NL5: 10-2s BB vs SB thin value @ river ?

• Beowolff
      Beowolff
      Bronze
      Verder is dit wel een heel loose defend, maar hij stealed 75%, dus 3bet preflop was beter geweest.

Ik zet hem eerder op A4/A3/A2 en dat hij complete @ river daarom check ik behind.

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.02/$0.05 No-Limit Hold'em (6 handed)

Known players:
      BB (Hero):
      $14.36
      MP2:
      $15.53
      MP3:
      $8.46
      CO:
      $2.07
      BU:
      $6.54
      SB:
      $5.97

Preflop: Hero is BB with 2, T.
      4 folds, SB raises to $0.20, Hero calls $0.15.

Flop: ($0.4) 4, 2, 3 (2 players)
      SB bets $0.20, Hero raises to $0.60, SB calls $0.40.

Turn: ($1.6) A (2 players)
      SB checks, Hero bets $1.14, SB calls $1.14.

River: ($3.88) A (2 players)
      SB checks, Hero checks.

Final Pot: $3.88.
      Results follow: Hero shows a flush, ace high(2 T). SB shows three of a kind, aces(A K). Hero wins with a flush, ace high(2 T).
  • 8 antwoorden
    • D4Skunk
      D4Skunk
      Bronze
      Volgens mij is dit een serieus leak in je spel; het is niet omdat de ander stealt met rags, dat je hem zelf met rags moet proberen terugstealen.

Op deze manier moet je nog altijd hitten; als je 75% van de handen en jouw hand in de Equilator steekt, dan kom je preflop op 60/40 in zijn voordeel.

Als je de MSS chart erbij neemt kan je vanop de BB restealen met:
      - 88+
      - AJ+

Dit is 70/30 in jouw voordeel volgens de equilator. Om te restealen moet je zeker zijn dat je een edge hebt...

In zijn geval zou ik misschien nog iets ruimer gaan: 77+, A8s+, AT+
      Ik neem geen K* handen mee in de range, omdat hij bv ook makkelijk A2o of zo zou kunnen hebben.

De boodschap is dus raisen ipv te callen, en alleen met goeie handen; anders ben je nl. gewoon aan het gokken.

IMHO kan je de micro's enkel beaten door alleen echt goede handen te spelen preflop, en zwaar te betten indien je speelt en er niemand anders aangetoond heeft voor te liggen; meestal zijn er genoeg callers om dit profitabel te maken, en als ze folden gaat de pot ook jouw kant uit.

BTW, ik ben persoonlijk gewoon gestopt met stats, want bij mij veroorzaken ze FPS, en op deze stakes is dat een heeel slecht idee :f_biggrin:
    • Beowolff
      Beowolff
      Bronze
      Zo ben je echt exploitable wist je dat? Op micro's is dat geen prob. genoeg fish en genoeg value te halen met ABC game. Echter krijg je het op wat hoger limiet zover mijn kennis gaat niet echt value hiervan. Tenzij je met je set tegen AA aan loopt en dat soort standaard dingen.

iid ik had hem pre moeten 3betten of folden. Daar heb je helemaal gelijk in.
    • D4Skunk
      D4Skunk
      Bronze
      Ik denk eerlijk gezegd dat jij hierdoor exploitable bent. Als je je kaarten en zijn range in de equilator steekt, ben je duidelijk in het nadeel preflop...

Als ik persoonlijk tegen iemand speel die 75% keer de blinds stealt, dan wacht ik tot ik een keer een deftige hand heb, en bet vervolgens de pot. => iemand die veel stealt zal meestal wel callen of reraisen => Allin van mijn kant of pot betten op de flop =>

1 steal kost mij 1BB
      Als hij 3BB raised, dan moet ik slechts 1 keer op 4 een geslaagde resteal uitvoeren om breakeven te draaien.

Als hij me called (wat iemand die zo veel raised meestal wel doet), dan bet ik meestal op de flop de nog eens de pot als hij zelf niet zwaar geraised heeft.
      Meestal moet hij dan ook folden omdat die toch met rags gecalled heeft, dan kost het hem 8BB (+ evt zijn minraise); daarvoor moet hij al minstens 8x de BB kunnnen stealen om rendabel te zijn...

Trouwens, mijn profit/loss zit niet in de blinds, toch niet op de micro's....

(Merk op dat dit mijn eigen beperkte ervaring is, en ik er misschien wel naast kan zitten ;) )
    • Beowolff
      Beowolff
      Bronze
      Als jij hele tijd met goede kaarten mee gaat weet op een gegeven moment jouw tegenstander dit, wanneer hij stealed en actie terug krijgt, weet hij dat jij iets goeds hebt. Dat noem ik exploitable:p
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Op zo de microlimieten zou ik me niet teveel zorgen maken om 'exploitable' moves... Ze letten er niet echt op.
    • D4Skunk
      D4Skunk
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Farmarchist
      Op zo de microlimieten zou ik me niet teveel zorgen maken om 'exploitable' moves... Ze letten er niet echt op.
      +1
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Pre-flop is gewoon een fold. 3-bet kan ook, maar er zijn zat betere handen om te 3-betten dan deze.

As played kan je de river natuurlijk nog valuebetten, villain gaat hier met zat handen callen die je beat en als hij je check/raist heb je een easy fold omdat hij dat niet met minder doet. Maar je mist hier nog wel wat value van Ax, 55, pocketpairs.

De rest van de hand (flop, turn) is prima.
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Wryzeth
      Pre-flop is gewoon een fold. 3-bet kan ook, maar er zijn zat betere handen om te 3-betten dan deze.

As played kan je de river natuurlijk nog valuebetten, villain gaat hier met zat handen callen die je beat en als hij je check/raist heb je een easy fold omdat hij dat niet met minder doet. Maar je mist hier nog wel wat value van Ax, 55, pocketpairs.

De rest van de hand (flop, turn) is prima.
      +1 like always :p