Nl5 | A10

• ossmiboy
      ossmiboy
      Bronze
      No-Limit Hold'em, $0.05 BB (7 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

SB ($5)
      Hero (BB) ($5)
      UTG ($4.07)
      MP1 ($3.86)
      MP2 ($3.85)
      CO ($5.07)
      Button ($14.02)

Preflop: Hero is BB with 10, A
      5 folds, SB bets $0.13, Hero calls $0.10

Flop: ($0.30) 2, 10, A (2 players)
      SB bets $0.15, Hero raises $0.59, SB calls $0.44

Turn: ($1.48) 3 (2 players)
      SB bets $0.55, Hero calls $0.55

River: ($2.58) 8 (2 players)
      SB bets $3.71 (All-In), Hero folds

Total pot: $2.58

Pre: SB stealt, en ik call hier, had ook kunnen 3-betten.

Flop: Ik flop enorm goed, en ik raise zijn c-bet om te protecten tegen FD en eventuele gutshot, maar ook om value te halen uit slechtere azen, AJ-AK.

Turn: Flush komt aan en SB besluit na mijn raise om zelf 1/3 pot te betten. Hier heeft hij denk ik altijd een gehitte flush, maar ik callde toch nog eens. Moet ik hier al opgeven of kan ik de river herevalueren?

River: Easy fold denk ik.
  • 5 antwoorden
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Hmm vind ik een moeilijk te beoordelen hand ^^ dus zal wel wat fouts zeggen :p.

Mijn vraagje eerst: Met wat 3bet je tegen een unknown SB en met wat call te tegen een unknown SB die stealt?

Ik vind dat 3bet en call hier wel kunnen. Al denk ik eigenlijk dat call hier beter is omdat je je anders isoleert tegen beter ofzo .. Al kan je ook misschien beter 3betten zodat je niet outflopped geraakt. Maarja wat is de grootste factor? Volgens mij de eerste en is een call dus goed.

Mooie flop :) . Ook weer moeilijk vind ik. Er zitten wel wat azen in zijn range maar doe je die niet folden met die raise? Er ligt wel een flushdraw en dat is wel een aanleiding tot raisen... Maar heeft hij dan zoveel een FD? Volgens mij heeft hij hier meer crap en pockets omdat je iig al een A en 10 blockt. Ik heb dus geen idee wat hier het beste is en vind het dus allebei wel goed. Goede raise dus ^^.

Een mogelijke FD komt aan maar daarom heeft hij dit zeker niet. Een kleine bet kan ook betekenen dat hij bang is voor de flush met bijvoorbeeld AQ. Maar of het bord nu te gevaarlijk is om te raisen denk ik wel. Want als je nu nog eens gaat raisen zal je enkel nog actie van beter krijgen DENK ik. Op deze manier (met je kwetsbare hand) blaas je de pot ook niet op wat goed is. Goede call lijkt me.

Easy riverfold. Hij zal hier denk ik niet shoven met two pair met een flushdraw on board.
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Prima gespeeld, nice hand! :)

Pre-flop call ik ook liever met AT+ omdat je voorloopt op zijn stealrange en zo allerlei slechtere Ax in zijn range houdt. Dan kan je beter met handen als A2-A9 3-betten omdat die minder goed speelbaar zijn en je blockers hebt.

Flop-raise is prima. Slechtere Ax gaan in een blindbattle niet meteen folden, net als flushdraws, misschien zelfs gutshots of middle-pairs.

De turn is wel vervelend. Een call is hier de beste optie omdat je een redelijk goede prijs krijgt om te verbeteren naar een full-house en je best veel implied odds hebt indien je hit, en omdat je hand mogelijk nog de beste is en je jezelf niet wil isoleren tegen de flush.

Op de river gaan geen slechtere handen overshoven voor value op dit board met villain's line en is een fold prima.
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Dankje. :) btw: Met welke handen 3bet je in die spot tegen een unknown sb? en welke call?
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Dat is een beetje afhankelijk van je eigen stijl.

Ik 3-bet vooral met handen als A2-A9, 22-77 als (semi-)bluf, post-flop is je handsterkte heel moeilijk in te schatten en setminen is ook niet mogelijk tegen een SB-open. Mocht je een call krijgen dan is je hand supergoed verborgen indien je een set flopt wanneer villain je trapped met een monster en zal je hem altijd stacken. JJ+/AK 3-bet ik voor value in deze situatie. 88-TT zijn behoorlijk goed speelbaar post-flop in een SB vs BB-battle en met die handen ga je niet graag broke pre-flop, dus daarom call ik liever. Hetzelfde geld voor AT-AQ. Daarnaast call ik met allerlei speelbare handen zoals suited connectors (vanwege de speelbaarheid en raise-mogelijkheden) en broadways (omdat je voorloopt op zijn steal-range).
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      ty, hier heb ik wat aan hoor ;)