NL5 77 als overpair

• Anraxas
      Anraxas
      Bronze
      Merge - $0.04 NL - Holdem - 7 players
      Hand converted by PokerTracker 3

SB: $1.74
      BB: $3.73
      UTG: $4.36
      UTG+1: $4.00
      MP: $4.28
      CO: $8.70
      Hero (BTN): $4.98

SB posts SB $0.02, BB posts BB $0.04, UTG+1 posts DB $0.04

Pre Flop: ($0.10) Hero has 7:club: 7:spade:

fold, UTG+1 checks, fold, fold, Hero calls $0.04, SB calls $0.02, BB checks

had hier beter geraised, maar door multitablen een foutje :)

Flop: ($0.16, 4 players) 5:diamond: 3:spade: 6:spade:
      SB checks, BB bets $0.10, fold, Hero raises to $0.28, fold, BB raises to $0.82, Hero calls $0.54

lijkt mij ideale flop voor mijn mid pockets. BB raised wat hier zowat alles kan zijn, dus besluit te reraisen. BB 3bet hier echter, wat eigenlijk nog niet zoveel wil zeggen. Hij kan hier gewoon een 6 hebben en denken dat ik reraised met een flushdraw, 2 overcards,... dus besluit hier te flatten en zien wat de turn brengt. Als hij zijn agressie verder zet, ga ik er vanuit dat hij 2pair of beter heeft en als zijn agressie stopt kan ik zelf betten en proberen te pot op te pakken.

Turn: ($1.80, 2 players) 6:diamond:
      BB bets $1.35, hero ?

Dit is een zeer slechte kaart en denk dan ook dat dit easy fold is. nu beat ik zo goed als niets meer behalve een overplayed 5 ofzo. Mijn vraag voor dit hand is dan ook eerder gericht op mijn flop play. Achteraf gezien vin ik het eigenlijk helemaal niet goed en denk ik dat ik moest raise/folden. Maar enige bevestiging zou welkom zijn :)
  • 2 antwoorden
    • KillBZ
      KillBZ
      Bronze
      flop had je idd beter kunnen raisen maar dat had je zelf ook wel door..
      op de flop kom je daardoor wel in een lastige situatie omdat je geen initiatief over de hand hebt. Opzich denk ik dat je de flop kan raisen, want je wilt immers beschermen tegen draws. Op het moment dat hij hier reraised is het wel een fold omdat de turn heel weinig kaarten gaat brengen die jou tevreden maken. Een 7 complete een open ended en je weet de rest van de hand niet of je uberhaubt voor staat en de pot is al best wel groot.
      So ik zou hier de flop folden op zijn reraise..
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Pre-flop is natuurlijk een easy raise op de BU, de limp maakt de hand een heel stuk moeilijker om te spelen.

As played heb je twee mogelijkheden, de flop callen of raisen. Tegen deze fishy BB is een raise de beste optie, op dit board kan hij veel draws, overcards of zwakkere handen uitdonken en daar wil je value van en protectie. Maar wanneer hij 3-bet dan heb je altijd een fold, de kans is veel te groot dat hij een straat/two-pair/setje heeft. Hij zal hier nooit 3-betten met enkel een 6. As played is de turn helemaal een fold omdat je nu inderdaad helemaal niks meer beat.

Zo'n klein foutje pre-flop kan flink in je winrate hakken omdat je nu post-flop in de problemen komt en een aardig gedeelte van je stack verliest. Ik weet niet hoe veel tafels je speelt, maar als dit vaker voorkomt dan raad ik je wel aan om wat minder tafels te pakken. Dit is gewoon zonde van je winrate. ;)