NL5 AKo vs 4bet

• smoothkilian
      smoothkilian
      Bronze
      Kan ik hier callen in positie en broke gaan op ieder board met een A of K of toch gewoon folden op zijn 4bet. Heb niet heel veel handen op villain maar over 60 handen lijkt hij vrij tight en solid met 12/10 en nog nooit ge4bet.

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.02/$0.05 No-Limit Hold'em (5 handed)

Known players:
      CO:
      $6.58
      BU (Hero):
      $5.00
      SB:
      $5.09
      BB:
      $12.87
      MP3:
      $7.32

Preflop: Hero is BU with A, K.
      MP3 raises to $0.20, CO folds, Hero raises to $0.60, 2 folds, MP3 raises to $1.50, Hero folds, MP3 gets uncalled bet back.

Final Pot: $0.67.
  • 4 antwoorden
    • livethelife7
      livethelife7
      Bronze
      4bet callen is sws een slechte optie aangezien je ver achter ligt tegen zijn range en je maar 33% van de keren hit,dus eigelijk fit or fold speelt. Zelfs dan nog niet eens weet of je voorligt.

Ik ga hier tegen een nit ip niet 3betten maar zijn raise flatten. Als je hier 3bet krijg je alleen maar actie van beter en slechtere handen gaan folden. Daarom is een flat een goede optie hier.

as played is dit een vrij easy fold tegen zijn 4bet.
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      op 6-max lijkt AK 3betten voor value me echt super standaard. Na zijn 4-bet zit je minimaal tegen een range van AQ+/JJ+ maar waarschijnlijk zelfs tegen een range van AK+/QQ+. Als je allin gaat heb je maximaal een flip en waarschijnlijk lig je zelfs ver achter. Flatcallen lijkt me ook geen goed plan want in 2/3e van de gevalen ga je geen pair hitten op de flop en als je wel hit dan kan villain een underpair makkelijk folden. Een fold lijkt me daarom het beste.
    • Gonzzzzzo
      Gonzzzzzo
      Bronze
      Het probleem met flatten is dat je ondanks een sterke hand tegen een 4bettende UTG villain met PFR van 10% speelt. Er blijft max {QQ+,AKs,AKo} over waar je tegen speelt.

Ik kan me vinden in een fold.
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door livethelife7
      4bet callen is sws een slechte optie aangezien je ver achter ligt tegen zijn range en je maar 33% van de keren hit,dus eigelijk fit or fold speelt. Zelfs dan nog niet eens weet of je voorligt.
      Yup

Ik ga hier tegen een nit ip niet 3betten maar zijn raise flatten. Als je hier 3bet krijg je alleen maar actie van beter en slechtere handen gaan folden. Daarom is een flat een goede optie hier.

as played is dit een vrij easy fold tegen zijn 4bet.
      I agree here tegen mensen die supernitty spelen ( lager dan 18VPIP) want men called nauwelijks 3bets, 4bet jouw met QQ+,AK en de fold equity die je preflop hebt verdient niet genoeg om het profitabel te maken.

Ik speel hier liever poker tegen zo'n ABC speler die wss 90% cBet en alleen met TP+ barreled

- Gerv