Nl20 Qq

• theiceman13
      theiceman13
      Bronze
      $0.10/$0.20 No Limit Holdem
      8 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
      Hero (UTG) ($20.30)
      UTG+1 ($27.43)
      MP1 ($18.25)
      MP2 ($19.20)
      CO ($22.13)
      BTN ($20.49)
      SB ($20.10)
      BB ($18.99)

Pre-Flop: ($0.30, 8 players) Hero is UTG Q:diamond: Q:heart:
      Hero raises to $0.80, 4 folds, BTN calls $0.80, SB calls $0.70, 1 fold

Flop: 4:diamond: J:diamond: J:heart: ($2.60, 3 players)
      SB checks, Hero bets $2, BTN folds, SB raises to $6, Hero calls $4

Turn: 4:spade: ($14.60, 2 players)
      SB checks, Hero checks

River: K:club: ($14.60, 2 players)
      SB checks, Hero ($13.5)?

SB speeld 13/8/6/ fold to c-bet 33% / AF 5.1
      Zag achteraf dat SB ook een check-raise heeft van 25% op 12 handen. Is dit een handige stat om in je hud te hebben? Zo ja, over hoeveel handen zou dit betrouwbaar zijn?

Preflop: QQ in UTG positie openen is standaard lijkt mij, ik open altijd4bb+1bb voor limpers en op de BU 3bb.

flop: Maak een C-bet van ongeveer 3/4 pot, omdat hij multiway is.

SB besluit te check-raisen en ik call met als reden dat hij niet heel veel kan hitten op dit boord waar ik achter tegen sta (44, JJ en Jx) AA en KK zou hij preflop wel 3-betten. Zijn lage fold to c-bet en hoge AF zeggen mij dat hij hier ook vaak bluft.
      Ook speel ik de hand nog in positie tegen hem wat ook wel een voordeel is.

turn: Na zijn check op de turn denk ik dat ik vaak de beste hand heb en check behind, omdat als ik hier bet zijn goede handen erin hou en zijn blufs laat folden.
      Op deze manier kan ik hem op de river nog laten bluffen.

river: Hij checkt en denk nog steeds dat ik de beste hand heb. Denk dat hij alleen niet met slechter nog een value bet gaat callen dus besluit te checken.
  • 5 antwoorden
    • KillBZ
      KillBZ
      Bronze
      Ik zou hier nog wel klein value betten op de river, er is best een kans dat hij wel gaat callen met een pairtje, en als hij iets beters had dan jou dan had hij op de river wel moeten betten na dat jij behind checkt op de turn
    • theiceman13
      theiceman13
      Bronze
      Bedankt voor je reactie, denk inderdaad dat die handen misschien nog wel eens kunnen callen. Hoeveel zou je dan betten op de river?
    • KillBZ
      KillBZ
      Bronze
      ligt er een beetje aan wat voor speler het is. Tegen wat meer callingstations zou ik 1/2 pot betten en tegen wat passieve spelers 1/3 pot
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      over de ch-raise stat: deze kan in je hud staan maar dan wel in je openklikhud , is niet nuttig genoeg om hem in je gewone hud te plaatsen.
      De sample kan snel toonaangevend zijn , samen met AF.
      Op deze flop ga je gewoon broke imo ,er is echt weinig in zijn range dat je beat (44/JJ) en dat is het zowat. Want KK/AA zou hij 3Betten , en Jx handen zal een 11/8 speler niet (vaak) callen.
      Dus ik ga hier gewoon broke gezien ik denk dattie vrij vaak een play aan het maken is met een PP/ FD. En als je dan die AF en ch-raise erbij neemt is het al helemaal een stackoff.
      Eens je callt moet je de turn zeker gaan betten. Het board heeft zonet zijn range die je beat heeft nog verkleind. Dus hij zit met ongelooflijk veel PP/Draws in zijn range die je nu value uit moet halen , want anders ben je freecards aan het uitdelen en mis je value :)
      As played denk ik niet dat ik nog valuebet omdat die K een scarecard is en dus niet veel minder gaat callen , enkel een lucky K , of een megaslowplayed hand.
    • KillBZ
      KillBZ
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door yoshiwa
      over de ch-raise stat: deze kan in je hud staan maar dan wel in je openklikhud , is niet nuttig genoeg om hem in je gewone hud te plaatsen.
      De sample kan snel toonaangevend zijn , samen met AF.
      Op deze flop ga je gewoon broke imo ,er is echt weinig in zijn range dat je beat (44/JJ) en dat is het zowat. Want KK/AA zou hij 3Betten , en Jx handen zal een 11/8 speler niet (vaak) callen.
      Dus ik ga hier gewoon broke gezien ik denk dattie vrij vaak een play aan het maken is met een PP/ FD. En als je dan die AF en ch-raise erbij neemt is het al helemaal een stackoff.
      Eens je callt moet je de turn zeker gaan betten. Het board heeft zonet zijn range die je beat heeft nog verkleind. Dus hij zit met ongelooflijk veel PP/Draws in zijn range die je nu value uit moet halen , want anders ben je freecards aan het uitdelen en mis je value :)
      As played denk ik niet dat ik nog valuebet omdat die K een scarecard is en dus niet veel minder gaat callen , enkel een lucky K , of een megaslowplayed hand.
      Villian zou alleen hier op de river opnieuw gaan checken na de check behind van Hero met een monster op het moment dat hij verwacht dat Hero hier vaak genoeg gaat bluffen met een gemiste flush draw, wat mij heel onwaarschijnlijk lijkt op het moment dat hij op de flop gaat 3-betten. Daarom denk ik dat je hier juist wel prima en value bet kan plaatsen..
      Maar zal vast een reden zijn die ik over het hoofd zie waarom je het toch niet doet...