The Butterfly FX

• xXShinryuuXx
      xXShinryuuXx
      Bronze
      Stel: Je speelt straks een toernooi met $20k added. Je denkt er nog even een sessie 9man SNGs erin te krijgen. Tijdens deze 9man SNGs krijg je sick luck. 3way all-ins met 45% equity (en nog winnen!), flips die altijd jouw kant op gaan.

De vraag: heeft dit effect op je geluk in het toernooi met 20k added?

Graag een uitgebreide uitleg waarom wel of waarom niet. Niet zoiets simpels als "in het verleden behaalde resultaten zijn geen garantie voor de toekomst" of de ouwe "Als er op een roulette tafel 20x zwart komt is de 21e keer de kans op zwart nog steeds 50/50 (of nouja, iets minder vanwege house-edge)".
  • 8 antwoorden
    • wauss
      wauss
      Bronze
      Als er op een roulette tafel 20x zwart komt is de 21e keer de kans op zwart nog steeds 50/50

Je zegt het zelf al ;)
    • Lamapalooza
      Lamapalooza
      Bronze
      Wel, geluk is iets wat is uitgevonden door de mens om gebeurtenissen te verklaren. Net zoals we het begrip tijd hebben uitgevonden om ons leven beter te kunnen indelen. Tijd bestaat wel, maar niet in de concrete vorm die wij het toeschrijven. Dus volgens mij is dat hetzelfde met geluk.
      Geluk is de positieve kant van kans-gerelateerde gebeurtenissen. Wat voor de ene positief is, is voor de andere negatief en omgekeerd. Daarom vind ik dat alles altijd geluk is -of alles is altijd ongeluk-, alleen de bevoordeelde verandert af en toe. Maar ik denk niet dat je door veel geluk te hebben in de sng's je uit je toegestane hoeveelheid geluk voor die dag zal putten en dus sowieso ongeluk zal hebben in de mtt.
      Geluk is volgens mij telkens onafhankelijk van voorgaande daden/gebeurtenissen.
      Is dit het type antwoord dat je zocht?
    • kingbroos
      kingbroos
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Lamapalooza
      Wel, geluk is iets wat is uitgevonden door de mens om gebeurtenissen te verklaren. Net zoals we het begrip tijd hebben uitgevonden om ons leven beter te kunnen indelen. Tijd bestaat wel, maar niet in de concrete vorm die wij het toeschrijven. Dus volgens mij is dat hetzelfde met geluk.
      Geluk is de positieve kant van kans-gerelateerde gebeurtenissen. Wat voor de ene positief is, is voor de andere negatief en omgekeerd. Daarom vind ik dat alles altijd geluk is -of alles is altijd ongeluk-, alleen de bevoordeelde verandert af en toe. Maar ik denk niet dat je door veel geluk te hebben in de sng's je uit je toegestane hoeveelheid geluk voor die dag zal putten en dus sowieso ongeluk zal hebben in de mtt.
      Geluk is volgens mij telkens onafhankelijk van voorgaande daden/gebeurtenissen.
      Is dit het type antwoord dat je zocht?
      deep stuff bro
    • xXShinryuuXx
      xXShinryuuXx
      Bronze
      Nice lamapalooza.

Ik wist wel dat er goede antwoorden zouden komen op een forum met allemaal poker genieën.
    • Lamapalooza
      Lamapalooza
      Bronze
      Hey, moest ik mijn vakantie doorbrengen met enkel films kijken en ongewassen de dagen doorbrengen zou ik in het geval dat er wel een hemel bestaat zeker de pineut zijn. Daarom bedenk ik af en toe wat deep shit.
    • luca02
      luca02
      Bronze
      Hey, moest ik mijn vakantie doorbrengen met enkel films kijken en ongewassen de dagen doorbrengen zou ik in het geval dat er wel een hemel bestaat zeker de pineut zijn. Daarom bedenk ik af en toe wat deep shit.
      Nou moet zeggen dat je het echt prima hebt verwoord! Ik denk dat ik jou opinie over geluk wel deel. Had het zelf in ieder geval niet beter kunnen beschrijven;)
    • cristaline
      cristaline
      Bronze
      Ik zou het beschrijven als variantie;

geluk is positieve variantie en ongeluk is negatieve variante (of m.a.w resp boven of onder EV lopen)

In dit voorbeeld staan alle gebeurtenissen los van elkaar bijgevolg heeft dit dus geen invloed op je MTT met 20k added.

Wat je echter wel in rekening moet nemen is dat jouw sng-sessie uitermate goed liep. En dit is eigenlijk een zeldzame gebeurtenis. Maar het is onmogelijk om te definiëren wanneer deze gebeurtenis zal eindigen indien deze nog niet afgelopen is.

Het moment dat je plaats neemt aan tafel in je MTT, dan staan ALLE tellers weer op nul (dat is eigenlijk na elke hand het geval). Dus er is geen invloed van je geluk dat je eerder die dag had, het kan blijven duren of stoppen maar in de meeste geval zal jouw verhouding geluk/ongeluk terug naar zijn evenwicht keren.

Ook moet je weten dat zeer veel geluk niet altijd direct gevolgd wordt door veel ongeluk.

Ik hoop dat dit antwoord een bijdrage heeft geleverd! ;)
    • RealPecunia
      RealPecunia
      Bronze
      Wat is er mis met filmpjes kijken in de vakantie? God kijkt naar je hart en niet of je je precies aan alle regeltjes houdt, daarom zijn er ook niet allemaal van die onzinnige regels.

Maar goed, ik wou hier gewoon even op reageren en was niet van plan om deze thread te gebruiken voor een hele andere discussie. ;)

On topic: of je geluk doorzet zou ook nog kunnen afhangen van hoe je er tegenaan kijkt. Als je na die fijne sng's verwacht dat je in de mtt ook al je flipjes wint en dat gebeurt niet, dan kun je het gevoel hebben pech te hebben in de mtt terwijl je dat in werkelijkheid niet hebt. Of je kunt juist een positief gevoel hebben en daardoor meer letten op al die keren dat je wel wint in de mtt, waardoor je het idee hebt dat het in die mtt ook best lekker loopt.