[NL4] AQo, fold/call/3bet op re-raise

• TheErwin
      TheErwin
      Silver
      PartyGaming - $0.04 NL - Holdem - 7 players
      Hand converted by PokerTracker 3

UTG: $4.21
      Hero (UTG+1): $4.58
      MP: $6.07
      CO: $2.00
      BTN: $7.70
      SB: $4.72
      BB: $5.68

SB posts SB $0.02, BB posts BB $0.04

Pre Flop: ($0.06) Hero has A:spade: Q:diamond:

fold, Hero raises to $0.16, fold, CO raises to $0.56, fold, fold, fold, Hero calls $0.40

Flop: ($1.18, 2 players) 4:heart: 4:diamond: 6:diamond:
      Hero checks, CO bets $0.84, fold

CO wins $1.13

Pre-flop: Openraise met AQo lijkt me standaard, echter twijfel ik daarna altijd wat de beste move is op een raise. Tegen een unknown lijkt het me het beste om te folden? Maar tegen een persoon met fishie stats twijfel ik altijd tussen call of 3bet? Wat raden jullie aan?

Flop: Ik mis de flop volledig, maar grote kans dat villain deze ook heeft gemist. Had ik as played hier moeten gaan voor bet/fold?
  • 5 antwoorden
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Tegen een unknown kan je het beste folden ja. AQo doet het lang niet zo goed als AK bij een pre-flop all-in, dat kan je hieronder zien. Villain is een midstack dus hij zal hier vanaf de CO wel iets looser 3-betten dan alleen TT+ en AQ+, maar zelfs dan nog moet je zonder stats/reads hier folden omdat je hand het gewoon niet goed doet tegen de range van handen waarmee hij broke gaat. Callen is ook geen optie omdat je 67% van de tijd de flop gaat missen, je uit positie zit en zelfs als je TPTK hit je gedomineerd kan zijn door AK of een overpair.

Board:
             Equity   Winst   Split
      UTG+1  34.40%  24.06%  10.33% { A:sQ }
      CO     65.60%  55.27%  10.33% { TT+, AQs+, AQo+ }

Board:
             Equity   Winst   Split
      UTG+1  49.79%  39.64%  10.15% { AKs, AKo }
      CO     50.21%  40.06%  10.15% { TT+, AQs+, AQo+ }

As played is de flop een check/fold. Villain gaat geen enkel overpair folden en zelfs AK zal hij vaak op de flop er nog in shoven als jij donkbet.
    • TheErwin
      TheErwin
      Silver
      Wow het verschil tussen AQ en AK is nog stukken groter dan ik dacht.

Maar als je dus wel een goede sample hebt van villain en daaruit blijkt dat villain duidelijk een vis is, dan is een reraise nog beter dan een call, omdat je OOP speelt?
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Ja, omdat hij dan mogelijk wel met slechtere handen broke gaat (al is het alleen al AT en AJ) en omdat deze hand onmogelijk speelt uit positie, zonder initiatief, er maar 33% van de tijd een A of Q komt en dan ook nog eens tegen een midstack. Je hebt dan gewoon geen flauw idee waar je staat op de flop, dus kan je het beste het geld pre-flop naar het midden krijgen, ook omdat elke A of Q scarecards kunnen zijn voor de handen waarmee villain pre-flop all-in gaat, maar niet meer op de flop. ;) En dan kan het ook nog eens zijn dat villain 3-betbluft en fold op je shove, waardoor je de pot pre-flop oppakt (oftewel je hebt nog foldequity). En zelfs indien je shove pre-flop gecalled zou worden en villain shoved met AT+/TT+, dan heb je al bijna 50% equity:

Board:
             Equity   Winst   Split
      UTG+1  47.71%  39.98%   7.73% { A:sQ }
      CO     52.29%  44.55%   7.73% { TT+, ATs+, ATo+ }

Voeg er nog een paar willekeurige handen zoals A8, A9, KQ en KJ er aan toe en je krijgt de volgende situatie:

Board:
             Equity   Winst   Split
      UTG+1  57.06%  51.99%   5.07% { A:sQ }
      CO     42.94%  37.87%   5.07% { TT+, A8s+, KJs+, A8o+, KJo+ }
    • TheErwin
      TheErwin
      Silver
      Ondanks dat ik zelf ook wel een beetje kan spelen met equilab, vind ik het handig om deze getallen zo nog eens te zien. AQ vind ik altijd lastig spelen uit positie, maar hopelijk naar nu wordt dat ook weer een stuk simpeler.
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Superhandig voor mij ook dit :) .

Maareuh een fish is toch eerder iemand die superveel callt etc? Als je wilt shoven zou het dan eerder tegen een maniac moeten zijn lijkt me ^^