[Nl4] 33, set op flop, flush/straight mogelijkheden turn

• TheErwin
      TheErwin
      Bronze
      PartyGaming - $0.04 NL - Holdem - 8 players
      Hand converted by PokerTracker 3

MP+1: $2.55
      CO: $4.00
      Hero (BTN): $4.04
      SB: $4.00
      BB: $1.10
      UTG: $6.40
      UTG+1: $3.96
      MP: $4.93

SB posts SB $0.02, BB posts BB $0.04

Pre Flop: ($0.06) Hero has 3:club: 3:diamond:

fold, fold, fold, fold, fold, Hero raises to $0.12, SB calls $0.10, fold

Flop: ($0.28, 2 players) 5:spade: T:heart: 3:spade:
      SB checks, Hero bets $0.13, SB calls $0.13

Turn: ($0.54, 2 players) 4:spade:
      SB bets $0.26, Hero raises to $1.00, SB raises to $1.74, Hero calls $0.74

River: ($4.02, 2 players) 7:club:
      SB bets $2.01 and is all-in, Hero calls $2.01

Pre-flop: raise lijkt me standaard

Flop: Ik hit me setje, dus bet voor value, alleen had mijn bet groter gemoeten.

Turn: Dit is een mindere kaart, er zijn nu flush en straight mogelijkheden. Villain donkt en hier begin ik te twijfelen over wat de beste play is.

River: Ook niet zo'n fijne kaart m.b.t. straight mogelijheden. Zelfde vraag: wat is heir de beste play?
  • 4 antwoorden
    • KillBZ
      KillBZ
      Bronze
      wat ik denk ik dit :

preflop standaard
      flop , zoals je zelf al zei groter betten, 20 cent/22 cent is denk ik wel mooie size.
      turn, je kan hier voor 2 opties gaan :
      - raise, veel hoge draws zullen ze nog wel callen op je raise
      - call, zo hou je zijn blufs erin.
      Ik denk dat je 4 bet call nog wel kan met het idee om als het board niet paired op de river te folden op een grote bet.. je beat hier eigenlijk niks meer..
      dus ik zou hier de river wel folden;)
    • TheErwin
      TheErwin
      Bronze
      Nu ik zo nog eens kijk is me call op de river idd wel heel stom, villain zal hier eigenlijk altijd een straat, flush of hogere set hebben. Two pair zal zeldzaam zijn op dit board en heel misschien zit ik nog tegen AT, maar die kans is erg klein. Dus ik ben het met je eens dat de river as played een fold had moeten zijn.

Op de turn lijkt een call op villains bet mij niet heel verstandig, als hij nu met een eventuele monsterdraw zit geef ik hem met een call wel heel makkelijk die laatste kaart. Na mijn 3bet, maakt hij een 4bet en kan ik er vanuit gaan dat ik beat ben. Echter heb ik 11 outs (3x 5, 3x T, 3x 4, 2x 3) om te improven en moet ik 74 cent callen voor $3.28. Ook heb ik in deze spot zeker nog implied odds, dus een call op zijn 4bet om te verbeteren op de river naar een full house (of quads) lijkt me zeker niet verkeerd. Maar dan moet ik inderdaad wel folden als ik niet hit.

Ik heb nog even de odds en pot-odds nagerekend en daaruit blijkt dat de 4bet-call idd winstgevend is op lange termijn. Kan iemand hier iets over zeggen? De laatste tijd heb ik voornamelijk met equity zitten rekenen, maar dat lijkt me hier nogal lijkt?

Odds: 3,18 [ = (46-11)/11 ]
      Pot-odds: 4,43 [ = 328/74 ]

Edit: heb ook nog even equity zitten bereken, ik heb 18,4% nodig. Met voor villain een handrange bestaande uit hogere sets, AT en allerlei combinaties die een flush maken waarmee villain een raise zou kunnen hebben gecalled. Hierbij zitten geen combodraws of straightdraws. Maar die 18,4% heb ik sowieso wel.

Board:
      Equity Winst Split
      MP2 33.57% 33.57% 0.00% { 3d3c }
      MP3 66.43% 66.43% 0.00% { TT, 55-44, ATs, AsKs, AsQs, KsQs, AsJs, KsJs, QsJs, KsTs, QsTs, JsTs, As9s, Ts9s, As8s, 9s8s, As7s, 8s7s, As6s, 7s6s, As5s, As4s, As3s, As2s, ATo }
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Ik denk eerlijk gezegd dat ik gewoon de turn call. Je hebt wel gelijk wat betreft beschermen tegen een monsterdraw etc... Maar die speler callt je flop bet en donkt dan uit op de turn. Met welke handen doet hij dat?

Doet hij dit met AT/ KT/QT/JT? Ik betwijfel het, maar kan altijd natuurlijk.
      Doet hij dit met een flush omdat hij value wil krijgen? Vaak wel denk ik.
      Dat betekent eigenlijk dat je door hier te raisen enkel nog gecalled wordt door betere handen (tenzij het echt een fish is natuurlijk). Ik zou de turn callen en afhankelijk van de speler in de BB folden tegen een riverbet. (opnieuw, als het een aggro fish is, dan kan je wel callen, maar een passieve speler zal daar echt niet op de river nog eens betten als bluff als er een flushboard ligt).

That's how I see it :)
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      ik vind het heel positief dat er over deze hand zo mooi onderlinge discussie is.
      De flopsizing is idd off , maar dat had je zelf wel al door.
      Op de turn ga ik resoluut voor de call , als je raised ga je veel van zijn handen die je beat doen mucken (bv een overpair dat bet om te zien waar het staat).
      je krijgt het er bijna (zeker) enkel in tegen beter.
      terwijl als je callt hij nog een wijde range kan hebben en je een pak implieds hebt als je hit.