FR NL50 15 out draw VS set

• giraffe1977
      giraffe1977
      Bronze
      Dit vind vond ik zeer interessante hand.

Mijn gedachten tijdens het spelen van de hand
      Op de flop weet ik gewoon 400% zeker dat UTG+2 hier een set speelt, ik heb een note op deze speler daarbij speelt hij 16-5. Zijn WTSD is slechts 17%. Ik koos er dus voor om niet te 5 betten want dan zou hij bottom set misschien nog wel folden.

Mijn gedachten achteraf
      Ik weet dat ik met 16 out draw een flip heb tegen een set, waarom hem nog een kans geven om de turn te kunnen folden als de derde :spade: komt?

Hoe spelen jullie deze hand?

Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $0.50(BB) Replayer
      SB ($19.11)
      BB ($49.50)
      UTG ($37.29)
      UTG+1 ($32.49)
      UTG+2 ($58.53)
      MP1 ($56.80)
      MP2 ($49)
      MP3 ($4.90)
      Hero ($137)
      BTN ($36.06)

Dealt to Hero 8:spade: T:spade:

UTG calls $0.50, fold, UTG+2 calls $0.50, fold, fold, fold, Hero calls $0.50, fold, SB calls $0.25, BB checks

FLOP ($2.50) 7:spade: 6:diamond: 5:spade:

SB checks, BB checks, UTG checks, UTG+2 bets $2.50, Hero raises to $10, SB folds, BB folds, UTG folds, UTG+2 raises to $24.16, Hero calls $14.16

TURN ($50.82) 7:spade: 6:diamond: 5:spade: A:club:

UTG+2 bets $33.87 (AI), Hero ??
  • 3 antwoorden
    • LaughingMan85
      LaughingMan85
      Bronze
      Heb je een goede reden om te callen preflop? zoniet dan is dit een fold tegen een tighte opener.
      As played heb je hier natuurlijk een monsterdraw en wil je het geld gewoon zo snel mogelijk naar het midden en ga ik dus gewoon broke op de flop, je flipt hier niet tegen zijn set (daar heb je slechts 40% equity tegen) maar wel tegen zijn range die ook nog wel KK+ zal bevatten.
      Ik vind het wel raar dat je zegt hier niet te 4betten omdat je zijn bottomset niet wilt doen folden. Niet dat dit ooit zal gebeuren maar dat zou je juist wel moeten willen met een semi-bluff natuurlijk.

Als je echt zeker weet dat ie hier nooit iets anders heeft dan een set zou een call in principe wel beter zijn omdat je dan op de turn geen extra geld vergooit indien het board zou pairen. Maar dan zou je al wel heel goede reads op je tegenstander moeten hebben.
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door LaughingMan85
      Heb je een goede reden om te callen preflop? zoniet dan is dit een fold tegen een tighte opener.
      Folden tegen een tighte openlimper? :s_biggrin:

Wat vind je van de raise-sizing op de flop LaughingMan85? Ik probeerde altijd veel te balanced te spelen, maar eigenlijk let niemand er op hoe veel je hier raist met een draw of set. Dus wat vind je hier een goede sizing? $7.50 om villain te laten denken dat hij nog foldequity heeft als hij er overheen komt? $10,- ziet er wel een beetje uit als "ik heb een monster en ga niet meer folden".
    • LaughingMan85
      LaughingMan85
      Bronze
      argh, altijd die openlimpers, die mis ik nu eens altijd :facepalm: , dan vind ik de call wel goed.

Op zo een drawy board raise ik altijd naar 3,5-4x villain zijn bet, zeker als je wat deeper zit dus vind de raisesize hier wel goed.
      Als je denkt meer FE te genereren met een hogere raisesize zou dat juist een reden te meer moeten zijn om groter te raisen want je wilt natuurlijk dat hij fold en niet dat hij hier zelf over de top komt met een betere FD, enkel met made hands.