NL2 TT goed gespeeld?

• EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.01/$0.02 No-Limit Hold'em (8 handed)

Known players:
      MP2 (Hero):
      $2.00
      MP3:
      $2.06
      CO:
      $2.00
      BU:
      $4.25
      SB:
      $1.79
      BB:
      $2.00
      UTG2:
      $2.08
      MP1:
      $2.56

Preflop: Hero is MP2 with T, T.
      2 folds, Hero raises to $0.08, 3 folds, SB calls $0.07, BB folds.

Flop: ($0.18) K, 5, T (2 players)
      SB bets $0.02, Hero calls $0.02.

Turn: ($0.22) K (2 players)
      SB checks, Hero bets $0.09, SB calls $0.09.

River: ($0.4) 3 (2 players)
      SB checks, Hero bets $0.19, SB raises to $0.38, Hero raises to $1.81, SB calls $1.22.

Final Pot: $3.81.
      Results follow:

Hero shows a full-house, tens full of kings(T T).
      SB shows three of a kind, kings(2 K).

Hero wins with a full-house, tens full of kings(T T).
  • 10 antwoorden
    • Jayrikh
      Jayrikh
      Bronze
      Raise flop naar ~0.16, bet turn ongeveer pot size en shove river
    • EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Ik wilde zijn bluf erin houden op de flop. Op de turn had ik de nuts dus wilde hem niet wegjagen, hoopte dat hij nog wat zou hitten op de river.
    • iniminie666
      iniminie666
      Bronze
      nh, ik zou op de flop gewoon flatten, zijn bet daar is zo ongelovelijk weak dat je hem heeeel vaak gaat weg jagen. dus call is prima, als je zoals je nu deed maar op de turn actie onderneemt. Misschien kun je de turn nog net iets groter maken ( 0.12/0.14 )
    • EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Thx :) Ik zou normaal gesproken de turn idd rond de 0.15 maken, maar ik maak hier een fullhouse en ik dacht dat SB niets had door die kleine donkbet op de flop. Bet daarom niet zo groot zodat hij met een draw nog meegaat naar de river. Hit hij dan iets dan krijg ik wat meer value voor m'n hand.
    • iniminie666
      iniminie666
      Bronze
      Met een draw gaat hij een 0.15 cent bet ook nog wel callen en dan kun je dus op de river des te meer value uit zijn hand gaan halen..
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Jayrikh
      Raise flop naar ~0.16, bet turn ongeveer pot size en shove river
      +1.

Je gaat heel veel value uit deze hand missen door hier niet te raisen. Ook wil je niet dat villain met een of andere straightdraw (QJ bijvoorbeeld) je hand kraakt. Met Kx gaat hij toch nooit folden, die $0.02 die je kan winnen van een bluf kan niet op tegen het feit dat je nu mogelijk niet all-in komt tegen villains Kx of dat villain je hand kraakt. ;)
    • EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Het is dus alleen goed om een bluf erin te houden als er geen draws mogelijk zijn?
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door EevQQ
      Het is dus alleen goed om een bluf erin te houden als er geen draws mogelijk zijn?
      Zo'n kleine minbet kan je het beste beschouwen als check, dan doe je meestal wel wat juist is. Op dit board zou je normalerwijs altijd c-betten, ook met je air. Dus hier zou je met je air en met je goede handen hem kunnen raisen. Als hij niks heeft dan gaat het toch onmogelijk worden om meer value te krijgen. Maar je mag niet het risico lopen dat hij wél wat heeft, waardoor je value mist door niet te raisen.

Op een drawy board is het afhankelijk van je hand, je tegenstander, en de sizing van je tegenstander wat je doet als hij (donk)bet. Dan heb ik het wel over een normale sizing tussen halve pot en pot-sized, dus geen minbet. Sommige tegenstanders donken bijvoorbeeld klein met een draw; als je dan een sterke hand hebt moet je raisen om je hand te beschermen en value te krijgen van zijn draws. Tegenstanders die op drawy boards alleen betten met een middelsterke tot sterke hand (TP's en beter) kan je het beste alleen callen met een middelsterke hand als bijvoorbeeld een overpair, omdat deze tegenstanders hun hand willen beschermen en je met een raise je gaat isoleren tegen de beste handen in hun range (in de praktijk vaak setjes) en slechter laat folden.

In deze hand, waar het board behoorlijk droog is, is het grote verschil tussen callen om een bluf er in te houden of dat niet te doen de sizing. Als je tegenstander hier $0.15 had gebet op de flop dan had je wel kunnen callen, omdat de pot zodanig groter wordt dat je niet het gevaar loopt dat je niet all-in kan komen op de river. Dit is een situatie die heel goed aantoont waarom positie zo belangrijk is. Als je tegenstander niet doorbet op de turn, dan kan je altijd nog zelf betten omdat je positie hebt. Maar bet hij wel weer door, dan kan je kijken hoe groot de pot wordt op de river als je alleen called - en daarop je beslissing aanpassen of je called of raist (om de pot groot genoeg te maken om de river te kunnen shoven).

Er staat best veel (verschillende) informatie in dit stukje, hopelijk heb je er iets aan. Het is niet altijd makkelijk om een eenduidig antwoord te geven op een redelijk globale vraag als deze, omdat er in poker zo veel verschillende situaties en factoren bestaan waardoor de beste oplossing per situatie kan verschillen. Mocht er nog iets niet duidelijk zijn, of heb je behoefte aan extra uitleg, laat het weten, dan help ik je graag verder. ;)
    • Jayrikh
      Jayrikh
      Bronze
      Je moet gewoon de pot opbouwen met nuts handen op deze limieten, dus bet bet bet en zo groot mogelijk elke straat met een hand als deze :)
    • EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Heb er zeker wat aan Wryzeth, bedankt voor de uitgebreide uitleg! :)

Oorspronkelijk gepost door Jayrikh
      Je moet gewoon de pot opbouwen met nuts handen op deze limieten, dus bet bet bet en zo groot mogelijk elke straat met een hand als deze :)
      Duidelijk ;)