$33, early stage, AKd

• BillGatesIII
      BillGatesIII
      Bronze
      Position:
      Stack
      Hero:
      5860
      UTG3:
      4960
      MP1:
      4040
      MP2:
      5540
      MP3:
      15948
      CO:
      4550
      BU:
      9380
      SB:
      6890
      BB:
      5808

40/80 No-Limit Hold'em (9 Players)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy.com Elephant 0.102.40520.2 by www.pokerstrategy.com

Preflop: Hero is UTG2 with A :diamond: , K :diamond:
      Hero raises 80 to 160, UTG3 calls, 2 fold,
      MP3 raises 355 to 515, CO calls, 3 fold,
      Hero raises 1345 to 1860, 2 fold, CO calls

Flop: (4515) Q :club: , J :heart: , J :diamond: (2 Players)
      Hero checks,
      CO bets 400, Hero calls

Turn: (5315) J :spade: (2 Players)
      Hero checks,
      CO bets 2290 ( (AI)), Hero folds, CO gets uncalled bet back

Final Pot: 5315

Villian laat 4s7c zien nadat ik heb gefold...

Hoe had ik dit kunnen zien aankomen? Wist op dat moment niet veel van villian, paar handen pas gezien.
  • 4 antwoorden
    • pvdheuvel
      pvdheuvel
      Bronze
      Waarom 4 bet preflop?
      Waarom geen c-bet daarna?
      Waarom call je een minbet passief na preflop te 4betten?
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      Hoi Jan (hah! I remembered)

De raise preflop is natuurlijk prima.
      Best veel actie na je.

Op zich zou ik het dus prima vinden om meteen je hand op te geven.
      Als MP3 3bet vs 2 UTG spelers zal dat wel aan de sterke kant zijn.
      Als iemand die 3bet dan uit het niets callt heeft die ook wel meestal een sterke range.

Wat mij echter nog motiveert om door te gaan is de dead money.
      Er zitten op dit moment al 1,470 chips in de pot.

Met een stacksize van 5,860 is dat best al veel.
      Als je bv All In zou kunnen gaan met 50% equity dan moet je dat doen gewoon omdat je nog wat extra chips kunt winnen.

Bovendien is je hand suited en dat geeft je altijd een paar % equity in een All In dan wanneer je off suit hebt.

Daarom zou ik hier wel bereid zijn met AKs verder te spelen.

Wat je goed moet beseffen is dat elke 4bet die je doet je zal commiten.
      Dat wil zeggen dat je zoveel geld in de pot stopt dat je eigenlijk niet meer weg kan post flop. Stel nu dat je hier aan de kleine kant 4bet, naar 1,200 bv. en enkel de original 3better callt.

Dan is de pot iets van 5,195 en heb jij nog 4,660 over.
      Op de flop zul je ofwel overcards ofwel een pair hebben dus is het bijna onmogelijk voor jou om je hand nog weg te leggen.

Als je dus besluit hier te 4betten moet je plan sowieso zijn om uiteindelijk in deze hand All In te komen. Dat doe je ofwel preflop of op de flop.
      Zolang je niet echt weet welke optie de beste is maakt het eigenlijk niet uit wat je doet.

De lijn die je hier dus koos, groot 4betten preflop en dan alsnog je hand opgeven is dus vrij verliesgevend.

Ten slotte dan nog een extra tip, die je er gratis bijkrijgt. Ik zie dat dit een $33 toernooi is. Ik weet niet of het wel een goeie keuze is van jou om deze te spelen. Ik wil me niet met jou situatie bemoeien maar als je hier meer informatie over zou dan roep je maar. Daar ben ik tenslotte voor!
    • BillGatesIII
      BillGatesIII
      Bronze
      Goed onthouden :s_biggrin:

En heldere analyse. Had me inderdaad niet beseft dat ik zoveel chips had geinvesteerd door de 4bet dat ik committed ben. En pvdheuvel heeft natuurlijk gelijk: flop cbetten in plaats van checken. En waarom ik 4bet in plaats van call preflop, weet ik niet meer. Denk dat ik probeerde nog minimaal één fold te krijgen.

Ik had villian later nog opgezocht op OPR en daar staat ie op -160K. Dat had ik eerder moeten weten :f_grin:

Met betrekking tot je tip moet ik vertellen dat dit geen $33 maar een $109 toernooi was. Geen idee of ik nu een waarschuwing krijg of zo maar omdat ik alleen StrategyPoints kan verdienen via Full Tilt (daar speelde ik Rush CG FR), ben ik nu geen Gold meer en kon ik 'm niet in het juiste forum posten.

Sorry daarvoor (gaf me al een raar gevoel om het hier te posten, ben ook geen pokerspeler want kan niet liegen :) ).

Aan de andere kant had ik dit $109 ticket gewonnen via een $5,50+R satellite dus dan hoort ie toch nog een beetje hier thuis...

Ik speel normaal toernooien met een buyin tussen de $5,50 en de $11.
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      Haha. Blijft ons geheimpje dan!

En je normale buy ins lijken me al een stuk beter.
      Ik zou me daar voorlopig op concentreren en geen shotjes nemen op die hoge toernooien. :)