NL2 QQ minraise op flop

• BasdeK
      BasdeK
      Bronze
      Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $0.02(BB) Replayer
      SB ($2.06)
      BB ($15.74)
      Hero ($2.17)
      UTG+1 ($3.99)
      UTG+2 ($1.86)
      MP1 ($3.68)
      CO ($3.33)
      BTN ($1.19)

Dealt to Hero Q:diamond: Q:spade:

Hero raises to $0.08, fold, fold, MP1 calls $0.08, fold, BTN calls $0.08, SB calls $0.07, fold

FLOP ($0.34) 6:spade: A:spade: 7:club:

SB checks, Hero bets $0.25, MP1 raises to $0.50, BTN folds, SB folds, Hero folds

MP1 wins $0.79

Is dit in deze spot een goede fold? Of misschien toch iets te tight?

Gast heeft 60/7 stats.. en 24% raise cbet.. (96 handen)
  • 3 antwoorden
    • KillBZ
      KillBZ
      Bronze
      Je zit hier helaas 4 way met je QQ op de flop, het komt maar heel erg zelden voor dat iemand dan gaat bluf3betten op deze flop, daarom zou ik hier wel folden. Ik zou hier trouwens wel naar 30 cent raisen omdat je met zoveel bent, en er meerdere draws op de flop liggen.

niet c-betten is hier ook een optie, aangezien iemand heel vaak een aas vast heeft en je dan op de flop gaat raisen ter protectie van de flush en straight draw. Probleem is ook dat je tegen zowel mp1 als de button de rest van de hand uit positie gaat zitten zonder initiatief, waardoor je eigenlijk nooit weet waar je staat.
    • BasdeK
      BasdeK
      Bronze
      Ja nu ik erover nadenk had ik niet moeten cbetten ook denk.. Aangezien ze op deze limiet elke aas limpen..
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Pre-flop is goed.

Op de flop is de kans wel erg groot dat iemand heeft gehit in een 4-waypot. Flushdraws, straightdraws, Ax, setjes. De kans dat iedereen fold op een c-bet is heel erg klein en omdat je bij een call geen flauw idee hebt waar je staat is een check/fold hier wel goed omdat de hand uit positie bijna niet verder te spelen is. ;)

Na villain's minraise heb je altijd wel een fold, de kans dat je beat bent is wel erg groot als hij raist in een 4-waypot. Zelfs als dat niet zo is dan zit je nog uit positie, kan je tegenstander heel veel turnkaarten doorbetten/doorbluffen en zal je alsnog moeten opgeven.