wachtwoord database elephant

• marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      ik heb dus problemen en hij vermeld ook steeds
      failed to establish a connection 127.0.0.1

heb al benjikes uitleg gelezen en het bestand wel gevonden. maar daarna houd het voor mij een beetje op.

PostgreSQL

Ik heb mijn database wachtwoord verloren. Hoe kan ik het terugkrijgen?

Je kan het niet terugkrijgen. Toch kan je het resetten naar een ander wachtwoord. Om dit te doen volg onderstaande stappen:

Pas het bestand pg_hba.conf zodanig aan zodat tijdelijke autorisatie toegestaan is
      Laad de configuratie file opnieuw (pg_ctl reload)
      Connect en gebruik ALTER ROLE / PASSWORD om een nieuw wachtwoord in te stellen
      Pas het bestand pg_hba.conf opnieuw aan en herstel de oude instellingen
      Laad de configuratie file opnieuw
  • 2 antwoorden
    • Nordin
      Nordin
      Bronze
      Ik weet de procedure niet helemaal. Maar je kan het wachtwoord zo aanpassen dat je sowieso in kan loggen. Dit kan door naar naar C:\Program Files\PostgreSQL\8.3\data te gaan. Daarna het bestandje pg_hba te openen met notepad. Op de laatste regels van dat bestand staat 2x 'md5' (onder method). Als je dat verandert in 'trust', dan zou in ieder geval weer toegang moeten krijgen. Het bestandje sla je daarna weer op en daarna herstart je PostgresSQl weer opnieuw.
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      heb het geprobeerd, maar werkt voor geen meter.

waarom maken ze dit soort programma`s als het niet werkt zo ontzettend ingewikkeld om te repareren.
      ik ben echt geen computerleek ofzo, maar ik begrijp er helemaal niks van.

ik snap bijvoorbeeld al niet waarom ik uberhaupt een wachtwoord nodig heb.
      en nu loop ik dus te klooien met een wachtwoord waar ik het nut niet van zie.