Nl25: Aa

• elderwon
      elderwon
      Bronze
      Villain speelt TAG/LAG 27/24/3.0

Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $0.25(BB) Replayer
      SB ($7.65)
      BB ($16.32)
      Hero ($27.20)
      UTG+1 ($40.50)
      CO ($44.30)
      BTN ($10.60)

Dealt to Hero A:spade: A:heart:

Hero raises to $1, UTG+1 calls $1, fold, fold, fold, fold

FLOP ($2.40) 4:diamond: 9:spade: 3:diamond:

Hero bets $1.70, UTG+1 raises to $6.20, Hero ???

Villain raist hier vrij hoog (4x) op de flop, zijn 3b percentage is quasi 0.
      Ik vroeg mij af waarom hij dat zo hoog doet? Flop is vrij wet, met een set doet hij dit denk ik niet. Blijven over: kwetsbare handen JJ, TT, 77+, mogelijk ook met flushdraws en blufs.
      Ik wil liever geen kaart meer zien dus shove?
  • 7 antwoorden
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      waarom doet hij dit niet met een set?
      verder is zijn raise niet supergroot ongeveer potbetje is wel standaard.

shove lijkt me niet perse de beste play.
      dan houd je alle sterke draws en sets erin. en daar heb je niet zoveel equity tegen.
      als je hem ook op mid pairs zet is een call beter aangezien je die er dan in houd.
      bluffs zitten bijna niet in zijn range.

ik prefereer persoonlijk een fold wel, omdat je hier bij een call altijd een klote spot op de turn hebt. en bij een shove heb je echt weinig equity als villain callt. en ik denk dat hij vet vaak callt.
    • elderwon
      elderwon
      Bronze
      99Als hij een set zou hebben, kiest hij dan meestal niet voor een call, juist om mij er in te houden? Hij kan dan op de turn checkraisen of nog eens callen.

Is folden hier niet veel te zwak? Callen is denk ik idd geen optie omdat je geen idee hebt waar je staat op de turn. Volgens mij beslis je hier op de flop of je AI gaat of niet.
      Die midpairs ok, die hou je er wel in maar je wilt geen goedkope kaarten meer weggeven door de drawy flop.

Waarmee callt hij? AA (onwaarschijnlijk), KK (maar hij 4bet niet op de flop dus ook minder likely?), QQ, JJ, TT?, 33, 44, 99 en Ax :diamond: .
      Ik denk dat je equity daartegen nog heel behoorlijk is.
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      er ligt alleen een flushdraw.
      en een draw voor 56, of A2.
      ik zie dus niet perse heel veel handen in villains range waartegen je happy wordt.
      had overigens niet gezien dat villain ietwat loose is.
      maar ik denk dat hij niet heel veel draws gaat raisen lekker callen in positie kan hij ook wel doen.
      daarom ben ik wat meer tempted voor een call down.

wat wel belangrijk is, hoe is jou image ten op zichte van villain. ik zie hier in principe niet snel een stackoff.
      gaat hij hier broke met TT, JJ en QQ?
      en 3bet hij hier QQ bijvoorbeeld niet als hij wat laggy is.

ik vind de stackoff gewoon wat marginaal omdat ik villain zijn handencombinaties gezien de actie heel erg op sets zet.

jou comment over sets zou hij flatten maakt ook weinig sense als je ook zegt dat het een nat board is.
    • Rogier
      Rogier
      Bronze
      als ik in villains schoenen hier jacks of queens heb, raise ik hier ook voor light value tegen TT enzo. bedoel min of meer worden ranges hier vaak gezien als sets of draws, en dan is QQ echt een easy raise/call gezien AA dan net zo goed is als TT in onze spot.

maw ik denk dat ik hier broke ga
    • elderwon
      elderwon
      Bronze
      yup, heb geshoved, villain toonde KK
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door elderwon
      yup, heb geshoved, villain toonde KK
      heb jij vrij nitty stats dan.
      want zijn flat maakt echt weinig sense, omdat ik denk dat een lag tag hier KK bijna altijd 3bet preflop
    • elderwon
      elderwon
      Bronze
      Bwoaa, soms wel, hangt wat van de tafel af maar zit tegenwoordig rond de 22/18 of zo.
      Nu, dat nitty argumenten klopt niet helemaal vind ik.
      Als hij dat denkt zet hij mij ook meer op monsters maar dan stemt zijn 3bet niet overeen met zijn gedachtengang. Dan zou hij c/c gaan spelen of niet?