Nl5 | Ak

• ossmiboy
      ossmiboy
      Bronze
      No-Limit Hold'em, $0.05 BB (9 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

UTG ($6.17)
      UTG+1 ($5)
      MP1 ($1.59)
      MP2 ($4.83)
      MP3 ($5)
      CO ($11.62)
      Button ($6.53)
      Hero (SB) ($5.37)
      BB ($1.35)

Preflop: Hero is SB with A, K
      4 folds, MP3 bets $0.20, CO calls $0.20, 1 fold, Hero raises $1.33, 1 fold, MP3 raises $4.10, 1 fold, Hero raises $4.02 (All-In), MP3 calls $0.70 (All-In)

Flop: ($10.25) K, J, A (2 players, 2 all-in)

Turn: ($10.25) 5 (2 players, 2 all-in)

River: ($10.25) J (2 players, 2 all-in)

Total pot: $10.25

Kan ik hier broke gaan tegen een villain met 15/15 stats en een AF van 8.0 over 101 handen?
  • 3 antwoorden
    • Poefters
      Poefters
      Bronze
      Ik denk dat je hier kan sqeezen naar 1 dollar, maar als hij shoved moet je callen want sqeeze/fold is niet echt profitabel...en je calt het liefst tegen een aggro...
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      1$ zou je mogen raisen als standaardraise/sqz preflop. Namelijk 3 keer de openraise + 1 keer die raise per caller = 1$ totaal.
      Deze squeeze is niet zoals vele sqzes als bluf met blockers maar gewoon voor value btw..

Terzijde is er helemaal geen reden om aan te nemen dat MP3 fish is. Er is tot nu toe geen gap tussen vpip en pfr en hij zit fullstacked aan tafel. Denk dus dat hij wel goed zal spelen. (ook 4bb openraise)

Dus stel je hebt 1$ geraised en hij shoved en CO folds. Dan heb je 40% equity nodig als ik het goed heb. As played met deze raise is dat 37%. Ben niet goed in deze berekeningskes dus coach, is dit juist? :p

Hopelijk wel want dan ga ik dit nu eens in de equilator ingeven.

Eerst over zijn range:

Omdat er gesqueezed wordt wat soms wat looser kan zijn zal hij ook ietsje looser shoven denk ik dus JJ+ (anders QQ+ of KK+) en dan nog AK offcourse.

nl.pokerstrategy.com
      Equity Winst Split
      UTG 42.80% 27.76% 15.04% { AcKc }
      UTG+1 57.20% 42.15% 15.04% { JJ+, AKs, AKo }

Hier kom je dus aan en volgens mijn berekening (die miss wel juist is ^^) kan je callen.
    • RealPecunia
      RealPecunia
      Bronze
      Als villain net wat looser is een een hoge AF heeft zoals in dit geval, dan kun je wel prima broke gaan preflop zoals je hier doet. Farmarchist heeft al een berekeningetje gedaan waaruit blijkt dat het waarschijnlijk wel +EV is.

Je 3bet is wel overdreven groot moet ik zeggen. Er is een raise plus één caller, dus je raised minimaal met $0.80. Je zit echter ook nog uit positie en je bent lekker aan het squeezen, daarom mag het iets groter, dus $0.90 - $1 ongeveer. Groter dan $1 is nergens voor nodig, je wilt immers wel value van zwakkere handen en je wilt niet tegen een al te sterke range aanzitten als je gereraised wordt.