NL50 AQs

• Horroroids
      Horroroids
      Bronze
      Villain speelt 17/12; AF 4.7; Fto3bet 33%; cbet flop 69%; cbet turn 78%; cbet river 100%; WTSD 15%. 550 hands.

Nit opent van BTN, ik denk dat het moeilijk is om voor value te 3betten en oop spelen is niet fijn.

Op de flop cbet hij klein en ik denk hier nog vaak genoeg een betere hand te hebben door zijn hoge cbet en droge flop. Ook zal hij met een groot deel van zijn range doorbarrelen op de turn, waar ik een move kan maken.

Turn komt mijn backdoor aan. Ik denk dat ik hier de verkeerde move maak. Doordat hij veel barrelt doe ik met een raise zijn bluffs folden en isoleer ik me tegen beter, zonde van de extra equity van FD + hij kan nog doorbluffen op de river, want zijn agression is daar ook hoog.

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.25/$0.5 No-Limit Hold'em (4 handed)

Known players:
      CO:
      $50.00
      BU:
      $49.09
      SB (Hero):
      $52.30
      BB:
      $18.48

Preflop: Hero is SB with A, Q.
      CO folds, BU raises to $1.50, Hero calls $1.25, BB folds.

Flop: ($3.5) 3, 3, 8 (2 players)
      Hero checks, BU bets $2.50, Hero calls $2.50.

Turn: ($8.5) 4 (2 players)
      Hero checks, BU bets $5.00, Hero raises to $15.50
  • 2 antwoorden
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      oop spelen is zoiezo niet fijn.
      call of 3bet.
      nadeel van 3bet is dat de pot zo groot wordt. maar ik begrijp in dat op zicht niet waarom je niet gewoon fold op de flop. als je villain een nitty range geeft dan barrelt hij indd elke turn door, maar wel voor value.

je call preflop maakt alleen sense als je lekker gaat stationnen als je toppair hit. met zijn AF barrelt hij toch supervaak door.

maar persoonlijk zou ik pre gewoon 3betten.
      je zit wel tegen een btn raise en villain opent gewoon slechter als AQ.
      op dat moment heb je 2 kansen om de pot op te pikken en fold je gewoon elke tegenactie.
      3bet gewoon naar 5 en cbet iets van 5,5
      gezien zijn stats speelt ie gewoon straightforward en zal hij dus elke missed flop gewoon folden.
    • Rogier
      Rogier
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door marcelhermus
      oop spelen is zoiezo niet fijn.
      call of 3bet.
      nadeel van 3bet is dat de pot zo groot wordt. maar ik begrijp in dat op zicht niet waarom je niet gewoon fold op de flop. als je villain een nitty range geeft dan barrelt hij indd elke turn door, maar wel voor value.

je call preflop maakt alleen sense als je lekker gaat stationnen als je toppair hit. met zijn AF barrelt hij toch supervaak door.

maar persoonlijk zou ik pre gewoon 3betten.
      je zit wel tegen een btn raise en villain opent gewoon slechter als AQ.
      op dat moment heb je 2 kansen om de pot op te pikken en fold je gewoon elke tegenactie.
      3bet gewoon naar 5 en cbet iets van 5,5
      gezien zijn stats speelt ie gewoon straightforward en zal hij dus elke missed flop gewoon folden.
      ²