Nl5 | A7

• ossmiboy
      ossmiboy
      Bronze
      No-Limit Hold'em, $0.05 BB (7 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

Button ($1.39)
      SB ($4.95)
      Hero (BB) ($5)
      UTG ($7.43)
      MP1 ($3.72)
      MP2 ($11.34)
      CO ($2.21)

Preflop: Hero is BB with 7, A
      2 folds, MP2 calls $0.05, 3 folds, Hero checks

Flop: ($0.12) 4, A, 7 (2 players)
      Hero bets $0.12, MP2 calls $0.12

Turn: ($0.36) 5 (2 players)
      Hero bets $0.30, MP2 calls $0.30

River: ($0.96) 2 (2 players)
      Hero bets $0.45, MP2 raises $1.45, Hero folds

Total pot: $1.86

Pre: std

Flop: Ik bet meteen om te protecten tegen FD en ook gewoon voor value.

Turn: gutshot wordt nu gehit, maar hier zet ik hem niet zovaak op, dus besluit nogmaals te vuren voor value + protectie.

River: 36 hit nu ook zijn straight, maar ik denk eerder dat hij hier een A heeft, dus bet zo'n halve pot. Nu raiset hij echter, waardoor ik denk dat ik beat ben en fold.

OK?
  • 5 antwoorden
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Ook mooi gespeeld. 10 cent flop en 25 cent turn vind ik eigenlijk wel genoeg maarja doet er niet echt toe. 68 voor een gemaakte gutshot zit denk ik bijna nooooit in zijn range dus gewoon eerder tegen Ax value halen en misschien pockets, flushdraws protecten. Op de river zijn flushdraws gemist en ik zie hem hier nu enkel nog flatcallen met A met vrij goede kicker en raisen met top two en beter. Daarom vind ik die sizing ook vrij goed omdat je je ten eerste niet commit en ten tweede zijn er niet veel handen waarmee hij zal callen of toch mee zal twijfelen om te callen. Op deze manier zal A8 etc wss nog callen dus nice done.
      Op de raise is het idd een easy fold... Hij gaat hier echt niks slechter nog raisen.
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Dit is een hele lastige spot tegen een unknown en ik denk dat er voor callen en folden op de river beide goede argumenten kunnen worden aangedragen.

Pre-flop, flop en turn is goed gespeeld, het gaat puur om de river hier.

Feiten: de flushdraw is niet aangekomen. Straights zijn mogelijk maar ook niet waarschijnlijk (gutshot, runner runner). Villain heeft niet op de flop en niet op de turn geraist terwijl het board aardig drawy werd (setjes had hij eigenlijk moeten raisen voor value/protectie). Een river-raise is niet vaak een bluf op de micro's, maar hier is het wel een limped pot waarin jij met een freeplay de pot in bent gekomen, waardoor je hier sneller zal 3-barrel bluffen dan in een raist pot. Dat spreekt allemaal in het voordeel van een call.

Het grote argument tegen een call is dat river-raises zelden een bluf zijn op de micro's. Daarnaast is het board behoorlijk connected en zitten er veel handen in villain's range die op dit board kunnen hitten.

Villain kan echter zwakkere two-pairs raisen voor value, of gemiste draws als bluf, enzovoort. In deze situatie had ik waarschijnlijk een crying call gemaakt omdat je ongeveer 1 op de 4 keer maar gelijk moet hebben. Maar folden is hier ook niet verkeerd als je tegenstander nog geen rare dingen heeft gedaan, omdat het niet zo vaak een bluf zal zijn.
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      @ Wry: Ik denk dat gemiste draws niet veel bluffen als er toch nog op ze wordt ingebet. Moesten we nu checken zie ik dit nog gebeuren.. Maar in dit geval zou het wel zeldzaam zijn denk ik.
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      True, op deze limieten gebeurt dat niet vaak. Daarom is dit ook zo'n moeilijke spot tegen een unknown omdat een normale tegenstander setjes/straights/two-pairs enzovoort wel eerder had geraist, ten eerste vanwege het drawy board en ten tweede omdat het een limped pot is en hij veel value mist door de pot niet groter te maken door middel van een raise op de flop of turn. ;)
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      ja das waar, ty :) . Vreemde line van villain.