NL20 AKo ik flop TPTK

• theiceman13
      theiceman13
      Bronze
      $0.10/$0.20 No Limit Holdem
      8 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
      UTG ($19.10)
      UTG+1 ($30.17)
      MP1 ($41.01)
      Hero (MP2) ($21.70)
      CO ($7)
      BTN ($19.70)
      SB ($18.60)
      BB ($20.38)

Pre-Flop: ($0.30, 8 players) Hero is MP2 A:diamond: K:spade:
      2 folds, MP1 raises to $0.70, Hero calls $0.70, 4 folds

Flop: 4:heart: A:heart: 3:club: ($1.70, 2 players)
      MP1 checks, Hero checks

Turn: 10:diamond: ($1.70, 2 players)
      MP1 bets $2, Hero calls $2

River: 3:heart: ($5.70, 2 players)
      MP1 bets $2.90, $2.9 to Hero ($19)?

MP1: 19/6/2 Cbet 69% AF2.0 over 900handen

Vraag 1: Ik call preflop, omdat ik mezelf niet wil isoleren tegen beter en speel de hand in positie tegen villian. Is dit goed of is 3betten toch beter?

Vraag 2: Op de flop besluit ik behind te checken, een A zou hij hier bijna altijd cbetten en verwacht daarom dat ik geen value meer krijg van slechtere handen als ik nu bet.
      Er liggen wel draws dus zat nog wel te twijfelen of ik mijn hand hier moest beschermen. Is betten misschien toch beter?

Turn maakt hij een overbet en besluit deze te callen, omdat hij dit waarschijnlijk nu ook wel kan doen met blufs en PP die geen set hebben gemaakt.

Vraag 3: De river vind ik wel sterk over komen en lijkt op een value bet. Zou achteraf gezien de river toch folden. Is dit goed of kan je beter callen?
  • 1 antwoord
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Hey theiceman13, welkom op het handjudgingforum. Het is erg goed dat je hier komt om je spel te verbeteren, ga zo door! :)

Over de hand:

Pre-flop kan een call wel goed omdat je tegenstander niet zo veel handen opent en hij dus een redelijk sterke range heeft waar je niet voor value tegen kan 3-betten. Zo houd je handen die je domineert zoals AQ in zijn range.

Op de flop zou ik wel betten, van een 3e word je niet echt vrolijk omdat je zelf geen hebt, en daarnaast zou je hier heel vaak betten met je air als je tegenstander checked als pre-flop agressor. Ook zal je tegenstander vaak nog callen met handen als JJ+ en slechtere Ax omdat jij niet per se de A hoeft te hebben als je hier bet. Dan kan je altijd nog de turn behind-checken om op de river nog een keer te betten, dat komt wat zwakker over dan de flop en turn te betten en zo kan villain nog denken dat je bluft.

As played heb je jouw hand enorm underrept door behind te checken op de flop en is het echt niet meer dan standaard om zijn bets te callen. Je hebt hier zo ontzettend vaak de beste hand. ;)