[MSS NL10] A9s, top pair + nut fd

• BaggerSmurf
      BaggerSmurf
      Bronze
      PartyGaming - $0.10 NL - Holdem - 6 players
      Hand converted by PokerTracker 3

UTG: $4.70
      MP: $10.10
      Hero (CO): $3.85
      BTN: $10.00
      SB: $19.53
      BB: $11.15

SB posts SB $0.05, BB posts BB $0.10

Pre Flop: ($0.15) Hero has 9:club: A:club:

fold, fold, Hero raises to $0.30, fold, SB calls $0.25, BB calls $0.20

Flop: ($0.90, 3 players) A:diamond: 8:club: 8:heart:
      SB checks, BB checks, Hero bets $0.70, SB calls $0.70, fold

Turn: ($2.30, 2 players) 7:club:
      SB checks, Hero bets $2.85 and is all-in, SB calls $2.85

River: ($8.00, 2 players) 2:heart:

Voor de flop probeer ik te blinds te stelen maar krijg ik twee callers. Vervolgens hit ik top pair met een slechte kicker op een droge flop en checken SB en BB naar me toe. Dit vond ik genoeg om een c-bet te plaatsen.
      SB callt met toch en ik krijg er een nut flushdraw bij. Hij checkt weer naar me toe en ik besluit te shoven aangezien elke redelijke bet me op de river toch pot committed maakt.
  • 4 antwoorden
    • TheErwin
      TheErwin
      Silver
      Op de turn heb je een monsterdraw (flusdraw + toppair) dus speel je standaard bet/raise. Als je hier wilt betten, bet je meer dan de helft van je resterende stack, dus is het een push. Ook heb je hierdoor maximale FE, dus volgens mij is dit prima gespeeld en zou ik deze hand hetzelfde hebben gespeeld (als ik MSS speel :P )
    • BaggerSmurf
      BaggerSmurf
      Bronze
      Ja maar toen ik er achteraf over nadacht, de flop is zo droog dat iemand alleen met Ax of 8x zal callen. Door op de turn te shoven zal ik dus alleen AT, AJ en AQ misschien laten folden want 8x gaat dat niet doen en AK vaak ook niet. En de kans op een flush maken op de river is ook maar zo rond de 1:5.
    • noisecore
      noisecore
      Bronze
      Hoi ,

Flop is natuurlijk een cbet. Ik zou zelf wel iets kleiner cbetten vermits het board niet drawy is en een bet vrij polarizing is hier. 1/2e tot 2/3e pot qua sizing is hier groot genoeg. Turn kan je 2nd barellen met je FD. Enige nadeel is hier dat je nu heb je de pot eigelijk door je hoge flopbet veel te groot gemaakt voor een 2nd barrel zonder comitted te geraken. Een shove is in deze spot ook niet erg goed, het board is paired, en je hebt slechts een matige TP, een slechtere hand gaat hier dus folden en enkel betere gaan callen. (We hebben overigens geen monsterdraw op de turn hoor Erwin, een monsterdraw is een combinatie van draws vb. OESD+FD , TP met een FD op de turn valt daar niet onder en zeker niet op een paired board :) )

Conclusie: Kleiner betten op de flop omdat het board zo droog is en je de pot niet wil opblazen met je matige hand. Turn kan je veel comfortabeler 2nd barrelen dan.

Groetjes :)
    • TheErwin
      TheErwin
      Silver
      We hebben overigens geen monsterdraw op de turn hoor Erwin, een monsterdraw is een combinatie van draws vb. OESD+FD , TP met een FD op de turn valt daar niet onder en zeker niet op een paired board smile )

Hmm mij stond bij dat FD+toppair ook onder de monsterdraws viel, maar ik snap ook wel dat het eigenlijk geen geweldige draw is op dit board :P