Nl5 Qq

• iniminie666
      iniminie666
      Bronze
      Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.02/$0.05 No-Limit Hold'em (8 handed)
      Known players:
      BB:
      $5.06
      UTG2:
      $4.00
      MP1:
      $3.22
      MP2:
      $8.45
      MP3 (Hero):
      $5.37
      CO:
      $2.16
      BU:
      $3.69
      SB:
      $1.13

Preflop: Hero is MP3 with Q, Q.
      3 folds, Hero raises to $0.15, CO raises to $0.45, 2 folds, BB calls $0.40, Hero calls $0.30.

Flop: ($1.37) 4, 4, 8 (3 players)
      BB checks, Hero checks, CO bets $1.71, BB folds, Hero calls $1.71.

Turn: ($4.79) J (2 players)

River: ($4.79) Q (2 players)

Final Pot: $4.79.

Results follow:

Hero shows a full-house, queens full of fours(Qh Qs).

CO shows a pair of fours(Ah Kd).

Hero wins with a full-house, queens full of fours(Qh Qs).

Beetje rare hand, villian speelde 8/8 over 79 handjes..
      Ik krijg natuurlijk door die BB call enorme odds om te callen, en op de flop is het board ofc perfect.. toch een fold?
  • 1 antwoord
    • RealPecunia
      RealPecunia
      Bronze
      De CO heeft maar een kleine stack. Als de CO niet al te tight was dan zou je eventueel preflop kunnen reraisen om zo de CO all-in te zetten en de BB als nog weg te jagen. Maar goed, als de CO 8/8 speelt dan wordt dit iets riskanter natuurlijk en is callen vaak beter.

In een situatie als deze zou ik op de flop wel gecalled hebben ja. Dit is een goede flop voor jou aangezien er geen overcards liggen en villain ook met TT/JJ wel broke kan gaan, of met AK als cbet/bluf. Als je preflop niet called voor overpairvalue, dan kun je beter folden preflop omdat je de odds niet krijgt om te setminen. Klinkt misschien wat vreemd in eerste instantie, maar denk er nog maar eens over na. Dus als je bijvoorbeeld CO's range na zijn 3bet op KK+ zet, dan kun je beter preflop folden zodat je op de flop niet een -EV call gaat maken met een overpair.

Nou ja, als je de stacks van de CO en BB optelt dan krijg je preflop wel een call20 om te setminen. De vraag is natuurlijk of je genoeg implied odds hebt tegenover de BB die met het meeste geld zit, aangezien die niet de agressor is dus die zal niet zo snel veel geld in willen zetten postflop als hij niet hit. Daarom lijkt een call voor setvalue me toch marginaal, ook al heb je theoretisch een call20. Callen voor setvalue lijkt me de enige mogelijkheid om preflop te callen en toch te folden met een overpair op de flop, maar ik wordt er niet echt blij van. Maar goed, dan moet je er op de flop dus van overtuigt zijn dat je nog steeds achter staat op villains range.