NL5 TAs

• iniminie666
      iniminie666
      Bronze
      Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.02/$0.05 No-Limit Hold'em (9 handed)

Known players:
      BU:
      $5.00
      SB:
      $11.51
      BB:
      $10.90
      UTG1:
      $1.57
      UTG2:
      $2.50
      MP1:
      $5.21
      MP2:
      $5.25
      MP3:
      $1.97
      CO (Hero):
      $5.00

Preflop: Hero is CO with T, A.
      5 folds, Hero raises to $0.15, BU raises to $0.50, 2 folds, Hero calls $0.35.

Flop: ($1.07) 7, 8, J (2 players)
      Hero bets $0.75, BU raises to $2.10, Hero folds, BU gets uncalled bet back.

Final Pot: $1.82.

Ook deze hand is tegen een hele aggresieve 3better en ik denk nog best wel vaak goed te zitten. Ik had eigenlijk op de flop het idee dat hij best vaak moest folden op mijn donkbet, maar dat gebeurde ofcourse niet. Spewy and shitplay?
  • 4 antwoorden
    • Beowolff
      Beowolff
      Bronze
      Waarom donk je hier? Je hebt alleen een gutshot en backdoor nut FD. Als je hem laat c-betten kun je hier nog een street floaten, nu moet je gewoon folden omdat je de odds niet krijgt.
    • RealPecunia
      RealPecunia
      Bronze
      Ik zou wel preflop folden, ook als villain veel 3bet. AT is gewoon moeilijk speelbaar, aangezien top pair nog redelijk vaak niet genoeg is en als er een T komt dan ligt er ook vaak wel weer een overcard. Daarnaast zit je uit positie, dat is ook niet fijn, daardoor kun je niet zo makkelijk de pot winnen als je niet hit.

Als je wel called, dan krijg je situaties zoals deze, dat je niet echt hit op de flop en dat je dan moeilijk kunt winnen. Ik zie het nut niet in van donkbetten, aangezien villain wel vaak minstens één keertje zal callen en waarschijnlijk wil jij niet veel verder gaan met bluffen. C/f is logisch hier, en als je c/c zou spelen dan kun je op de turn weer weinig anders dan c/f of een raar uitziende b/f of zo. Door je positienadeel begin je gewoon weinig tegen hem postflop.

Een optie is om de tafel te verlaten en ergens anders weer aan te schuiven zodat je niet met een agressieve 3better zit die bijna de hele tijd positie heeft op jou. Een agressieve speler vlak achter je speelt gewoon moeilijk, dus dan kun je beter een andere tafel zoeken.
    • KillBZ
      KillBZ
      Bronze
      .
    • iniminie666
      iniminie666
      Bronze
      Oke thanks, @ Beowolff Ik ga hier juist voor de donkbet omdat ik niks heb, met zijn aggressie kan ik als hij bet gewoon niks meer beginnen en denk ik hem eerder van een hand te zetten.