Nl50 99

• Vice1
      Vice1
      Bronze
      Het is een fullring tafel die SH is geraakt. Ik ben UTG+1 (of MP nu iig) en besluit te openen met 99. 15/12/2.1 met 7,9k sample called in sb.

Ik cbet flop tegen FD's en lagere pp's laten folden. Villain fold 50% tegen cbets. Ik besluit ook de turn te betten. Mssn had ik hier eerder $6 kunnen betten hoor I dunno. Ik zie die Q alleen niet vaak in zijn range zitten om 2 redenen:

-Villain is vrij tight en zal minder vaak AQ OOP callen (hij heeft ook een 3bet van 5% dus zit zeker in zijn 3bet range).
      -Waarschijnlijk folden alle betere pockets dan mijn hand zoals TT, JJ.
      - Ik bescherm nog tegen FD's.

Is deze turn redenatie beetje redelijk genoeg om een turn bet +ev te laten zijn? Of zou ik turn check en call river op een non :club: moeten doen? of check behind river.

Poker Stars $0.25/$0.50 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 1365456
      DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

BTN: $15.75
      SB: $68.00
      BB: $46.35
      UTG: $50.00
      Hero (MP): $55.00
      CO: $78.40

Pre Flop: ($0.75) Hero is MP with 9 :spade: 9 :diamond:
      1 fold, Hero raises to $2, 2 folds, SB calls $1.75, 1 fold

Flop: ($4.50) Q :spade: 2 :club: 5 :club: (2 players)
      SB checks, Hero bets $2.50, SB calls $2.50

Turn: ($9.50) 8 :heart: (2 players)
      SB checks, Hero bets $5, SB calls $5

River: ($19.50) 3 :heart: (2 players)
      SB checks, Hero checks
  • 6 antwoorden
    • Varune
      Varune
      Silver
      Ik zou juist minder FD in z'n range zetten met 15/12 stats, omdat als je zegt dat ie AQ al niet snel Oop zal callen. Dan gaat ie al helemaal niet Axs of suited connectors oid oop callen.

Maar goed dat verandert de situatie niet bijster veel imo.

Denk eigenlijk niet dat je TT-JJ met 2 bets van deze board afhaalt, Dus dan zou je 3x moeten betten met een hand die eigenlijk al genoeg showdownvalue heeft. En dan draai je je hand onnodig in een bluff imo.

Ik zou hier behind checken op de turn en herevalueren op de river.
      Bij een bet waarschijnlijk folden, omdat hij al zo tight is en vrij lage AF heeft.
      Bij een check zou je nog kunnen denken aan een value bet tegen lagere pockets.

En die turnbet kon wel wat groter ja, meer richting 7$
    • Vice1
      Vice1
      Bronze
      Ja tis wel beetje tegenstrijdig idd.. Dat ie SC's/suited aces wel zou callen OOP.. denk niet dat ze idd in zijn range zitten. Dus eerder check turn c/f river? En bij spelers met loosere stats wel 2x barrelen?
    • LaughingMan85
      LaughingMan85
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Varune
      Ik zou juist minder FD in z'n range zetten met 15/12 stats, omdat als je zegt dat ie AQ al niet snel Oop zal callen. Dan gaat ie al helemaal niet Axs of suited connectors oid oop callen.
      Dit is ook meteen mijn eerste gedachte, villain ziet er een degelijke speler uit en welke degelijk speler gaat nu met draw handen OOP vanuit de SB callen.
      Als ie al drawhanden heeft dan zijn het eerder Kx/Ax type of hands. En met een Ax FD verwacht ik wel dat ie iets aggressiever zal zijn en er is dan nog maar 1 combo van Kx :club: waar je op voor ligt.
      In een second barrel ligt hier dus niet echt veel value en je hand in een bluff veranderen om enkel TT/JJ te doen folden is niet echt profitabel, je gaat jezelf gewoon vaak valueownen tegen zijn Qx handen.
      Daarom dat ik hier dus ook de turn ga behindchecken en de river wss fold tegen een bet.
    • Vice1
      Vice1
      Bronze
      Tegen loosere spelers is het wel een second barrel?
    • LaughingMan85
      LaughingMan85
      Bronze
      LAG's nu niet meteen omdat zijn nu ook niet met zoveel meer speculatieve hanen OOP gaan callen OOP.
      Vooral tegen fishes ga je hier wel kunnen second barrelen voor value
    • Vice1
      Vice1
      Bronze
      Ok clear!