Weekly Quiz - Multiway pots: Draws OOP

• Lanfear81
      Lanfear81
      HeadAdmin
      HeadAdmin
      Voor het spelen van draws in multiway pots bestaat vaak geen 'perfecte' manier van spelen; er zijn te veel factoren die een optimale beslissing kunnen beïnvloeden. Denk hierbij aan verschillende typen tegenstanders, die moeilijk in te schatten ranges kunnen hebben.

In het eerste deel van deze driedelige serie over multiway pots gaat het over het spelen van draws uit positie.

Veel plezier!
  • 3 antwoorden
    • JackofSp8des
      JackofSp8des
      Bronze
      Hey,

Het voelt toch maar raar aan om hier te reraisen op de "contibet" van de preflop raiser. Zijn contibet van 3$ x 3 = een reraise van 9$. Dat is bijna 40% van men stack. Wat als hij pusht of callt?? Dan presenteert hij hier toch een overpair, hoge A of beter, of op z'n minste een hoge flushdraw. Kan je hier dan nog weg? Je hebt tenslotte "maar" ongeveer (8 outs x 4) 32% kans om je flush te hitten tot de showdown.

callen vindt ik ook maar zo zo... 3$ callen op een pot van 7.10$, als je niet hit op de turn en hij bet weer op de turn dan begint het duur te worden.

niet beter check/fold en wachten op een betere kans, bv met meerdere spelers voor de implied odds? zoals in opgave 3

of ben ik te passief?
    • Varune
      Varune
      Silver
      bah miste 1 punt, zelfde hand als jack hierboven aangeeft denk ik had ik half fout. Opgave 4 als ik me niet vergis.
      Bij de uitleg staat dat je met een Raise veel FE hebt, maar zou villian hier 4way betten zonder een A? Verder zit hij UTG dus is dit ook meteen een Dikke A. lijkt me niet dat die snel fold. Daarom zou ik gewoon callen en hopen op een flush.

Vond vraag 9 trouwens ook wel scheef(vooral de gelijke punten verdeling).
      Zelfde eigenlijk als bij vraag 4, Lijkt me niet dat er veel in villians range zit hier waardoor je kunt check/raisen waardoor voor mij een donkbet beter lijkt.
    • cowboykoen
      cowboykoen
      Bronze
      Je hebt 33 van 35 mogelijke punten gescoord. Dit komt overeen met 94 %

Bij vraag 4 callde ik ook. Hij gaat 4way echt niet bluffen en zonder reads hoeveel hij fold op cbet raises ga ik hier ook liever niet semibluffen. Dan zou je moeten weten of hij hier genoeg op fold of op een turn barrel. Zonder dit te weten call ik liever.

Ofc kan je daar nooit folden, anders kan je beter pre folden :)

Opgave 3 callde ik ook ipv raise omdat ik eerlijk gezegt niet denk dat iedereen fold. Je zou dan ook moeten shoven, best duur grapje tegen stations.