Nl2 QQ

• EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Twijfel een beetje over deze fold achteraf.. Had ik de flop niet moeten reraisen?

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.01/$0.02 No-Limit Hold'em (8 handed)

Known players:
      BU (Hero):
      $1.97
      SB:
      $4.33
      BB:
      $2.00
      UTG2:
      $2.34
      MP1:
      $2.51
      MP2:
      $4.85
      MP3:
      $5.00
      CO:
      $2.00

Preflop: Hero is BU with Q, Q.
      UTG2 calls $0.02, MP1 folds, MP2 calls $0.02, 2 folds, Hero raises to $0.12, 2 folds, UTG2 calls $0.10, MP2 calls $0.10.

Flop: ($0.39) T, T, 8 (3 players)
      UTG2 checks, MP2 bets $0.12, Hero calls $0.12, UTG2 calls $0.12.

Turn: ($0.75) K (3 players)
      UTG2 checks, MP2 bets $0.45, Hero folds, UTG2 calls $0.45.
  • 10 antwoorden
    • fakethat
      fakethat
      Bronze
      Ik denk dat ik ook wel zou hebben gefold.
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Preflop fine
      Op de flop zou een raise wel beter geweest zijn want het bord is vrij drawy. Op deze manier krijgt hij de odds om bv een flush te chasen. Een raise naar 50 cent was goed denk ik.

As played is het denk ik zeer tegenstanderafhankelijkwat je doet op de turn. De K is in ieder geval een perfecte blufkaart voor hem. En door de K is geen enkele draw aangekomen dus daarom kan je nog eens callen denk ik. Maar als dit hand tegen een tight iemand is die echt nitty speelt is het een fold.
    • Duchesst
      Duchesst
      Bronze
      Pre flop is goed

flop stevig raisen ongeveer 3 keer zijn bet + pot dus tussen de 0.6 en 0.75 want is en vrij drawy board.

zoals ie nu is zou ik de turn ook folden omdat het toch nog altijd een 3-way pot is.
    • EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Ik fold de turn idd omdat UTG2 er nog in zit. Maar die flop had ik gewoon moeten reraisen, thanks :)
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Ja had in mijn comment niet met die UTG rekening gehouden. Good fold.
    • fakethat
      fakethat
      Bronze
      Als je zo naar het probleem op de turn kijkt... dan is het makkelijk om te denken dat het beter zou zijn geweest om te reraisen op de flop. Maar ja.
    • EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Dan had utg er waarschijnlijk uitgegaan.
    • Duchesst
      Duchesst
      Bronze
      zelf zonder te weten wat de turn kaart is moet je de flop stevig raisen, je hebt een overpair plus er word gedonk bet, dus als ie op een draw zit moet je hem er niet de odds voor geven
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door EevQQ
      Dan had utg er waarschijnlijk uitgegaan.
      Misschien wel, maar je wil ook niet dat hij heel goedkoop kan drawen en zo jouw QQ kraakt. ;)

Ik ben het verder eens met het meeste wat hierboven is gezegd. De flop is een raise omdat het board behoorlijk drawy is en je niet wilt dat MP2 en UTG2 zo goedkoop kunnen drawen. $0.60-$0.65 is een prima sizing.

De turn lijkt een vervelende kaart maar als je op de flop de beste hand had dan verandert de K niet zo veel imo. Welke Kx hebben ze normalerwijs in hun range? Omdat ze zo'n goedkope prijs hebben gekregen op de flop kunnen ze misschien nog wel een hand als KQ of KJ hebben, maar wanneer je had geraist dan zie ik ze hier nooit meer een K hebben (met uitzondering van KT, maar die had jou toch al beat). As played is een fold op de turn dan wel oké omdat UTG2 inderdaad ook nog in de hand zit.

Voortaan dus de flop raisen om hoofdpijn op verdere straten te voorkomen. ;)
    • EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Lol ik kom net exact dezelfde situatie tegen in the theory of poker. Een overpair met twee tienen op de flop. Betten is het advies idd :P