FL avontuur van Chipwolf

• thechipwolf
      thechipwolf
      Bronze
      Na een eerder blogje over een challenge nu maar eens een nieuwe blog starten. Wie is chipwolf? voor het forum hier denk ik een ouwe taart van 38 jaar. Heb wel eerder wat poker gespeeld maar heel veel is het tot nu toe nog niet. De laatste weken de draad weer opgepakt. Na wat omwegen toch voorlopig gekozen voor FL SH. Zal af en toe wel eens iets anders spelen maar FL moet mijn maingame gaan worden. De afgelopen weken bezig geweest met de coachings volgen, artikelen gelezen en video's gekeken. Kortom, ben bezig om beter te worden. Voorlopig nog veel oefenen op de microlimits en tot nu toe heb ik een klein winstje gemaakt. Heb wel wat moeite met de variance, blijft lastig om ook als het tegen zit vertrouwen te houden.

Ik zal hier af en toe posten hoe het gaat en of er vorderingen zijn, gewoon ook om mezelf scherp te houden.

De doelen: heel erg vastomschreven doelen zijn er niet op dit moment. Wil steeds iets bijleren en oefenen tot ik de kennis en BR heb om weer een stapje hoger te gaan spelen. Ben van plan om een keurig BRM te handhaven, waarbij zeker de kennis en ervarig van doorslaggevend belang zal zijn. Op Everest heb ik nu een BR van rond de 140$ maar blijf nog even 5-10 ct spelen. Grootste deel komt van 2 MTT's die ik won dus een steady winst op die limiet heb ik niet dus eerder wil ik liever niet upmoven, ligt buiten mijn comfort zone.

Tot laterzz

Chipwolf
  • 17 antwoorden
    • thechipwolf
      thechipwolf
      Bronze
      Een tijdje niet veel gespeeld. Oorzaak: het liep voor geen meter meer en motivatie was ver te zoeken. afgelopen weekend weer rustig aan een beetje begonnen op de lage limieten FL SH. Gisteren 10 $ in de plus dus dat is wel lekker. Ook HM weer aan de praat gekregen en dat helpt ook wel. Echt specifieke doelen zijn er op korte termijn niet, gewoon af en toe lekker spelen tot er voldoende vertrouwen is om te upmoven.
    • 6MaxGrinder
      6MaxGrinder
      Bronze
      Veel succes! :D
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Epic bump van je blog :] .

Ik zal je iig gaan volgen suc6!!
    • thechipwolf
      thechipwolf
      Bronze
      Vandaag ongeveer 750 handjes gespeeld. Gaat niet zo snel bij mij, twee tafels is voorlopig even het maximale voor mij. Heb 0.05-0.10 FL SH gespeeld. Ging best lekker. Weer ruim 10 euro in de plus. Helaas is mijn Pokerstars niet getracked hier. Ook nog de FL coaching meegedaan. Lekker bezig dus.
    • thechipwolf
      thechipwolf
      Bronze
      Vandaag eerst fijn naar de tandarts geweest. Brrr.
      Vervolgens 's middags met een lamme wang wat handjes gespeeld. Ging niet heel goed. Ongeveer quitte gespeeld. 's Avonds ging het lekkerder: bijna 12 euro in de plus. Vandaag ook voor het eerst redelijk comfortabel op 3 tafels kunnen spelen ipv 2. Ging er iets tighter en agressiever door spelen en dat is wel prima. Al met al een prima dagje, als je die tandarts even buiten beschouwing laat. BR op pokerstars nu naar 60$. (begonnen met 5$ afgelopen zomer)
      [img][img]http://www.uploadplaatjes.nl/plaatjes/7/257331.jpg[/img][/img]
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Mooi lijntje ga zo door zou ik zeggen!!
    • thechipwolf
      thechipwolf
      Bronze
      Gisteren een sessie gespeeld die ik maar heel snel moet vergeten. 5$ down door veel stomme fouten. Jammer maar het ligt echt aan mezelf denk ik. Voordeel is dat je weet dat het ook beter kan. Als je denkt dat je alles goed doet en toch verliest is het pas echt een groot probleem.
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Shit happens en vooral op FL gewoon doorgaan!!

Kleine tip, review eens een sessie en post wat handjes in judging forum heel erg leerzaam om blik van andere mensen op jouw handen te zien.
    • thechipwolf
      thechipwolf
      Bronze
      Afgelopen week aardig wat gespeeld voor mijn doen. Ging niet zo best tot vanavond... Hele week ruimschoots goed gemaakt. Vanavond $35 in de plus dus dat is goed voor het zelfvertrouwen. BR is nu 73$ op PS. Helaas niet getracked daar.
    • dailytear
      dailytear
      Bronze
      lekker hoor, nice grahp :tongue:

Oorspronkelijk gepost door thechipwolf
      Gisteren een sessie gespeeld die ik maar heel snel moet vergeten. 5$ down door veel stomme fouten.
      snel vergeten? juist niet! het beste is zelfs meteen - terwijl de zelfwalging nog vers is - de HEM handreplayer te openen voor de grootste verlieshanden en per straat na te gaan wat er precies mis ging

peace out :heart:
    • thechipwolf
      thechipwolf
      Bronze
      Zo lekker als het eerst ging zo beroerd werden de dagen erna. De hele winst weer naar de knoppen gespeeld. Niet echt lekkere handen gekregen maar op een paar duizend handjes kan je toch moeilijk van alleen maar pech spreken.

Vorige week maandag ook aan de coaching meegedaan en het begon me wel te dagen dat ik met te weinig agressie speel en dat ik te vaak een goede hand weg leg. Ik deed bijvoorbeeld zelden of nooit een 3-bet. Vorige week dus een poging gedaan om agressiever te spelen maar het liep uit op een drama. BR terug naar nog maar 18 euro winst (dus 23 totaal). Ik speelde iets agressiever maar op de verkeerde momenten.

Gisteren dus maar wat video's gekeken en daar werd ik al weer wat vrolijker van. Ook een investering gedaan in leak-buster en toen kwamen er nog veel meer leaks boven water incl tips om het te verbeteren. Ook mijn hud aangepast met meer bruikbare informatie (dat is nog wel even wennen) Met nieuwe moed weer begonnen aan een nieuwe sessie en de BR ging weer omhoog naar 53 euro.

Nu heb ik wel vaker swings gehad maar ik hoop nu toch echt een aantal leaks te hebben aangepakt en dat dat de reden is waarom het nu beter gaat. Laatste sessie review gedaan en de score was al veel beter. Merk wel dat het me meer energie kost om zo anders te spelen maar ik heb gisteren al 2 mensen laten tilten vanwege mijn wat agressieve manier van spelen (schelden etc wat ik allemaal wel niet met mijn moeder moet doen etc en welke ziektes ik zou moeten krijgen... lol, ik beschouw het maar als compliment)

Hoop dat ik het vol kan houden zo, zou wel fijn zijn. In ieder geval was het goed om eens heel kritisch naar mijn spel te kijken.
    • thechipwolf
      thechipwolf
      Bronze
      Het gaat helemaal lekker de laatste dagen. Steeds een beetje winst. Gisteren een topdag met 29$ in de plus (22.7 BB/100 )
      Ook voor het eerst een Bonus gekregen, 10 $ voor VPP stellar reward. Met een klein beetje geluk kan ik de zilver status halen bij Pokerstars maar dan moet ik wel voldoende tijd hebben de komende dagen. In ieder geval is de BR nu 103 euro.
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Tsja je ziet maar het kan in kleine dingen zitten, nu hopen dat lijntje lekker omhoog blijft gaan. Die 23 BB / 100 is misschien niet reeel om vast te blijven houden maar met ergens tussen de 5 - 10 BB kom je ook al een heel eind ;) .
    • WesleyTheMan
      WesleyTheMan
      Bronze
      Gaat goed zie ik zo! wat pcbeem zegt klopt wel 23BB/100 is erg hoog. Zal wel wat gaan dalen dus daar moet je niet van schrikken!

Ga zo door! ik volg je :)
    • thechipwolf
      thechipwolf
      Bronze
      De laatste weken wel aardig veel lopen spelen voor mijn doen. Resultaten waren heel erg wisselend. De ene avond loopt het voor geen meter, de andere keer lijkt het of alles lukt. Het grote verschil lijkt echt te zitten in de agressie waarmee ik speel. Als ik agressief speel gaat het veel beter. De oplossing ligt dus voor de hand maar soms lukt het me toch niet goed om zo agressief te spelen als nodig is. Waarom dat dan is weet ik niet. Misschien zit ik dan aan tafel met teveel anderen die ook agressief zijn en dan kruip ik toch weer in mijn schulp. Door het vrijspelen van bonussen en een beetje winst is de bankroll nu 110 $. Hier de resultaten van Nov t/m vandaag.
      [img][img]http://www.uploadplaatjes.nl/plaatjes/8/306912.jpg[/img][/img]
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Herkenbare graph maar zoals ik wel vaker gezegd heb. Winst is winst, maar dat is even niet het belangrijkste. Nu moet je leren en aan je spel werken en als ik zo je posts in je blog lees ben je daar goed mee bezig, die resultaten komen vanzelf wel!!
    • dustje
      dustje
      Silver
      Als je aan het leren bent dan is elk beetje winst al goed. Daarnaast moet je niet vergeten dat een deel van de winst in FL bestaat uit rakeback. Zeker op de microstakes betaal je in verhouding zeer veel rake.

Groet