NL5 QAs

• iniminie666
      iniminie666
      Bronze
      Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.02/$0.05 No-Limit Hold'em (7 handed)

Known players:
      BU:
      $7.98
      SB (Hero):
      $5.30
      BB:
      $0.99
      MP1:
      $14.30
      MP2:
      $4.70
      MP3:
      $1.75
      CO:
      $5.18

Preflop: Hero is SB with A, Q.
      4 folds, BU raises to $0.22, 2 folds, BB folds, BU gets uncalled bet back.

Final Pot: $0.07.

Edit : Hand converter heeft foutje gemaakt mp1 openlimpt hier..

Ik vroeg me eigenlijk af wat ik hier het beste kan doen...
      Villian speelt 12/10 en heb hem niet veel zien isoleren, ik zit uit positie en als hij mijn 3-bet called zit ik eigenlijk nooit goed.. cold-call daar OOP lijkt me ook geen heel goed plan.;.. dus ik fold hier ook al vind ik het nogal nitty,,,
      waarschijnlijk moet ik iets anders doen so...
  • 2 antwoorden
    • D4Skunk
      D4Skunk
      Bronze
      3bet de pot; als hij nog eens raised folden
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Een 12/10 speler die meer dan 4bb openraist op de BU is wel erg raar ja.

Eerlijk gezegd is er in deze situatie geen "perfecte" oplossing. Voor alles is wat te zeggen. Folden is een optie omdat hij zo groot en ook nog eens tight opent en je uit positie zit. Callen is ook een optie, omdat je een goede, speelbare hand hebt die mogelijk wat van zijn Ax-stealhanden domineert en je door de suitedness extra draws kan floppen. Raisen is ook een mogelijkheid, alleen vind ik dat tegen deze tegenstander nog de minste optie omdat je vrijwel nooit actie van slechter gaat krijgen.

Update; iniminie666 heeft net verteld dat de hand fout is geïmporteerd en dat er wel degelijk geïsoleerd wordt. In dat geval is folden hier de makkelijkste en beste optie die je het minst in problemen zal brengen.