Nl5 Kk

• Anraxas
      Anraxas
      Bronze
      Merge - $0.04 NL - Holdem - 9 players
      Hand converted by PokerTracker 3

BB: $4.70
      UTG: $2.61
      UTG+1: $4.10
      MP: $4.00
      MP+1: $2.40
      LP: $3.84
      CO: $6.67
      BTN: $4.00
      Hero (SB): $3.76

Hero posts SB $0.02, BB posts BB $0.04

Pre Flop: ($0.06) Hero has K:heart: K:diamond:

fold, fold, fold, fold, LP raises to $0.11, CO calls $0.11, fold, Hero raises to $0.42, fold, LP calls $0.31, CO calls $0.31

lijkt mij zeer standaard, reraise naar iets meer dan 10bb omdat er al een caller is.

Flop: ($1.30, 3 players) 9:diamond: J:club: 7:club:
      Hero bets $0.97, LP raises to $1.94, fold, Hero raises to $3.34 and is all-in, LP calls $1.40

AA/KK/QQ lijken mij hier uitgesloten, anders had hij preflop gereraised.
      nu reraised hij mij wat toch op sterkte duidt. Volgens mij kan hij hier JJ, AK :club: , AQ :club: , AJ, 1010 hebben. Lagere pockets zal die wel preflop folden aangezien het toch vrij duidelijk is dat ik een goed hand vast heb.
      Dus enige wat mij hier beat heeft is JJ. gezien ik maar 30% equity ofzo nodig heb, lijkt mij dit vrij easy call.

of moet ik hem hier credit geven en verwachten dat hij/zij dit enkel doet met de nuts?

Turn: ($7.98, 2 players) 3:club:

River: ($7.98, 2 players) 5:heart:

LP shows J:spade: J:heart: (Three of a Kind, Jacks)
      Hero shows K:heart: K:diamond: (One Pair, Kings)
      LP wins $7.59
  • 5 antwoorden
    • Anraxas
      Anraxas
      Bronze
      Als ik het nalees denk ik er eigenlijk helemaal anders over :f_biggrin:

tegen set J's lig ik ver achter en tegen AK/AQ :club: ga ik bijna een flip aan. Alleen tegen AJ doe ik het goed. Dus dan is het eigenlijk een fold lijkt mij.
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Ik denk dat je hiervoor wel voldoende equity hebt. Zal het nog eens narekenen als ik tijd heb ^^
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Voor een shove heb je 30.268...% equity nodig. Nu valt het te zien wat voor range je hem geeft.

Hier is het beste geval: (heb ook overpairs als trap erbij genomen)

nl.pokerstrategy.com
      Equity Winst Split
      UTG 65.32% 63.84% 1.47% { KdKh }
      UTG+1 34.68% 33.21% 1.47% { JJ+, AJs, AcKc, AcQc, QcTc, AJo }

Hier zitten ook een paar flushdraws bij maar daarom is dit dus het beste geval.

Ik zou hem eigenlijk deze geven:

nl.pokerstrategy.com
      Equity Winst Split
      UTG 75.12% 74.88% 0.23% { KdKh }
      UTG+1 24.88% 24.65% 0.23% { JJ, AJs, AcKc }

En in feite doet hij dit ook niet altijd met AKs en callen met AJs is in feite ook bijna uitgesloten. Nu ik erbij nadenk blijft enkel JJ over xD . En tegen de range me AK en AJ erbij heb je niet eens genoeg equity.

Ik denk dat het wel een fold is.....
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Pre-flop mag wat groter. Je zit uit positie en daarnaast is de open-raise van villan niet eens 3bb. Omdat je hem geen goede odds wil geven om te setminen moet je net doen alsof het wel 3bb is en dan volg je simpelweg de normale regels voor een squeeze (3x openraise + 1x voor elke caller). Omdat je uit positie zit kan je daar nog 2bb bij optellen, dus $0.56.

Met een overpair in een 3-betpot doe je in deze hand niets verkeerd om broke te gaan. Villain zal AA vaak 4-betten, dus daar zal ik me niet al te druk om maken. Als het een fishy speler is dan kan hij hier goed AJ, KJ of zelfs QJ hebben, (combo-)-draws en niet te vergeten QQ. Als hij een setje laat zien dan kan je er een note van maken dat hij setmined in 3-betpots en daarnaast is het een goede les om pre-flop groter te 3-betten/squeezen om hem zo slechtere odds te geven om te setminen. Nu maakt villain geen grote fout om te setminen, anders wel. :)
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Jupla alweer fout... Wat is zijn range dan precies volgen jou?