NL5 mid pair 8e

• Anraxas
      Anraxas
      Bronze
      Merge - $0.04 NL - Holdem - 9 players
      Hand converted by PokerTracker 3

SB: $4.02
      BB: $4.06
      UTG: $4.58
      UTG+1: $5.29
      MP: $5.11
      MP+1: $5.13
      LP: $3.86
      Hero (CO): $4.67
      BTN: $4.06

SB posts SB $0.02, BB posts BB $0.04

Pre Flop: ($0.06) Hero has 8:spade: 8:diamond:

fold, fold, fold, fold, fold, Hero raises to $0.16, fold, SB calls $0.14, fold

standaard preflop

Flop: ($0.36, 2 players) 9:club: 7:club: 9:spade:
      SB checks, Hero bets $0.18, SB calls $0.18

SB kan hier een wijde range aan handen hebben, dus geen reden waarom ik hier beat zou zijn en dus bet ik voor value en protection tegen draws.

Turn: ($0.72, 2 players) 6:diamond:
      SB bets $0.48, Hero calls $0.48

Nu bet hij opeens wat in mijn ogen op weinig sloeg. Ofwel heeft hij de 9 en wou hij dit verbergen door op de flop niet te betten/reraisen, maar waarom dan opeens wel op een totaal onschuldige turn. dit zou nog kunnen als hij 810 heeft, maar is onwaarschijnlijk aangezien ik pocket 8e heb.
      Dus besloot hier te callen.

River: ($1.68, 2 players) T:heart:
      SB bets $0.96, Hero calls $0.96

River geeft mij de straight en dus ging ik zeker callen (als ik turn voor lag, lig ik dit nu zeker). Reraisen leek mij echter nutteloos, want alle bluffs zal hij folden en enige wat mij nog called is als hij een fullhouse heeft en mss met enkel een 9

SB shows K:spade: A:diamond: (One Pair, Nines)
      Hero shows 8:spade: 8:diamond: (Straight, Ten High)
      Hero wins $3.42
  • 2 antwoorden
    • KillBZ
      KillBZ
      Bronze
      preflop standaard.
      flop : groter betten naar iets van 0.28/0.32
      turn : prima zijn move slaat inderdaad nergens op en de kans dat hij bluft is ook erg groot. call is hier prima.
      river : denkproces is prima. geef hem wel een note zodat je de volgende keer hem gewoon all-in zet op de river
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Pre-flop is fine, mag ook 3bb vanaf de CO en BU.

Flop is ook standaard, het mag hier zelfs nog wat groter omdat het board aardig drawy is en villain dit board vaak zal floaten met overcards en dergelijke. Ongeveer $0.24, 2/3e pot.

Op de turn rept villain vrij weinig met zijn donkbet en omdat je hier een OESD erbij krijgt is een call prima. Raisen is geen optie omdat je hem al zijn blufs laat folden, terwijl je nu showdownvalue en extra equity hebt. Daarnaast heb je positie en kan je de river altijd nog behind-checken.

Op de river alleen callen is wel oke. Villain's line is hier vaak of een bluf of een monster die niet wil dat je behindchecked, raisen op een paired 4-card straight board is wel erg dun zonder reads.

Nh. :)