$11+R, middle stage, meer value?

• BillGatesIII
      BillGatesIII
      Bronze
      Nog geen hand gespeeld tegen villian. Kan ik hier behind checken om meer value te halen? Of is dit een correcte bet omdat villian er minimaal eentje callt met zijn range? Die ik inschat op TT+, ATs+, AQ+.

En is 3betten preflop de juiste move?

Position:
      Stack
      UTG3:
      49172
      MP1:
      47179
      MP2:
      15604
      MP3:
      38874
      CO:
      54025
      Hero:
      144772
      SB:
      156610
      BB:
      70426

SnG-MTT $ 11.00 (1344 Players)
      800/1600 No-Limit Hold'em, Ante 150 (8 Players)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy.com Elephant 0.102.40520.2 by www.pokerstrategy.com

Preflop: Hero is BU with J :spade: , J :diamond:
      UTG3 raises 1733 to 3333, 4 fold,
      Hero raises 4289 to 7622, 2 fold, UTG3 calls

Flop: (18844) J :heart: , 9 :spade: , 6 :diamond: (2 Players)
      UTG3 checks,
      Hero bets 7000, UTG3 folds, Hero gets uncalled bet back

Final Pot: 18844
  • 6 antwoorden
    • AceGaylord
      AceGaylord
      Bronze
      Yes, ik zou hier niet betten op de flop. Je bent hier way ahead en villain heeft hier zo goed als nooit een SD (tenzij je denkt dat hij met KQ een 3bet oop callt, maar dan heeft ie maar 4 outs).
      beste imo kun je hier de flop behind checken en hopen dat ie zijn hand verbetert.

Als ie turn checkt kun je misschien zelfs het beste nogmaals behind checken als er een blank valt. AT+ gaat je toch niet callen en TT gaat wss toch slecht maar 1 bet callen en die bet kun je dan op de river maken. QQ-AA heeft ie dan bijna nooit meer als ie op de turn zou checken want die zou ie wel uitbetten.

Soms heb je van die (fishy) spelers die hun AA hier gaan slowplayen en ook op de turn nog op een check/raise hopen, maar dan zijn ook de spelers die op de river dan wel betten en hun AA niet meer kunnen wegleggen als je ze daar allin zet. Dus daar verlies je ook niet zoveel value mee.

Wat ik ook nog wel eens doe tegen agressieve spelers is op de turn een heel kleine 1-1,5bb bet plaatsen. Af en toe willen ze dan toch wel eens spazzen en een play op je maken of ze callen toch nog met hun AQ oid omdat ze denken dat jij niks hebt en ze potodds wise nog kunnen callen.

Tegen echt passieve/zwakke spelers moet je dit echter niet doen want die leggen hun hand gewoon weg en die kun je beter een freecard geven en hopen dat ze hitten.

===
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      3betten preflop ben ik geen fan van.
      Dit omdat je redelijk diep zit.
      Ik denk als je 3bet dat je vooral of folds krijgt ofwel All In moet tegen een zeer sterke range. Dat is een beetje jammer met een sterke hand als JJ.

Bovendien geef je als je flat de spelers na je nog de mogelijkheid om een squeeze te maken waarna jij vrij profitable kan 4betten.

Op de flop vind ik een check behind best ok.
      Je geeft air de kans om te hitten, je geeft villain kans om de turn te betten en stel nu nog dat villain een hand als QQ passief zal spelen, dan zal je met een stevige turn en riverbet hem toch makkelijk all in krijgen.

9k op de turn zorgt namelijk voor een pot van 36k terwijl villain nog 33k over heeft. Dat is op de river de perfecte situatie om te shoven en hem nog te laten callen omdat hij denkt dat je blufft.
    • BillGatesIII
      BillGatesIII
      Bronze
      De reden dat ik 3bet op de button is omdat de blinds redelijk passief waren, ik geen multiway pot wil spelen met pp J en ook geen squeeze van deze spelers verwachtte. In MP had ik wellicht gecalled.

Rest is me nu helder (Elias en ook AceGaylord natuurlijk bedankt).
    • BillGatesIII
      BillGatesIII
      Bronze
      (doublepost)
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      Als je bang bent voor multiways zou ik eerder callen op de button dan vanuit MP omdat je zo wel altijd positie hebt.
    • BillGatesIII
      BillGatesIII
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door EliasVeritas
      Als je bang bent voor multiways zou ik eerder callen op de button dan vanuit MP omdat je zo wel altijd positie hebt.
      Dit begrijp ik niet. Het is toch de bedoeling om met een hand als pp J heads-up te komen? En dat bereik je door te raisen zodat eventuele spelers achter je en de blinds niet de juiste odds krijgen om te callen?