[NL4] 98s, flopped flush

• TheErwin
      TheErwin
      Silver
      PartyGaming - $0.04 NL - Holdem - 8 players
      Hand converted by PokerTracker 3

Hero (UTG+1): $7.77
      MP: $6.17
      MP+1: $4.32
      CO: $7.10
      BTN: $3.23
      SB: $1.10
      BB: $4.00
      UTG: $5.53

SB posts SB $0.02, BB posts BB $0.04

Pre Flop: ($0.06) Hero has 9:spade: 8:spade:

fold, Hero calls $0.04, fold, MP+1 calls $0.04, fold, fold, fold, BB checks

Flop: ($0.14, 3 players) 2:spade: Q:spade: A:spade:
      BB checks, Hero bets $0.10, MP+1 calls $0.10, BB raises to $0.54, Hero raises to $1.86, MP+1 calls $1.76, BB raises to $3.96 and is all-in, Hero raises to $7.73 and is all-in, MP+1 calls $2.42 and is all-in

Zat mijn handgeschiedenis eens te bekijken en vond deze hand wel interessant.

Pre-flop had al een fold moeten zijn, geen idee waarom ik hier vanuit UTG open limp met deze hand :f_mad: Dus zeg daar maar niets over :facepalm:

Maar mijn vraag gaat over het flop spel. Ik vraag mij af of het in een 3way pot met een lage flush over het algemeen EV+ is om allin te gaan als een speler steeds raist en een andere spelers steeds callt?
  • 2 antwoorden
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Zonder stats/reads is dit wel standaard ja, zeker in deze situatie. De BB heeft hier any-two cards, dus hij kan hier goed enkel een hoge hebben, of bijvoorbeeld A2, Q2, 22 of een lagere flush. En op deze limieten zijn er ook nog zat mensen bij die hier met elke , Ax of zelfs nog slechter broke gaan. Hetzelfde geldt voor MP2. Hij kan hier ook vaak zat een slechtere flush hebben, een geslowplayde AA, AQ of QQ, 22, combo-draws (K:sJx bijvoorbeeld), enzovoort. ;)

Ook omdat de A en de Q op het board liggen is de kans al wat kleiner dat je tegenstanders een (hogere) flush hebben, omdat het veel combinaties van handen blocked waarmee ze pre-flop zouden spelen. (A:sX, K:sQ, Q:sJ, Q:sT, enzovoort).
    • TheErwin
      TheErwin
      Silver
      Ik gebruik tijdens het spelen wel wat stats, maar zou nu niet meer weten welke stats deze spelers hadden. Ik heb net ook nog even zitten proberen met Equilab, waarin ik beide tegenstanders ranges wou geven van AA, QQ, 22, AQ, A2, alle flush mogelijkheden en flushdraws met K :spade: . Kreeg dit echter niet echt voor elkaar, dus dan geloof ik jou helemaal dat het hier standaard play is om allin te gaan. Wederom bedankt :)