NL5 A9s vs superfish

• smoothkilian
      smoothkilian
      Bronze
      Deze hand zat ik tegen een fish die 50 handen lang alles callde en met helemaal niks 3 straten kon betten of callen. Als ik m'n A hit op de turn besluit ik behind te checken omdat ik de pot niet wil opblazen aangezien hij any 2 kan hebben hier. Op de river maakt hij een overbet, in eerste instantie lijkt het me dat hij de pot hier op wil pakken doordat ik op de turn behind heb gecheckt, daarnaast is het board gepaird en beat ik dus bijna alle andere 2pairs. Wat kan ik het beste doen in deze situatie?

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.02/$0.05 No-Limit Hold'em (6 handed)

Known players:
      MP2 (Hero):
      $5.00
      MP3:
      $6.19
      CO:
      $5.00
      BU:
      $9.20
      SB:
      $13.77
      BB:
      $5.00

Preflop: Hero is MP2 with A, 9.
      Hero raises to $0.15, MP3 calls $0.15, 2 folds, SB calls $0.13, BB folds.

Flop: ($0.5) 7, 5, K (3 players)
      SB bets $0.10, Hero raises to $0.45, MP3 folds, SB calls $0.35.

Turn: ($1.4) A (2 players)
      SB checks, Hero checks.

River: ($1.4) 5 (2 players)
      SB bets $2.55, Hero calls $2.55.

Final Pot: $6.5.

Results follow:

Hero shows two pairs, aces and fives(Ah 9h).
      SB shows a flush, ace high(Qd 3d).

SB wins with a flush, ace high(Qd 3d).
  • 3 antwoorden
    • livethelife7
      livethelife7
      Bronze
      Ik maak het hier 4bb pre puur omdat er zon fish in de blinds zit.

Je zegt:

"Deze hand zat ik tegen een fish die 50 handen lang alles callde en met helemaal niks 3 straten kon betten of callen."

Imo is het heel makkelijk tegen zo'n fish te spelen. Heel veel value betten, niet bluffen, en als je niks hebt gewoon opgeven.

Dat betekent ook dat ik je raise op de flop niet begrijp, aangezien zoals je al zei de fish toch callt.? Dus ik fold de flop hier, of call nog 1street.

Verder as played als je je A hier hit op de turn, bet ik gewoon nog 2 streets voor value tegen Kx, 7x,5x, lage pairs, en op de turn nog tegen draws.

River fold ik nog wel hier, tenzij je deze fish eerder echt hebt zien 3barrele met air, 2nd pair etc.

River bet lijkt namelijk op een bet die nog zo veel mogelijk geld naar t midden wil krijgen met de nuts, en je de turn behind gecheckt hebt kan het zijn dat fish die verloren value nog wil inhalen.
    • smoothkilian
      smoothkilian
      Bronze
      De flop raise ik omdat ik dacht dat ik hem misschien wel van zijn hand af kon zetten, wat achteraf gezien aardig stom is natuurlijk aangezien hij toch alles callde.

Deze fish had zulke onwijs rare lines dat ik zijn river bet niet direct interpreteerde als een value bet, maar meer als een bluf.

Imo is het heel makkelijk tegen zo'n fish te spelen. Heel veel value betten, niet bluffen, en als je niks hebt gewoon opgeven.

Als ik er zo over na denk klopt dit precies, en speel ik veel te spewy tegen fishes, zal hier voortaan beter op letten.

Kilian
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door smoothkilian
      Deze hand zat ik tegen een fish die 50 handen lang alles callde en met helemaal niks 3 straten kon betten of callen. Als ik m'n A hit op de turn besluit ik behind te checken omdat ik de pot niet wil opblazen aangezien hij any 2 kan hebben hier.
      Doesn't really make sense to me. Als ie toch alles called dan MOET je gewoon valuebetten

De river as played is een slamdunk call voor de volgende redenen:
      1) read die je hebt op SD
      2) Je hebt echt wel SDValue
      3) Tis een Fish en Fish zijn random, ik kan zelfs hier mezelf nog een shove callen bijv.

- Gerv