$1 STT bubble chipleader

• 013paul
      013paul
      Bronze
      Een intressante hand op de bubble van een $1 turbo SNG op Party. Ik ben hier chipleader en de BU minraised (hij maakt al een fout) en de BB heeft nog maar 840 chips (1.4 BB) behind. Kan ik hier mijn chiplead exploiten door te shoven of is de stack van de BB hiervoor te klein?

Als de BB callt, met welke range kan de BTN dan nog overcallen? Als de BB foldt dan kan de BTN volgens mij alleen met AA of KK nog callen.

Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $600(BB) Replayer
      Hero ($7,600)
      BB ($1,440)
      CO ($6,910)
      BTN ($4,050)

Dealt to Hero J:heart: 3:diamond:

fold, BTN raises to $1,200, Hero ???
  • 3 antwoorden
    • DonBartos
      DonBartos
      Bronze
      Hi Paul,

Met wat voor range verwacht je dat de btn hier raiset? Zie je hem vaker minraisen met 8bb stack?
    • 013paul
      013paul
      Bronze
      Ja dat is het lastige, ik heb nauwelijks reads omdat ik deze toernooien niet vaak speel en een turbo op party gaat zo snel dat je nauwelijks reads op kunt bouwen.

In het algemeen denk ik op een $1 SNG niet dat iemand hier alleen KK of AA heeft. Als ik een range moet schatten dan denk ik dat er spelers zijn die dit doen met 77+, AQo+, AJs+ maar er zullen ook spelers zijn die hier met iedere Aas en KT+ nog minraisen.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Hi,

Als de BB foldt dan kan de BTN volgens mij alleen met AA of KK nog callen.

Dit gaat uit van de premisse dat BTN een clue heeft. Ik vind je redenering wel prima, alleen projecteer je je eigen (op logica gebaseerde) inzicht op een tegenstander. Die tegenstander kan een goede speler zijn, de tegenstander kan ook een chimpanzee zijn die bij wijze van wetenschappelijk expiriment poker speelt.

Ik denk niet dat de gemiddelde speler op deze limiet inziet dat hij hier moet folden. Verder acht ik het erg waarschijnlijk dat BB called, omdat hij slechts 2bb's heeft, waardoor BTN heel gemakkelijk kan callen, althans, niet gauw omwille van de bubble zal folden.