Nl5 | Ak

• ossmiboy
      ossmiboy
      Bronze
      No-Limit Hold'em, $0.05 BB (8 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

MP1 ($2.50)
      MP2 ($6.10)
      CO ($3.63)
      Hero (Button) ($5.22)
      SB ($19.36)
      BB ($1.94)
      UTG ($1.49)
      UTG+1 ($5)

Preflop: Hero is Button with K, A
      5 folds, Hero bets $0.15, SB raises $0.33, 1 fold, Hero calls $0.20

Flop: ($0.75) 6, 3, 8 (2 players)
      SB bets $0.40, Hero folds

Total pot: $0.75

Vooral preflop had ik hier moeilijkheden mee. Statistieken van villain:

18/13, 3-bet van 13% over 42 handjes.

Is dit in postitie een goede spot om te 4-betten? Of is een call in positie beter.
      En wat te doen bij een 5-bet? Easy fold wss met AK.
  • 3 antwoorden
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Zijn range is zeker niet echt loose. Het 3bet% kan je je niet op baseren want daar heb je toch wel een 500 handen op hem voor nodig. Je hebt positie dus is een call wel goed, als je hier 4bet fold hij wss alles buiten QQ+ en AKs dus niet zo goed voor jou.
      Als je hier 4bet en er komt een 5bet moet je je gewoon afvragen of je de benodigde equity hebt om te callen. Dus stel dat een 4bet naar 1$ is dan zit er 1.48$ in de pot. Als hij dan 5bet naar 3$ dan zit er 4.48$ in de pot. Dan is de benodigde equity jouw te investeren bedrag dus 2$ gedeeld door de pot die je kan winnen dus 4.48. Dan geef je hem een range die toch QQ+ en AKs zal zijn en kijk je je met AKo (2/4.48)*100 % equity hebt. Deze zal je niet hebben lijkt me dus is het een fold. Hopelijk heb ik dit juist gezegd lol.

Als het een regular is zal hij denk ik wel inzien dat dit geen goede cbet flop is en dus zal hij wel een hand hebben. Je hebt wel 6 outs en weet dus niet of je hiermee kan floaten.
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      In een blindbattle BU vs SB gaat hij veel lichter 3-betten dan vanuit andere posities en zijn stats geven aan dat hij niet extreem nitty is over dit sample.

Omdat AKo zonder initiatief best lastig speelt post-flop kan je het beste 4-bet/broke spelen. 4-bet/fold met AKo in een blindbattle is echt geen optie. Daarvoor is je hand veel te sterk. ;)

As played is dit niet echt een geweldig board en kan je wel meteen folden.
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Wow ik zat er dus eer naast :o. Ja zie het nu wel in dat het BU vs SB is. Toch denk ik dat de SB dit veel minder loose zal doen dan de BB. Al kan hij dit wel looser doen tegen ons = BU dan tegen MP...