NL25 TT vs 46s

• Chef1975NL
      Chef1975NL
      Bronze
      Goedenavond,

Ik heb de hele avond de broodkruimels in de pot gegooid, door telkens met 2,5BB te raisen. Ik heb heel loose gespeeld, veel raises gefold, om te wachten op de grote hand en vervolgens de tegenstander all-in te krijgen tegen het loose canon (ik dus).

Dan gebeurt er dit; Had ik preflop toch moeten raisen?

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.1/$0.25 No-Limit Hold'em (9 handed)

Known players:
      UTG1:
      $16.71
      UTG2:
      $14.05
      MP1:
      $29.12
      MP2:
      $25.30
      MP3:
      $29.28
      CO:
      $9.80
      BU:
      $32.87
      SB (Hero):
      $28.24
      BB:
      $22.83

Preflop: Hero is SB with T, T.
      UTG1 folds, UTG2 raises to $0.75, 2 folds, MP3 calls $0.75, 2 folds, Hero calls $0.65, BB folds.

Flop: ($2.5) 5, 2, 3 (3 players)
      Hero bets $1.19, UTG2 raises to $3.50, MP3 calls $3.50, Hero calls $2.31.

Turn: ($13) T (3 players)
      Hero bets $6.18, UTG2 folds, MP3 raises to $12.36, Hero calls $6.18.

River: ($37.72) 6 (2 players)
      Hero checks, MP3 bets $12.67, Hero calls $11.63.

Final Pot: $62.02.
      Results follow:

Hero shows three of a kind, tens(T T).
      MP3 shows a straight, six high(4 6).

MP3 wins with a straight, six high(4 6).
  • 2 antwoorden
    • giraffe1977
      giraffe1977
      Bronze
      hoi chef, het is beter om geen resultaat te posten bij een hand, dit kan zorgen voor verkeerde discussies. Je wilt altijd kijken naar de play en niet de uitkomst.

Flop is denk ik op het randje maar zou hem ook wel callen, je turned je set en omdat beide tegenstanders een sterke range reppen bet ik hier gewoon flink groot uit, mochten ze dan shoven dan ben je door je grote donkbet al zo goed als +ev aan het drawen naar een Fullhouse.
    • LaughingMan85
      LaughingMan85
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Chef1975NL
      Goedenavond,

Ik heb de hele avond de broodkruimels in de pot gegooid, door telkens met 2,5BB te raisen. Ik heb heel loose gespeeld, veel raises gefold, om te wachten op de grote hand en vervolgens de tegenstander all-in te krijgen tegen het loose canon (ik dus).

Dit lijkt me maar een rare strategy, op deze limieten moet je gewoon voor value spelen wat zoveel betekent als flink raisen met je toprange aan handen en de rest folden. Op die manier maak je gestaag winst.
      En af en toe zul je sowieze wel eens iemand all in krijgen met een goede hand en een grote pot winnen, daarvoor hoef je niet als een fish loose en passief te spelen, in tegendeel, dit werk meestal averechts. Het enige dat je nodig hebt is geduld en wachten op de juiste spot om al je chips te committen.

over de hand zelf dan: preflop is in orde, postflop ga ik hier meestal gewoon check/callen omdat je op die manier al heel wat meer info krijgt over UTG en MP3 hun hand, zo kun je na een cbet van UTG + een raise van MP3 je hand al gerust folden en na een bet+ een call weet je dat je voorzichtig moet zijn.

Je donkbet is hier niet heel slecht omdat je nog wel gecalled zult worden door een hele hoop slechtere handen en je geen overcards wilt zien, lmaar maak je bet wel wat groter want nu laat je gewoon veel value liggen.
      Na de raise van UTG + de overcall van MP3 moet je jezelf gaan afvragen met welke handen ze dit zullen doen.
      UTG zal hier enkel raisen met JJ+, hij zal bijna nooit bluffen omdat je 3-way zit en MP3 nog achter hem moet handelen
      MP3 zal hier enkel een overcall maken met een sterke made hand zoals straights/sets/hoge PP's of sterke draws.
      Tegen die range kun je dan niet langer profitabel callen en moet je de flop dus folden

As played is dit natuurlijk een heel goede turnkaart voor jou en kun je hier rustig broke gaan na villain zijn raise op de turn. Dat ie de nuts heeft is gewoon een cooler en zo zul je er nog wel meer meemaken, dat is gewoon een onderdeel van poker