[NL4] ATs, blindbattle

• TheErwin
      TheErwin
      Silver
      PartyGaming - $0.04 NL - Holdem - 8 players
      Hand converted by PokerTracker 3

UTG+1: $4.61
      MP: $4.00
      MP+1: $13.20
      CO: $1.06
      BTN: $4.00
      SB: $1.56
      Hero (BB): $4.37
      UTG: $8.52

SB posts SB $0.02, Hero posts BB $0.04

Pre Flop: ($0.06) Hero has T:diamond: A:diamond:

fold, fold, fold, fold, fold, fold, SB raises to $0.12, Hero calls $0.08

Flop: ($0.24, 2 players) T:spade: Q:diamond: 2:spade:
      SB bets $0.20, Hero calls $0.20

Turn: ($0.64, 2 players) 3:heart:
      SB bets $0.40, Hero calls $0.40

River: ($1.44, 2 players) A:heart:
      SB bets $0.84 and is all-in, Hero calls $0.84

Pre-flop: Ik denk dat ik hier beter had kunnen raisen als resteal?

Flop: Hier heb ik middle pair, villain cbet en ik besluit hier te callen om zijn bluffs erin te houden en me zelf niet te isoleren tegen beter.

Turn: Villain toont nu wel sterkte door wederom te betten op de blank turn. Ik neem aan dat ik hier beter had kunnen folden, maar hier twijfel ik nu nog aan?

River: Ik hit two pair, maar villain toont wederom sterkte door weer te betten, daarom besloot ik alleen te callen en geen raise meer te plaatsen.

Comments?

PS: Die mensen van Pokerstars op tv kunnen echt niet pokeren of zie ik dat verkeerd? :f_biggrin:
  • 3 antwoorden
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Prima gespeeld imo, nh. :)

Pre-flop 3-betten kan op zich wel, maar omdat villain een shortstack is zal hij sneller geneigd zijn te pushen en zelfs met ATs ga je niet heel erg graag broke pre-flop omdat je niet echt voorloopt tegen zijn range maar eerder flipt of achterloopt. Om slechtere handen in zijn range te houden en omdat je een hele goede speelbare hand hebt post-flop + positie is callen de beste optie.

Op de flop hit je middle-pair en heb je ook nog wat backdoors. Omdat hij deze flop bijna altijd zal c-betten is een call hier prima. Raisen is overspeeld, folden is te zwak. Middle-pair met TK is hier heel vaak de beste hand.

Op de turn moet je een keuze maken voor je stack, villain zal de river heel vaak gaan shoven. Dit is zonder stats/reads, maar villain heeft een fishy stack en het is SB vs BB. Dus onder de juiste omstandigheden kan ik me hier wel vinden in een call, ook omdat villain hier nog goed kan semi-bluffen met straight- of flushdraws. Een fold is ook niet verkeerd hoor, het is een marginale spot, dus is het een beetje afhankelijk van hoe je de tegenstander hier inschat.

En als je al twijfelde of je nog kon folden op de river, met deze riverkaart kan dat natuurlijk nooit. Het wordt trouwens nog best lastig om zijn all-in te raisen, haha. :P
    • TheErwin
      TheErwin
      Silver
      Ik vond mijn line (call/calll/call/call) zo stom eruit zien, dat ik het idee had dat het nooit juist gespeeld kon zijn. Maar wederom mooi om te zien dat deze hand nog niet zo slecht gespeeld is.

En als je al twijfelde of je nog kon folden op de river, met deze riverkaart kan dat natuurlijk nooit. Het wordt trouwens nog best lastig om zijn all-in te raisen, haha. :P

Tijd om te gaan slapen denk ik. Had tijdens het posten niet eens meer in de gaten dat villain allin ging ik op de river. :facepalm:
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door TheErwin
      Tijd om te gaan slapen denk ik. Had tijdens het posten niet eens meer in de gaten dat villain allin ging ik op de river. :facepalm:
      Hehe, ach ja. In ieder geval pluspunten voor jou dat je om 1:00 uur 's nachts nog handen post. :s_thumbsup: :s_biggrin:

Welterusten!