Nl5 | 99

• ossmiboy
      ossmiboy
      Bronze
      No-Limit Hold'em, $0.05 BB (8 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

Button ($2)
      Hero (SB) ($5.02)
      BB ($5.65)
      UTG ($2.26)
      UTG+1 ($2.62)
      MP1 ($2.03)
      MP2 ($5.65)
      CO ($4.10)

Preflop: Hero is SB with 9, 9
      UTG bets $0.10, 5 folds, Hero calls $0.08, BB calls $0.05

Flop: ($0.30) 8, 2, 4 (3 players)
      Hero checks, BB checks, UTG bets $0.15, Hero calls $0.15, 1 fold

Turn: ($0.60) A (2 players)
      Hero checks, UTG bets $0.30, Hero raises $0.60, UTG calls $0.30

River: ($1.80) A (2 players)
      Hero checks, UTG checks

Total pot: $1.80

Pré: Krijg net een call-20, dus call voor setvalue. Villain is vrij tight (10/8)

Flop: Hij c-bet, maar ik call hier met mijn overcard. Is dit verkeerd? Ik kan eigenlijk beter raisen dacht ik nadien, om te protecten tegen FD en voor informatie. Als hij dan nog eens over mij gaat kan ik rustig folden.

Turn: Ik had hier opeens de gedachte om eens te bluffen, wat ik nu eigenlijk dom vind op deze limiet. Zeker die minraise van me is belachelijk, maar tijdens het spelen dacht ik dat ik daarmee heel veel niet A handen kon laten folden.

River: Bluf werkte niet, dus geef de hand liever op.
  • 2 antwoorden
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Zo een tighte villain zie ik vanuit UTG openen met TT+ of AK, misschien 99 en AQ. Als deze stats natuurlijk wel op genoeg handen (100+) zijn gebasseerd.

Call 20 is nice gevolgd. de BB zal iets looser callen denk ik vanwege de odds die hij krijgt of miss ook wel met een PP.

De flop zit er goed uit voor jou en de tighte openraiser cbet klein in een 3way pot. Die betsizing ben ik wel wat verward door want dit is niet echt protecten ;o. misschien wilt hij value uit overpairs?

Ik denk dat een fold hier wel beter is en dat je dit gewoon speelde om te setminen. Tegen deze nit zijn range dan toch.

Op de turn komt een A en hij bet nog eens half pot. Dit doet me AK vermoeden of nog steeds een overpair. Hij callt dan gewoon en bet de river niet met een 2e aas op het bord. Ik twijfel of je hem er hier toch niet kan afbluffen want deze line zie ik hem nog wel nemen met KK ofzo.
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Pre-flop is fine.

De flop is een check/call als je tegenstander niet second barrelt met zijn overcards als AK, AQ als die de flop hebben gemist. Ook vanwege villain's betsizing kan je hier nog wel een keer callen om te zien wat hij op de turn doet.

Folden op de flop is ook niet verkeerd. Zelfs als villain twee overcards heeft dan hebben die nog zo'n 25% equity tegen je hand en omdat villain in positie zit kan hij een freecard nemen op de turn. Het is ongeveer even goed, het hangt een beetje af van hoe je tegenstander speelt en of hij vaak barrelt op de turn of dat hij opgeeft als je niet fold op de flop.

As played is de turn een fold. De A hit zijn range veel meer dan jouw range en de kans dat hij hier fold is maar heel klein omdat hij zelfs handen als JJ, QQ en KK niet meteen zal opgeven (helemaal bij de kleine sizing van je c/r).