Nl5 Ka

• iniminie666
      iniminie666
      Bronze
      villian speelde 60/40 over 17 handjes
      Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.02/$0.05 No-Limit Hold'em (6 handed)

Known players:
      MP2 (Hero):
      $5.07
      MP3:
      $7.53
      CO:
      $4.20
      BU:
      $6.47
      SB:
      $1.94
      BB:
      $2.00

Preflop: Hero is MP2 with K, A.
      Hero raises to $0.20, MP3 calls $0.20, 4 folds, 3 folds, 2 folds, BB folds.

Flop: ($0.47) T, 3, K (2 players)
      Hero bets $0.35, MP3 raises to $0.70, Hero calls $0.35.

Turn: ($1.87) T (2 players)
      Hero checks, MP3 bets $1.00, Hero calls $1.00.

River: ($3.87) 7 (2 players)
      Hero checks, MP3 bets $5.63(All-In), Hero calls $3.17.

Final Pot: $12.67.
      Results follow:

Hero shows two pairs, kings and tens(K A).
      MP3 shows two pairs, tens and twos(2 2).

Hero wins with two pairs, kings and tens(K A).
      MP3 wins with two pairs, tens and twos(2 2).

Ik heb meestal wat moeite met dit soort spots ik weet ook niet echt wat ik over zijn line moet denken. advise?
      Kom maar op Wryzeth;) ( of Yoshiwa )
  • 3 antwoorden
    • Vice1
      Vice1
      Bronze
      Tegen zo'n fish en hij is wss wel fishy aan zijn stats te zien reraise ik de flop om te zorgen dat we op de turn AI komen. Denk dat hij afstacked met elke Kx hand.. De T op de turn is wel beter eigenlijk want nog minder kans dat hij KT heeft of eventueel TT :) KK 3bet hij wss wel PF. Op de turn moet je alleen nog druk maken om 33, maar ik denk gezien zijn stats hij veel meer in zijn range heeft zitten. Gwn value halen hier :)
    • iniminie666
      iniminie666
      Bronze
      dus iniatief nemen en flop raisen?
    • RealPecunia
      RealPecunia
      Bronze
      Je speellijn ziet er goed uit moet ik zeggen. Tegenover regulars zou ik hem denk ik ook zo spelen. De cbet op de flop is standaard, de call van zijn minraise ook omdat folden te zwak is en reraisen overspeeld. Omdat villain het initiatief heeft genomen en jouw hand nog steeds wel redelijk is, is een c/c op de turn ook de meest logische keuze. Of je vervolgens op de river nog steeds wel broke durft te gaan hangt er dan vanaf of villain agressief genoeg is.

Na 17 handjes kun je nog niet veel zeggen over villains speelstijl. 60/40 is echter wel heel loose. Gezien het lage aantal handen bestaat er een kans dat het een normale regular is die gewoon toevallig net veel goede handen kreeg, maar 60/40 is al wel zo loose dat de kans redelijk groot is dat villain echt wel bovengemiddeld loose is. Je mag er in elk geval al wel van uit gaan dat villain loose genoeg is om c/c te mogen spelen op de river.

Raisen op de flop zou ook wel kunnen als je zeker genoeg denkt te weten dat villain echt veel te loose en agressief speelt. Normaliter is een reraise overspeeld zoals ik net al zei, omdat je villains zwakkere handen dan laat folden, maar als villain meegaat met al zijn top pairs en wellicht ook met Tx en draws, dan is een reraise zeker gerechtvaardigd. Een reraise op de flop is dan zelfs wat beter, omdat je je hand dan beter beschermd tegen draws. Er zijn sterke flush- en straightdraws mogelijk en als villain toch wel met allerlei troep mee zal gaan, dan kun je inderdaad beter reraisen op de flop.

Kortom, je speellijn is op zich al behoorlijk goed tegenover (enigszins loose) regulars. Als je zeker genoeg weet dat villain nauwelijks single pairs en draws kan folden, dan kun je beter reraisen op de flop en het geld er dus zo snel mogelijk in krijgen.