[BSS NL4] JJ, slecht gespeeld?

• TheErwin
      TheErwin
      Silver
      PartyGaming - $0.04 NL - Holdem - 8 players
      Hand converted by PokerTracker 3

MP: $6.59
      MP+1: $2.56
      CO: $3.61
      BTN: $4.44
      SB: $4.02
      Hero (BB): $4.43
      UTG: $6.86
      UTG+1: $3.60

SB posts SB $0.02, Hero posts BB $0.04

Pre Flop: ($0.06) Hero has J:club: J:diamond:

fold, fold, MP raises to $0.12, fold, fold, fold, fold, Hero calls $0.08

Flop: ($0.26, 2 players) 6:spade: 8:spade: 2:heart:
      Hero checks, MP checks

Turn: ($0.26, 2 players) 8:club:
      Hero bets $0.18, MP calls $0.18

River: ($0.62, 2 players) 5:diamond:
      Hero checks, MP checks

Villain was 11/8.

Pre-flop: Had ik moeten 3betten? (En bij een 4bet moeten folden?)

Flop: Ik dacht aan check/call, maar hij checkt behind. Had ik hier mogen donkbetten?

Turn: Na zijn check behind, wilde ik op de turn toch value halen, dus bet ik.

River: Ik verwacht weinig calls te krijgen van slechtere handen, dus besloot te checken en eventueel nog een bet te callen.

Volgens mij heb ik in deze hand weinig goede beslissingen gemaakt, dus graag zou ik wat feedback willen :)
  • 2 antwoorden
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Pre-flop is prima tegen zo'n tighte tegenstander. Je kan hier met JJ niet voor value 3-betten dus is het beter om te flatten.

De flop checken is ook goed. Zo geef je hem de kans met slechtere handen te c-betten, die anders folden indien je zou donken.

Op de turn is het goed om te betten en je sizing is prima. Villain zal vaak handen als AQ en AK behind checken op de flop en die wil je geen gratis kaart geven om te verbeteren. Dus bet je hier gedeeltelijk voor value (handen als 55, 77, misschien 99 en TT die villain potcontrolled) en gedeeltelijk voor protectie (AK, AQ).

Ook al called villain dan nog verwacht ik dat jij hier altijd de beste hand hebt. Setjes of overpairs had hij wel gec-bet. Omdat deze tegenstander redelijk passief lijkt zal hij bijna al zijn handen behind-checken op de river, dus een kleine valuebet van ongeveer $0.20 is hier nog wel op zijn plaats. Hij zal vaak folden, maar misschien maakt ie wel een crying call met A-high of een of ander (pocket)pair.

Dus eigenlijk is de hand best aardig gespeeld hoor. :)
    • TheErwin
      TheErwin
      Silver
      Mooi om te zien dat ik deze hand toch redelijk heb gespeeld. Bedankt :)