NL5 fullhouse flat callen?

• Anraxas
      Anraxas
      Bronze
      Heb geen specifieke reads op speler.

Merge - $0.04 NL - Holdem - 8 players
      Hand converted by PokerTracker 3

CO: $4.07
      Hero (BTN): $3.94
      SB: $2.62
      BB: $3.82
      UTG: $4.26
      UTG+1: $3.93
      MP: $3.94
      MP+1: $8.55

SB posts SB $0.02, BB posts BB $0.04

Pre Flop: ($0.06) Hero has 8:spade: 8:diamond:

fold, fold, fold, MP+1 raises to $0.14, fold, Hero calls $0.14, fold, fold

call voor set-mining

Flop: ($0.34, 2 players) J:club: 7:spade: 7:diamond:
      MP+1 checks, Hero checks

Heb niets gehit en geen zin om pot op te blazen, dus check behind.

Turn: ($0.34, 2 players) 8:club:
      MP+1 bets $0.34, Hero calls $0.34

ideale turn voor mij, alleen raar dat hij nu opeens bet. ofwel heeft hij de 8 gehit (lijkt onwaarschijnlijk), ofwel bluft hij hier omdat ik flop heb na gecheckt of hij is aan het slowplayen.

River: ($1.02, 2 players) Q:diamond:
      MP+1 bets $1.02, Hero raises to $2.12, MP+1 raises to $8.07 and is all-in, Hero calls $1.34 and is all-in

En nu raised hij terug, dus een bluff zal het niet zijn, zoals eerder gezet is een 8 hitten onwaarschijnlijk (dan moet hij geraised hebben met 89s of A8s ofzo.
      De overgebleven mogelijkheden zijn dus een slowplay of de Q gehit hebben op de river.
      Als ik dan reraise gaat een Q mss zelf niet meer callen en handen die aan het slowplayen waren hebben mij beat (JJ, 77).

Dus kan ik hier niet beter gewoon flat callen in plaats van te reraisen? Of laat ik dan teveel value liggen?

MP+1 shows J:diamond: J:spade: (Full House, Jacks full of Sevens)
      Hero shows 8:spade: 8:diamond: (Full House, Eights full of Sevens)
      MP+1 wins $0.00
      MP+1 wins $7.55
  • 1 antwoord
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Pre-flop is prima, net als de flop.

De turn is een goede kaart natuurlijk, callen is wel de beste optie omdat je zijn blufs niet wil laten folden en je nog wel all-in kan komen op de river als hij daar weer door blijft betten.

Op de river kan je beter meteen maar shoven, zo veel heb je niet behind dus raise/fold is hier eigenlijk geen optie.

Als hij 77 of JJ laat zien dan kan je daar natuurlijk een note van maken hoe hij die speelt. Op dit board zal hij niet vaak checken als pre-flop agressor omdat het goed board is voor een c-bet, dus is die kans wel aanwezig. Maar omdat je nog geen reads hebt kan je hem niet zo'n kleine range geven, misschien heeft hij wel 7x, QJ, T9 of iets dergelijks wat hij ook als de nuts ziet. Daarom is je shove hier wel voor value en ook goed, zonder stats/reads is je hand te sterk om alleen maar te callen omdat je niet weet wat hij als de nuts ziet. :)