NL2: Pre Flop Pair

• deskcompmedion
      deskcompmedion
      Bronze
      Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.01/$0.02 No-Limit Hold'em (9 handed)

Known players:
      UTG2:
      $2.00
      MP1 (Hero):
      $2.29
      MP2:
      $2.00
      MP3:
      $1.56
      CO:
      $1.79
      BU:
      $1.97
      SB:
      $3.09
      BB:
      $1.78
      UTG1:
      $0.80

Preflop: Hero is MP1 with 8, 8.
      2 folds, Hero raises to $0.05, 2 folds, CO raises to $0.18, 3 folds, Hero calls $0.13.

Flop: ($0.39) 8, T, J (2 players)
      Hero checks, CO bets $0.23, Hero raises to $1.08, CO raises to $1.61, Hero calls $0.53.

Turn: ($3.61) 3 (2 players)

River: ($3.61) Q (2 players)

Final Pot: $3.61.

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.01/$0.02 No-Limit Hold'em (10 handed)

Known players:
      UTG2:
      $1.68
      MP1:
      $5.00
      MP2:
      $0.85
      MP3:
      $2.07
      CO:
      $1.74
      BU:
      $0.97
      SB:
      $2.30
      BB:
      $0.14
      UTG:
      $2.00
      UTG1 (Hero):
      $5.17

Preflop: Hero is UTG1 with Q, Q.
      UTG calls $0.02, Hero raises to $0.09, UTG2 folds, MP1 raises to $0.21, 7 folds, Hero calls $0.12.

Flop: ($0.47) 4, J, 5 (2 players)
      Hero bets $0.47, MP1 calls $0.47.

Turn: ($1.41) 2 (2 players)
      Hero bets $1.41, MP1 calls $1.41.

River: ($4.23) K (2 players)
      Hero bets $1.29, MP1 calls $1.29.

Final Pot: $6.81.
  • 4 antwoorden
    • KillBZ
      KillBZ
      Bronze
      1e hand : raise preflop naar 4x de bb dus naar 0.08.
      als Co reraised moet je altijd kijken of je volgens de call20 regel kan callen :
      de call20 regel is dat zowel jij als de andere persoon allebei 20x het bedrag hebben dat je betaald.
      dus hier moet je 20 x 18 = 3,60 hebben om te kunnen callen voor setvalue.
      hij heeft hier geen 3,60 dus kun je niet profitabel callen voor setvalue.
      jij hebt het zelf ook niet dus ook al zou hij wel 3,60 hebben kun je alsnog niet profitabel callen.

2e hand : hier is het een ander verhaal om je een pocketpair hebt die ook nog showdownvalue heeft. dus als je naar de showdown gaat is de kans ook nog best groot dat jij de beste hand zult hebben. omdat de raiser jou raised terwijl jij UTG zit zal hij best vaak een sterke hand hebben. daarom zou ik hier callen en niet raisen. zoals je nu deed.

Op de flop donk je nu naar hem uit, wat ik een zwakke move vind.
      als je hier namelijk donkt gaat hij alleen maar callen met betere handen dan jou en folden als hij niets heeft. Daarom speel je hier check/call of check/raise. Op dit board kun je het beste ch/c ch/c ch/c spelen, aangezien de kans dat hij een flushdraw heeft in een 3-bet pot niet zo groot is...
      De river is een beetje een vervelende kaart omdat hij daar best vaak een koning kan hebben. maar nu zit je in een omgekeerde situatie omdat je zelf bet.
    • deskcompmedion
      deskcompmedion
      Bronze
      Eerste hand:

preflop: Waarom zoveel raisen? In MP evenveel als in de button of cut-off?
      post flop: Is mijn check-raise een foute play?

Tweede hand:
      Is mijn preflop spel fout? had ik hem nog eens moeten raisen mss of ineens alles schuiven?

Beide handen:

Bij beide handen had de villan AKo, moet ik die dan op een andere wijze spelen?
    • KillBZ
      KillBZ
      Bronze
      1e hand :

Ik zou op Nl2 gewoon uit elke positie 4bb raisen.
      Je check raise is precies zoals ik hem ook had gespeeld, het board is enigszins drawy en connected, dus de play is absoluut goed.

2e hand :

ik had het al in het stukje geschreven maar misschien was het je niet helemaal opgevallen..
      Maar je UTG range is best wel sterk omdat je daar gewoon minder handen opent dan op de button of in mp... dus als iemand jou dan gaat reraisen is de kans best groot dat hij ook een best wel sterke hand heeft. Daarom zou ik gewoon callen, en kijken wat de flop brengt.

Daarnaast zeg je dat allebei de keren villian KA had.
      Ik zou bij allebei de handen villian een note geven dat hij zo speelt met KA, eerste hand gaat hij ofc all in met niks en de 2e hand callt hij 2x met niks en callt hij alleen maar nadat hij wel heeft gehit..
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      hand 1 kan je best gewoon preflop folden , je zit OOP en hebt maar call 13 of zoiets.

In hand 2 is het anders omdat je SD value hebt , maar dannog wordt het moeilijk te spelen gezien je OOP zit .
      Een call vind ik echter wel kunnen .
      Op de flop ga je dan gewoon ch-callen gezien je met 100% van zijn range een cbet kan verwachten.
      Op de turn als ie doorbet wordt het wel lastig , gezien er normaal niet veel Jx in zijn range zitten , en je enkel dat beat hebt . DUs ik vrees als hij 2* zou betten , ook al liggen er geen overs , dat zolang je niet weet dattie aggro bet , je eigenlijk moet folden.
      As plyed is de enige K die in zijn range kan zitten JK en KK, dus die river verandert helemaal niet veel .
      Dat hij hier blijkt op te duiken met AK zegt dattet een dikke vis is .
      Je leading move vind ik btw niet goed , maar dat had je wel al door wss :)