HU-cashgame vragen

• kodderke89
      kodderke89
      Bronze
      Hi

Ik heb enkele vragen omtrent HU cashgames. Ik speel dit het liefst.

Nu, ik speel op stars, maar vroeg me af met welke BR ik zou moeten starten om te beginnen met 0.25/0.50 limiet HU.

En ook wanneer ik limiet omhoog kan en terug omlaag moet gaan.

Heeft hier iemand adviezen over of weet iemand goede filmpjes staan op deze site hieromtrent?

Bedankt
  • 4 antwoorden
    • jumper90
      jumper90
      Bronze
      Ik heb weinig verstand van Limit, maar ik had ooit eens ergens gelezen dat 30BB (Big Bets) voldoende is om aan tafel plaats te nemen. Nou lijkt mij dat HU LHE redelijk wat variance met zich meebrengt, omdat je invergelijking met HU NLHE veel lichter moet afcallen, omdat je vaker de correcte odds krijgt en ranges HU in general gewoon ontzettend wijd zijn.

Zeker als je nieuw bent met het spelletje zou ik wel 100 á 150 BI's aanhouden en als je jezelf dat niet kunt veroorloven of merk je dat je het niet beat, stap dan in op een lagere limiet.

Aanbeland bij 80BI's zou ik toch wel een limiet downmoven en bij 150 á 200BI's voor de volgende limiet (dus niet BI's van je huidige limiet) upmoven.

Mijn BRM is in oplopende stakes progressief, dit omdat lage stakes in het algemeen softer zijn, dus kan je een wat liberaler BRM hanteren. Op de hogere stakes worden opponents in general taaier (enkele vissen daargelaten) en de variantie dus groter, om deze swings aan te kunnen is het aan te raden dus een wat conservatiever BRM te hanteren i.e. meer BI's achter de hand hebben.
    • Gangstahhh
      Gangstahhh
      Bronze
      Durf te zeggen dat hij NLHE bedoelt
    • Fabuleuss
      Fabuleuss
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Gangstahhh
      Durf te zeggen dat hij NLHE bedoelt
      Dat denk ik ook.
    • Nivlem
      Nivlem
      Bronze
      Hey!

Leuk, een HU speler er bij! Ik speel zelf ook vrij geregeld HU en kan je denk ik wel het een en ander aan advies geven.

Om te beginnen is het bij HU erg belangrijk dat je niet tegen mensen speelt die beter zijn dan jij, anders ben je gewoon geld aan het verbranden. Tafel selectie is dus SUPER belangrijk. Veel mensen blijven door hun eigen ego aan een tafel zitten als ze down zijn of gewoon graag zichzelf willen bewijzen. Indien je een bankroll wil bouwen is dit echter niet verstandig.

Begin gewoon met spelen tegen slechte tegenstanders. wat dit betekent is dat als je merkt dat je tegenstander vrij solide is (je ziet geen super duidelijke dingen waar je hem op kunt aanpakken) verlaat dan gewoon de tafel. Je krijgt soms wat nare comments naar je oren, maar daar moet je je niets van aan trekken.

Vervolgens bepaal je hiermee ook je BRM gedeeltelijk. Indien je tegen mensen speelt die slechts een klein beetje slechter zijn dan jij, en je edge dus niet gigantisch is, zul je een ruimer BRM nodig hebben dan wanneer je alleen tegen complete idioten speelt.

Ik zou zeggen dat 30BI toch wel het minimum zijn als je begint met spelen. Voor 50NL zou dit dus $1500 zijn. Dit is echter mijn persoonlijke richtlijn.

Laatst vertelde Girah echter in zijn interview dat hij tijdens het up/downmoven zelfs een BRM van 10BI heeft gebruikt om shots te nemen op hogere stakes. Dit betekende wel dat bij het verliezen van 2BI, hij weer een limiet omlaag ging. (Het interview is trouwens zeker het kijken waard! )

Op deze manier wissel je constant van limiet en is het psychologisch een stuk zwaarder.

Het belangrijkste aan BRM is dat jij het zo doet dat je jezelf er comfortabel bij voelt. Wanneer je denkt dat je met te veel geld speelt, neem dan een stapje terug. Wanneer je nooit bereid bent bij te storten, neem dan een ruimer BRM. Wanneer je liever niet steeds tussen limieten wisselt of terug wil stappen naar een lager limiet, neem dan een ruimer BRM.