up te daten voor de motivatie hoog te houden :D

Vandaag las ik twee artikels, de silver artikels over het preflop spel. Het meeste wist ik al, maar toch is het goed om alles nog eens door te lezen: leren is herhalen.

Ik begin nu nog aan een sessie, 12 tafeltjes NL5 open.

GL to me
    • smoothkilian
      smoothkilian
      Bronze
      Misschien moet je overwegen iets minder tafels te spelen, op deze manier kan je veel beter aan je spel werken. Ik speelde in het begin ook een stuk of 12 tafels en begon steeds meer op een robot te lijken. Ik ben er van overtuigd dat je met een stuk of 6 tafels je winrate en spel flink kan verbeteren :)
    • ossmiboy
      ossmiboy
      Bronze
      Heb daar ook over nagedacht, maar als ik maar 6 tafels speel begin ik mij (té) snel te vervelen en open ik facebook of pokerstrategy ofzo, en dan hou ik me al helemaal niet meer bezig met poker.

En ik weet van mezelf dat ik 12 tafels makkelijk aankan.

Maar het is wel terecht dat je zoiets opmerkt.
    • ossmiboy
      ossmiboy
      Bronze
      784 handen gespeeld, 4$ up.

Vrij tevreden over sessie, al moet ik dringend aan mijn postflopspel gaan werken.
    • ossmiboy
      ossmiboy
      Bronze
      Vandaag ga ik de 2 BSS coachings van Gamblewhitme en Yoshiwa volgen. Deze zijn imo als beginnende speler niet te missen.
    • ossmiboy
      ossmiboy
      Bronze
      Ziezo, na een drukke pokeravond nog even een update.

De twee coachings waren weer leerrijk.

Daarna besloot ik om zelf nog een sessie te spelen. Deze verliep vrij swingy.

Vooral deze hand deed me de das om:

No-Limit Hold'em, $0.05 BB (9 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

UTG ($2.13)
      Hero (UTG+1) ($6.66)
      MP1 ($2.89)
      MP2 ($19.09)
      MP3 ($4.52)
      CO ($2.03)
      Button ($5.19)
      SB ($4.61)
      BB ($4.62)

Preflop: Hero is UTG+1 with Q, Q
      UTG bets $0.15, Hero calls $0.15, 1 fold, MP2 raises $0.50, 6 folds, Hero calls $0.35

Flop: ($1.22) K, Q, 2 (2 players)
      Hero checks, MP2 bets $0.90, Hero calls $0.90

Turn: ($3.02) 2 (2 players)
      Hero checks, MP2 bets $1.40, Hero raises $3, MP2 raises $10.48, Hero calls $2.26 (All-In)

River: ($13.54) K (2 players, 1 all-in)

Villain shows AK

Total pot: $13.54

Ook deze hand was niet zo leuk :)

No-Limit Hold'em, $0.05 BB (8 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

MP2 ($6.23)
      CO ($2)
      Button ($9.08)
      SB ($1.97)
      BB ($2.28)
      UTG ($1.41)
      UTG+1 ($5.16)
      Hero (MP1) ($5.07)

Preflop: Hero is MP1 with K, A
      2 folds, Hero bets $0.20, 4 folds, BB calls $0.15

Flop: ($0.42) 9, K, 2 (2 players)
      BB bets $0.25, Hero calls $0.25

Turn: ($0.92) A (2 players)
      BB bets $0.55, Hero raises $3.60, BB calls $1.28 (All-In)

River: ($4.58) 7 (2 players, 1 all-in)

Vilain heeft A3 schoppen.

Total pot: $4.58

Voor de rest nog AK tegen AQ gewonnen en AK tegen KK verloren. Beide preflop all in.

Wel een dikke BI down. Maar al bij al was het wel een redelijke sessie.
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Hey, leuk blog tot nu toe ossmiboy! Een mooie opzet en een prima instelling, wat wil je nog meer. :)

Het is ook erg goed dat je de coachings volgt en dat je geregeld handjes post, als je zo doorgaat zit je zo op NL10+. Laat die handjes zoals hierboven je niet stoppen, je kreeg het geld als favoriet naar het midden, meer kan je niet doen. ;)

Veel succes!
    • ossmiboy
      ossmiboy
      Bronze
      Dankje Wryzeth! Motiveert me erg hard als mensen me aanmoedigen.

Ik ga nu nog een sessie van een uurtje startenn en daarna hoop ik dat ik nog tijd heb om mijn handen te posten.
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Kga je ook volgen ;) . Veel succes in ieder geval en blijf vooral aan je spel werken ;) .
    • ossmiboy
      ossmiboy
      Bronze
      Alweer even geleden dat ik kon updaten, maar ik doe de volgende 2 weken vakantiewerk en dan heb ik niet zoveel tijd om te grinden/aan mijn spel te werken. Ik probeer wel alle handjes van het beoordelingsforum door te nemen.

Vandaag een vrije dag: grindingtime. Ik opende weer 12 tafels op pokerstars en ik zou wel zien wat het bracht.

Het werd een supersessie! 26$ up, dus zo'n dikke 5 buy ins over 1320 handen. Ik runde wel wat boven EV. Zal straks wat leuke handjes posten!

In totaal heb ik nu bijna 6000 handen gespeeld (wat eigenlijk wel wat meer mocht zijn).

Hier mijn graphje:

Verder wil ik vandaag nog één of twee artikels lezen en twijfelachtige handen posten.
    • ossmiboy
      ossmiboy
      Bronze
      Up up!

Ik open weer 12 tafels NL5, zien of de kaarten weer goed vallen zoals vorige keer :s_cool:

Nee, het belangrijkste is dat ik juiste beslissingen maak natuurlijk.
    • ossmiboy
      ossmiboy
      Bronze
      Heb eerst zo'n 700 handen gespeeld, 6$ up. Daarna heb ik het artikel over tafelselectie gelezen. Dit was heel interessant, maar ik denk niet dat ik al aan tafelselectie moet doen op NL5, aan elke tafel zit wel genoeg fish :)

Hier een keyhandjes van de vorige sessie, de rest van de handen was vrij standaard.

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.02/$0.05 No-Limit Hold'em (9 handed)

Known players:
      MP2:
      $2.00
      MP3:
      $3.35
      CO:
      $5.00
      BU:
      $3.56
      SB (Hero):
      $5.05
      BB:
      $13.45
      UTG1:
      $5.39
      UTG2:
      $5.85
      MP1:
      $6.81

Preflop: Hero is SB with 8, 8.
      UTG1 raises to $0.10, UTG2 calls $0.10, MP1 calls $0.10, 4 folds, Hero calls $0.08, BB folds.

Flop: ($0.45) 5, 8, 4 (4 players)
      Hero checks, UTG1 bets $0.20, UTG2 folds, MP1 folds, Hero raises to $1.00, UTG1 calls $0.80.

Turn: ($2.45) 7 (2 players)
      Hero checks, UTG1 checks.

River: ($2.45) A (2 players)
      Hero bets $1.00, UTG1 raises to $2.00, Hero calls $1.00.

Final Pot: $6.45.
      Results follow:

Hero shows three of a kind, eights(8 8).
      UTG1 shows a pair of eights(8 Q).

Hero wins with three of a kind, eights(8 8).

Hier call ik eigenlijk vrij snel. Als UTG heeft hij hier echt amper een 6 in zijn range zitten denk ik. Ik denk dat hij die probeert te reppen, dus call ik.

Nu even douchen en dan wil ik nog zeker anderhalf uur grinden.