Instellingen HUD

• robertjuh1
      robertjuh1
      Bronze
      Hallo allemaal, wat raden jullie nou eigenlijk aan voor een beginnende cashgame speler, om de HUD instellingen te doen? Want ik vind het nu maar een beetje onduidelijk allemaal, met al die lettertjes van Elephant op het scherm.

Groeten,
      Robertjuh1
  • 7 antwoorden
    • Nordin
      Nordin
      Bronze
      Hey Robertjuh,

Heb je deze video over de Elephant weleens gezien? Daar gaat Gerv ook in op de HUD instellingen. Hier kun je trouwens nog een goed artikel van Twisted1984 lezen over het gebruiken van Stats. Hoop dat je hier iets aan hebt. :)
    • Duchesst
      Duchesst
      Bronze
      lijn 1: naam van de speler tenzij je weet dat je hud altijd juist staat/ n° hands
      lijn 2: vpip/pfr/af/fold to 3-bet.

vpip is hoeveel handen hij speelt
      pfr is hoeveel % van zijn handen hij preflop raiset.
      af is zijn aggresie na de flop
      fold to 3-bet ja deze is preflop duidelijk denk ik.

Daarna kan je altijd nog uitbreiden.
    • robertjuh1
      robertjuh1
      Bronze
      Okee, bedankt hiervoor.
      Nu heb ik het probleem dat en de stats bij de verkeerde persoon staan, en de stats totaal niet overeenkomen. Dus dan heb ik die 4 en de info, maar krijg ik ineens 8 stats te zien of meer? Graag hulp want ik begin mijn geloof erg in Elephant te verliezen :P
    • robertjuh1
      robertjuh1
      Bronze
      Nou, ik heb hold'em manager nu, en ik vroeg me nu af of iemand mij kon helpen met welke hud instellingen ik moest gebruiken. Ik speel momenteel 18man mtt, s&g en mss op lage blinds, graag hulp!
    • robertjuh1
      robertjuh1
      Bronze
      Meh kan niemand even reageren? :D
    • Nordin
      Nordin
      Bronze
      Hey Robert,

Het belangrijkste is het opzetten van een filter. Daarom heb ik een post van het forum van Holdem Manager voor je gekopieerd en hier vind je ook nog wat hulp voor het opzetten van een filter.

The most important thing you can do is: hud options---> additional HUD filters--> setup a #players filter.

The dynamics of the game change in the 6 different phases:
      -1 early phase 9-handed
      -2 middle phase 6-handed)
      -3 bubble phase (5-handed)
      -->
      -4 full table again (final table)
      -5 short handed
      -6 heads up

Ideally you have your HUD reflect the various phases.
      So set up a #player filter, where the 5 handed stats don't mix with your 9 handed.

For example:

2:2-2
      3:3-6
      4:3-6
      5:3-6
      6:3-6
      7:7-9
      8:7-9
      9:7-9

A VPIP of 30 is HIGH 9-handed, but isn't 5-handed, so you can even setup multiple HUDs where a completely different HUD is used in each phase. (hud options--> player preferences--> USE FOR tab)

Other important stats:
      Agression Factor
      Fold to Cbet
      Fold to Steal
    • robertjuh1
      robertjuh1
      Bronze
      Okee, heel erg bedankt Nordin!
      Dit werkt dan ook voor 10 man sng's neem ik aan, gewoon dezelfde instellingen dan?
      En kan je me misschien ook vertellen welke stats je denkt dat ik nodig heb? ik heb nu vpip, PFR, WTS, fold to 3-bet en dan second line fold cb, fold to flop cb en steal en fold vs steal.
      Graag meer hulp!:D