NL50 - JJ OOP vs aggro reg deep

• Vice1
      Vice1
      Bronze
      Hier heb ik JJ tegen een aggro reg. Ik vraag mij af of ik zijn raise moet callen en/of ik flop had moeten cbetten.

Flop cbet ik omdat veel pockets eventueel nog kunnen callen voor 1 straat. Daarna check/call turn en als hij behind checked bet small river. Tenminste dat is mijn plan. Hij raised mij hier echter. Hij raised cbets 15% in totaal over een 9,9k sample. Dus zitten nog wel wat blufs hier in zijn range. Ook aangezien ik hier best wel eens mis en dat een overpair hier moeilijk is doorspelen.. dus wss is het redelijk +ev voor hem om hier te bluf raisen. Dus ik vraag mij af zou ik hier reraise/fold kunnen spelen. Of moeten callen aangezien ik soms nog wel eens voorlig, maar dat kan mij voor ene moeilijke turn of river beslissing zorgen. Of gwn fold aangezien we beide deep zitten en het te moeilijk spelen is OOP?

Poker Stars $0.25/$0.50 No Limit Hold'em - 7 players - View hand 1365461
      DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

Hero (UTG): $104.40
      UTG+1: $89.10
      MP: $20.45
      CO: $51.35
      BTN: $85.50
      SB: $50.00
      BB: $61.05

Pre Flop: ($0.75) Hero is UTG with J :spade: J :diamond:
      Hero raises to $2, UTG+1 calls $2, 5 folds

Flop: ($4.75) 2 :heart: 4 :diamond: 5 :spade: (2 players)
      Hero bets $3, UTG+1 raises to $8.85, Hero....?
  • 1 antwoord
    • LaughingMan85
      LaughingMan85
      Bronze
      Eerst en vooral zou je niet meer aan deze tafel moeten zitten als je een aggro reg hebt aan je linkerkant terwijl je deepstacked zit.

Dit is dan inderdaad wel een moeilijke spot omdat jou JJ niet zo heel sterk staat en hij hier een goede bluffspot heeft met heel wat Ax handen die een goede equity hebben tegen jouw hand en er zijn zowat 20 scarecards die kunnen komen op de turn of river waardoor je heel vaak voor lastige beslissing zult komen te staan
      Daarom dat ik me wel kan vinden in een fold omdat je maar heel moeilijk EV+ gaat spelen OOP in deze spot tegen een aggro reg
      Reraise folden zou ik nooit doen met deze hand, dat is veel te spewy, als je hier ooit gaat 3betten dan is het de bedoeling om broke te gaan. en dan kun je beter een goede made hand hebben of een goede drawhand.

Deze flop zou ik dan zeker ook niet gaan cbetten met handen als 99- tegen deze speler omdat je nooit gecalled wordt door slechter en villain veel te vaak profitabel zal spelen door hier een raise te plaatsen