Live cashgame hand

• Gangstahhh
      Gangstahhh
      Bronze
      Ik weet dat dit origineel hoort bij de handjudgingsfora, maar het is een NL2k hand en ik ben lang geen diamond. Ik hoop dat jullie dit voor 1x door de vingers kunnen zien.

Oke het is een live cashgame NL2k, vrij diep stack, ik heb 2 internet pro's rechts van me zitten en 1 tegenover me, de rest is fish.

1 van die internet pro's is echt super goed, ik vond de anderen erg basic, en zodra een bet niet perse voor bluff of precies voor value is dan is het meteen een foute bet enz., iig de ene internet pro is super goed en is best behoorlijk balanced in alles wat hij doet en mindfucked je best vaak.

Nu komt de volgende hand:

Ik heb 9 9 in de small blind, de internet pro #1 heeft de button en heeft tot nu toe (ongeveer 10x) FI de BU altijd geopend. Ik 3bet hem, omdat hij echt een heeel groot deel van zijn range gebruikt om hier verder te gaan, wij zitten ong 250 BB diep. Nu komt de flop 33J, wat doe je nu, en wat ga je doen op verdere straten.

Voor het overzicht

7 handed
      4 folds
      BU opent voor 50
      Hero 3bet met 9 :spade: 9 :club: naar 160 (had groter gekund)
      BB folds
      BU calls 160

Flop 3 :spade: 3 :heart: J :spade:

Hero ???

Hij floatte niet heel veel, hij speelde vrij face up in 3bet pots, als ik hier ga checken en hij heeft niet veel is de kans vrij groot dat hij 3 barrelt, maar zodra ik cbet zal hij niet veel actie geven als hij niet Jx 3x PP's of spades heeft.

Als ik ga checkcallen (wat wsl voor de flop het meest + EV is) wat doe ik dan op Q+ turns of rivers?

En hij is ook vrij goed dus miss gaat hij de river niet eens meer barrelen als het een redelijke blank is, en ben ik hem gewoon aan het afbetalen als hij me wel beat met JK ofzo en me 3 straten voor value bet.

Je kunt natuurlijk ook PF callen omdat je postflop vaak genoeg value kan krijgen uit een set alsnog en je niet altijd in fijne spots komt, maar ik dacht dat ik dan echt heel vaak c/f moet spelen op flops omdat hij mij in zo veel kutspots kan brengen.

AVB

(ik hoop ook dat wat gevorderde speler hier ook op kunnen reageren, aangezien zij de mensen zijn die ook echt weten hoe je moet spelen tegen super goeie spelers)
  • 15 antwoorden
    • cristaline
      cristaline
      Bronze
      Ik zou proberen om op de flop te pot op te rapen. Elke T,J,Q,K,A is een scarecard voor jou. Ik zou veronderstellen dat hij geen 3 vast heeft en de kans dat hij een jack in de hand heeft is ook niet zo groot. Dan rest er enkel nog het probleem van andere PP.

Dus 2 scenario's die ik zou spelen;

- Check/raise hem op de flop (als hij dan nog callt, proberen zo goedkoop mogelijk naar showdown te gaan, anders folden)
      - bet de flop groot, als hij dan nog callt denk ik dat je beat bent

Als de turn geen spade of een kaart onder de 9 brengt kan je eventueel nog eens barrelen.

Je zit sowieso met het nadeel van OOP te moeten spelen, in dergelijke potten investeer ik persoonlijk niet graag hoog met een mid pp.

Zie ik het te eng of zijn bovenstaande scenario's te spelen?
      Dit is een hand waar ik ook dikwijls moeite mee heb.

(edit; ik ben een vrij gevorderde speler maar ben niet tracked met pokerstrategy :( , dus ik hoop dat je mijn denkwijze niet te snel afwijst! ;) )
    • Gangstahhh
      Gangstahhh
      Bronze
      No offence maar vind je redenatie gewoon niet helemaal kloppen

Als hij me alleen called met dingen wat me grotendeels beaten moet ik juist niet groot betten maar klein betten

En als ik c/r en hij called me ben ik behoorlijk vaak beat en verander ik gewoon een hand in een bluff waar het totaal niet echt nodig is

En jij investeerd niet graag in potten OOP met hoge PP???? Met mid kan ik nog begrijpen maar 99- AA zou je dat toch wel moeten willen (al snap ik wel dat je 99 miss laat liggen)

Maar hij opent 95% en hij callt denk ik 75%, dus je houdt ong 71,25 % over, waar 99 gewoon dik op voor ligt en je dus ook vaak floppen kan cbetten en oppakken omdat hij vrij face up speelt

Maar miss is het toch wel handig iets als 99 te callen en suited gappers of connectors te 3betten
    • Chivaz1
      Chivaz1
      Bronze
      een kleine bet gaat hij 100% floaten op dit board en dan moet je meer geld investeren om de pot nog te winnen, dan op de flop al voor een grote cbet te gaan. Ik zou ~ 80%-potbet cbetten om vervolgens (het is niet anders) op te geven op de meeste turns. Een c/r flop vind ik niet goed omdat je 1. meer geld investeert en 2. het geen sense maakt, behalve een FD ( maar ook dan niet eens omdat het board paired is) of een J, maar zou je die niet ook gewoon cbetten meestal? Met een 80% 3bet houdt je je range groot; 99-AA en alle J's en FD's en zet je hem voor een lastige beslissing met heel veel van zn range.

Het is imo idd tegen dit soort villains beter om SC's te 3betten dan PP's omdat je met sc's postflop meer outs hebt als je het board hit, je het board vaker zult hitten en gemakkelijker kunt opgeven als je mist omdat je sowieso geen sd-value hebt dan.

cristaline zegt trouwens niet dat hij niet investeert met een hoog pocketpair, hij zegt dat hij niet graag hoog (veel) investeert met een MP. Even goed lezen gangstah ;)

Overigens wel handig om te weten of jij al vaker hebt ge3bet aan tafel, om zo zijn range in te schatten. Als je vaak 3bet is zijn range een stuk wijder dan als dit de eerste keer is.
    • Rogier
      Rogier
      Bronze
      cbet flop / cbet any turn als ie veel callt preflop?
    • Varune
      Varune
      Silver
      Denk dat als je Hier bet en checkt op de turn, je de kracht van je perceived range meteen weg laat vallen en hij een makkelijkere read kan maken. Door te 2ndbarrelen hou je je sterkere handen in je perceived range.
    • Gangstahhh
      Gangstahhh
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Varune
      Denk dat als je Hier bet en checkt op de turn, je de kracht van je perceived range meteen weg laat vallen en hij een makkelijkere read kan maken. Door te 2ndbarrelen hou je je sterkere handen in je perceived range.
      True maar wat ik het nadeel van 2x barrelen vind, is dat je 99 echt niets meer waard is eigenlijk, en ik dat gewoon graag doe met me air enz. zoals 4 :diamond: 5 :diamond: en dan vind ik het op een soort van manier kut om alle waarde van 99 te laten varen

@ Chivaz

Volgens mij is Cristaline een vrouw
      Idd verkeerd gelezen
      En ik zei dat hij juist niet veel floatte en juist heeel face up speelde volgens mij ook omdat hij dacht dat ik echt niets ging 3betten OOP vanuit de SB en dus alles maar callde voor als hij flink hitte.

Ik ben btw in de c/c mode gegaan, omdat ik dacht dat als hij een Q of K ofzo hit op de turn dat hij behind zou checken en omdat als ik de flop c/c dat ik hem heel snel de turn zie betten en de river zie BOMBen om mij van mij weak made hands zoals wat ik had of JTs af te zetten, en dan call ik hem met 99
    • TimPS
      TimPS
      Bronze
      Ik snap het dilemma niet zo goed.. Nog nooit in heel mijn leven NL2k gespeeld, dus als je hier wil stoppen met lezen is dat jouw goed recht :P

Soit, here goes.
      Hij float niet vaak, speelt erg face up in 3bet pots en je hebt 99 op een J33 board. Als hij van zn flush houdt op een paired board dan gaat ie dat raisen op de flop (ik denk niet dat een goede speler callt om een :spade: te zien vallen en dan te twijfelen of je wel goed zit of niet op een paired board) en iets Jx-achtig gaat je gewoon callen.

De rest van zijn range zal ofwel volledig gemist hebben, ofwel SD-value hebben (hetzij een lager PP, omdat jullie deep zitten kan hij dat callen, hetzij sterke Ax handen waarmee hij soms nog goed denkt te zitten). Tegen die handen wil je protecten en tegelijkertijd betten voor value.

Ik vind een flopbet dus tamelijk standaard. Als hij foldt ben je blij, als hij callt moet je hem op een sterke range zetten (geslowplayde monsters en sterke Jx handen. Afhankelijk van jouw eigen reads misschien toch nog iets met een FD?), want je geeft zelf aan dat je denkt dat hij amper float met overcards. Dus denk ik dat een check/fold dan wel op zijn plaats is? Ik denk trouwens niet dat een J hier noodzakelijk gaat betten op de turn, dus geraak je volgens mij misschien toch nog op de SD.

Het lijkt me alsof je veel value wil van hem, door te doen alsof je zwak staat. Probleem is dat je ook effectief zwak staat en dus geen gratis turnkaarten wil weggeven. Daarom vind ik betten op de flop een must. Turn is dan idd lastiger, maar je zegt zelf dat hij dan supersterk staat, dus moet je hem maar respect geven zeker.

Just my two cents :)
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      speelde je scared money, of was je gewoon relaxed aan het spelen.

vind je 3bet oop trouwens niet helemaal ok. want dit is echt wel 1 van de beste flops met je hand. welke flop had je dan graag willen zien.
      ik zou persoonlijk ook gewoon minimaal 2ndbarrelen als je de flop bet.
      C/call vind ik ook wel nice als hij bluffen in 3betpots leuk vind.
    • Fabuleuss
      Fabuleuss
      Bronze
      sinds wnr speel jij nl2k deep live?
    • Gangstahhh
      Gangstahhh
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door marcelhermus
      Niet scared want dan zou ik niet spelen.

Jullie hebben wel apart redenaties

Buffe zegt dat ik bang ben om value te halen, en dan als hij me callt dan heeft hij me sowieso beat dus moet ik op de turn c/f spelen, no offence maar das een aparte redenatie

En ik zeg ook niet dat ik de flop haat ofzo, vind het een fijne flop voor mijn hand ik probeer ook gewoon goede feedback te krijgen voor volgende handen. En je vind mijn 3bet niet ok terwijl hij ong een range van 70% callt?

En je zou second barrelen met welke reden? Als iemand weinig float heeft hij je dan niet vaak beat? En als iemand je wel vaak float kun je dan niet beter bet flop c/c turn spelen?

Al kan ik me zeker vinden in een second barrel, of een flat PF, of een bet flop, jullie redenaties doen me niet overtuigen.

Ik zal jullie vertellen wat ik heb gedaan

Flop

3 :spade: 3 :heart: J :spade:
      Pot 340

check, villain bet 210 , call

Turn

Q :spade:

pot: 760

Check, Bet 450, Call

River,

K :spade:

Pot : 1660

check. check behind

Ik win met 9 high flush, hij mucked
    • Gangstahhh
      Gangstahhh
      Bronze
      Ik dacht namelijk dat hij echt bar weinig de turn zou betten als hij een Q hit, en een J wel zou betten en zijn air ook heeeeeel vaak bet omdat ik overkom alsof ik ga check folden omdat ik overkom als weak made hand (dat is dus ook de reden waarom hij een Q behind zou checken, al zou hij het soms niet kunnen doen omdat er 3 spades liggen, maar generally speaking)

En de river is een easy call op zich als hij bet, omdat een scare card aankomt, ik zou alleen gaan twijfelen als hij klein bet.
    • iamthedanger
      iamthedanger
      Black
      Als je 99 hier neit c-bet dan flat ik pre, want veel betere boarrds ga je niet krijgen. Verder als je ge4bet wordt wat doe je dan? Flat pre is altijd fine in deze spot omdat je OOP zit en het gewoon ruk speelt, zeker 250bb deep.

Ik zou flop zeker cbetten, verwachtende dat villain een vrij wide range called, verder zou ik veel turns doorbarrelen gezien villain hier dus Jx alleen 2 barrels continued wss en je geen turn wil check/callen en river wil check/callen als je weinig weet over zijn bluffhappyness. Verder heb je nog t risico dat hij met AQ AK KQ called en als je turn checked een gratis river krijgt, wat je ook niet wil. Verder gaat ie ongeveer 0% double floaten dus any river kan je c/f spelen als hij bet na een check.
    • Gangstahhh
      Gangstahhh
      Bronze
      Ik weet dat hij bluff happy was

Ik weet dat hij vrij goed kon readen

En hij niet veel 4bet, eigenlijk nooit 4bet zonder hand wat ik vrij apart vond, hij 3bette echt vanalles maar 4betten bijna nooit en callde heel veel 3bets voor IP off course

Maar oke idd, true, ik dacht alleen dat fancy doen veel meer opleverde:P

Oh en als hij op de turn hit met bijv KQ, dan zou hij denk ik behind checken

En ik denk dat hij echt de flop fold met overs en mij op een hele nitty range zette, en mij dus op bijv AK zette zodra ik ga c/c op de flop, en dat hij daarom de turn vaak zou betten om me er van af te halen, en wsl de river niet bet omdat ik wsl de turn niet call zonder A :spade: en alsnog vaak een K bink op de river wat goed kan zijn
    • TimPS
      TimPS
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Gangstahhh
      Oorspronkelijk gepost door marcelhermus
      Niet scared want dan zou ik niet spelen.

Jullie hebben wel apart redenaties

Buffe zegt dat ik bang ben om value te halen, en dan als hij me callt dan heeft hij me sowieso beat dus moet ik op de turn c/f spelen, no offence maar das een aparte redenatie
      Wat is daar zo apart aan? Enerzijds 3-bet je met negens omdat je vindt dat hij je zo wide gaat callen dat dat profitabel is en anderzijds hit je een tamelijk goede flop. Je vult dat zelf aan met de read dat hij 100% straight forward speelt in 3-bets pot en nooit random overcards gaat floaten.

Jah... Dan speelt de hand zichzelf imo. Ik ben het voorts overigens eens met Josh dat je beter kunt dubbelbarrelen, omdat ik persoonlijk ook denk dat bijna alles hier gaat floaten. Maar goed, ik hield gewoon rekening met wat je van reads had meegegeven.

And no offence taken. 't Is enkel raar omdat het overkomt dat je enerzijds zelf niet wil betten op de flop (want dan gaat ie folden en mis je value van bluffs, zo zeg je zelf) en anderzijds check/call ook niet lekker vindt.

Anyway, ik zeg het... Nog nooit NL2k gespeeld. Maar jouw reads in acht genomen vind ik mijn redenering helemaal niet apart.
    • chaserr
      chaserr
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Rogier
      cbet flop / cbet any turn als ie veel callt preflop?
      Dit. Rest wel eens met envyjosh zeker dubbel barrel anders is 3bet niet goed imo, niet de lastigste spot post denk ik met jou beschrijving.