NL5: ATs

• Beowolff
      Beowolff
      Bronze
      Line, en hero call @ river heb ik mijn ?? bij tbh.

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.02/$0.05 No-Limit Hold'em (7 handed)

Known players:
      SB (Hero):
      $16.32
      BB:
      $15.40
      MP1:
      $8.51
      MP2:
      $5.07
      MP3:
      $2.05
      CO:
      $3.82
      BU:
      $0.77

Preflop: Hero is SB with T, A.
      5 folds, Hero raises to $0.15, BB calls $0.10.

Flop: ($0.3) T, 8, J (2 players)
      Hero checks, BB checks.

Turn: ($0.3) 2 (2 players)
      Hero checks, BB bets $0.17, Hero calls $0.17.

River: ($0.64) 5 (2 players)
      Hero checks, BB bets $0.36, Hero calls $0.36.

Final Pot: $1.36.
      Results follow: BB shows high card ace(A Q). Hero shows a pair of tens(T A). Hero wins with a pair of tens(T A).
  • 2 antwoorden
    • D4Skunk
      D4Skunk
      Bronze
      Waarom check je hier op de flop ?

Je hebt preflop geraised, dus zou ik op zijn minst terug nog eens tussen 1/2 en 2/3 pot betten op de flop (redelijk drawy board nl.)

Bij een call weet je dat de ander:
      - een straight(-draw) heeft
      - Top pair of beter
      - Een set heeft
      - Een calling station is

Bij een call van een flinke bet op de flop lig je wel achter denk ik, en dus zou ik op de turn voor min-bet/fold kiezen...

Als je minbet gewoon gecalled wordt heeft de ander waarschijnlijk niks of is die aan het slowplayen, anders zal die waarschijnlijk raisen => dan fold je gewoon.

Dus bij het callen van een minraise op de turn lig je ofwel achter, ofwel gaat het om een calling station, en dus zou ik op de river nog eens gaan voor min-bet/fold.
    • RealPecunia
      RealPecunia
      Bronze
      Preflop is standaard.

Op de flop is een cbet de meest logische keuze. Je hebt het initiatief, je hit een pair en villain zou een straight draw kunnen hebben, of een T of 8 waar je op voor staat. Of wellicht fold villain en pak je meteen de pot op, dat is ook niet verkeerd. Kortom, gewoon cbetten op de flop, $0.25 of zo.

In principe kun je na een cbet op de flop nog eens betten op de turn, omdat er nog genoeg zwakkere handen en draws in villains range zitten. Mocht villain dan nog steeds niet folden, dan kun je op de river meestal beter gas terug nemen en een gratis showdown proberen te zien. Maar goed, je hebt nu gechecked op de flop, dat verandert de situatie. Nadat je dat gedaan hebt zou je op de turn beter als nog kunnen betten. Villain heeft niet gebet op de flop, dus waarschijnlijk sta je nog voor op hem. Ook nu geld dat je met een bet mogelijk de pot pakt of wat value krijgt van zwakkere pairs of draws. Je speelt de hand dus te passief postflop.

Nadat je twee keer gechecked hebt is het logisch dat je villains turnbet wel called, aangezien jij zoveel zwakte hebt getoond dat villain bijna any hand zou kunnen betten. Dat je dan op de river weer c/c speelt is op zich wel logisch, villains bet is niet zo groot en je hand doet het nog wel goed genoeg tegen zijn range. Dus de rivercall kan wel denk ik.

Maar goed, het belangrijkste leerpunt is dat je de flop en de turn veel te passief hebt gespeeld. Door te betten pak je vaker de pot en krijg je value van zwakkere pairs en draws. Door te checken mis je dus value en geef je villain een kans om gratis een betere hand te hitten.