Holecards JJ en dan 9KK op de flop. Doorgaan of fold?

• RelyonLuuk
      RelyonLuuk
      Bronze
      No Limit Holdem Tournament
      iPoker
      10 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
      UTG Pappsayt (21k)
      UTG+1 valderee1 (118k)
      UTG+2 OscarWild666 (139k)
      MP1 Storm1993 (65k)
      MP2 Poolcue1 (133k)
      MP3 RelyonLuuk (72k)
      CO Zelthios (173k)
      BTN ryu12bet (46k)
      SB notsobrajt1 (87k)
      BB guiosta888 (50k)

Blinds: 1k/2k Ante 200

Pre-Flop: (5k, 10 players) RelyonLuuk is MP3 J:club: J:heart:
      3 folds, Storm1993 raises to 4k, 1 fold, RelyonLuuk raises to 17k, Zelthios calls 17k, 3 folds, Storm1993 folds

Flop: 9:spade: K:diamond: K:heart: (43k, 2 players)
      RelyonLuuk checks, Zelthios bets 12k, [color="#cc0000"][b]
  • 17 antwoorden
    • pvdheuvel
      pvdheuvel
      Bronze
      Welp. Die ga ik nog even overdenken. Gok dat CO superloose is?
    • RelyonLuuk
      RelyonLuuk
      Bronze
      loose maar niet superloose
    • RelyonLuuk
      RelyonLuuk
      Bronze
      nou ja, callde 33 % van 33 hands, maar geen reraises
    • sjaakdaniels
      sjaakdaniels
      Bronze
      Ik zou iig de flop cbetten 15-18 kish of jammen je hebt iets meer dan potsized bet over. jammer als ie een K heeft geflopt...
    • pvdheuvel
      pvdheuvel
      Bronze
      Ja, raise die flop. Tegen een loose bigstack loopt je hier zoooo vaak voor en je krijgt zo vaak value van kleine paartjes en Ax handen dat je hier gewoon alles erin wil. En mocht hij nou net AK / KQ hebben gelimpt, tja.
    • kokkie1975
      kokkie1975
      Silver
      ik zou pre iets kleiner betten naar 12k en op de flop dan een bet doen van 1/3 potsize. mocht hij dan reshoven kan je nog folden.callt hij alleen dan lig je naar alle waarschijnlijkheid voor en fold die pak je toch een mooie pot.

as played zou ik nu callen maar de flop cbetten naar 1/3 pot en folden op een reraise was denk ik beter geweest
    • vietlam
      vietlam
      Bronze
      Kx call ik hier ook mee inpositie hoor. Ik zou me eigenlijk meer zorgen maken als iemand flopbet alleen callt.
    • pvdheuvel
      pvdheuvel
      Bronze
      Is al ge3bet preflop, dan is met Kx edit:"flatten" dan wel extreem loose.
    • RobbieV
      RobbieV
      Bronze
      Er is in deze hand geen spraken van limpen. Er wordt geraised naar 4k en dan ge3bet naar 17k door hero.

Allereerst is je 3bet size veeeels te groot. Een 3bet naar 2.5x zijn raise size is prima in positie. Dus in dit geval 10k. Waarom is dat beter? Wel ten eerste wil je af en toe bluffen en des te minder je dan kunt investeren des te beter. Ten tweede wil je dat hij zijn mindere handen tegen je callt in dit geval omdat je een value hand hebt. Wanneer je het zo groot maakt zal hij misschien zelfs zijn TT daar wel folden, omdat je gewoon naar hem signaleert hey ik heb een goede hand en ik ga hem niet folden, wat gelijk staat aan TT+.

Wanneer jij ook nog gewoon eens geflatcalled wordt terwijl je zo'n bizar grote 3bet maakt verwacht ik dat hij jou gewoon altijd crushed heeft. Zijn range zou ik persoonlijk op KK, AA zetten tenzij je reads hebt dat hij een idioot is.

Flop kun je rustig check folden, maar grootste fout is preflop de 3bet size.
    • vietlam
      vietlam
      Bronze
      nee ik heb het over de flop.
      tegen kokkie, dat als ie pre kleiner bet en op flop bet. En fold tegen een raise. En door gaat als persoon erachter alleen 'flat' . omdat JJ dan meestal goed is ( zijn bericht dus).

En daarop zeg ik ,stel dat ik hier een K heb dan zou ik in postie eerder flatten dan raisen. Dus zou ik eerder zorgen maken als iemand flat. Dan dat iemand erover heen shoved.
    • pvdheuvel
      pvdheuvel
      Bronze
      Ik denk toch dat je hier wel erg veel credit geeft aan meneer bigstack. Netjes flatten achter een midstack die 3-bet met AA/KK? Ms dat je dat tegenkomt bij een reg, en ms in een hogere buyin dan waar dit subforum over gaat, maar ik zie regelmatig de biggies continu alles maar flatten met elk pocket pair.
    • RelyonLuuk
      RelyonLuuk
      Bronze
      Flop: 9 K K (43k, 2 players)
      RelyonLuuk checks, Zelthios bets 12k, RelyonLuuk goes all-in 55k, Zelthios calls 43k

Zelthios shows
      K A

Turn: 3 (153k, 2 players, 1 all-in)

River: J

Mijn gedachten achteraf:
      deze hand had ik moeten folden op de flop, omdat villain mijn preflop raise alleen zou kunnen callen met AA, KK, QQ, AK en misschien met AQ, AJ, 10 10, 9 9.
      Dus met deze flop lig ik alleen nog voor op AQ, AJ en 10 10. Ik reraisde toch all-in omdat de pot al zo groot was en ik hoopte hem nog QQ of AA te kunnen laten folden. Achteraf denk ik dat hij, juist ook vanwege de grootte van de pot, deze handen nooit meer weggelegd zou hebben. En het was pretty obvious dat hij hier AK of AA had.

Dus, ik maakte een fout en kwam goed weg op de river.

Ik ben het eens met Kokkie en Robbie dat de 3-bet te groot was. In the heat of the game deed ik dat om een call van villain en misschien daarna ook nog een extra call vanuit de blinds te ontmoedigen. JJ speel ik liever niet tegen meerdere spelers. Met een kleinere 3-bet had een check raise op de flop misschien ook nog kunnen werken als villain geen K had gehad.

@RobbieV
      Mooi succes tijdens WSOP!
      Ga je nu meer grote toernooien spelen?
    • vietlam
      vietlam
      Bronze
      misschien geeft ik ze idd teveel credit.

DAt ze een K hier zouden slowplayen.
    • RobbieV
      RobbieV
      Bronze
      Thx Reylon,

Misschien volgend jaar weer de WSOP. Over het algemeen vind ik live toernooien niet de moeite waard om te spelen. Stel de buy-in is 5000$ dan win je misschien $3000 in profit, maar dan moet je erheen vliegen, hotel betalen, eten betalen. Dit gaat al vaak richting de 2000$ en dan heb je nog de gemiste tijd die je anders had kunnen besteden aan het verdienen van geld. Dus moneywise meh, misschien als ik in de buurt ben ;)
    • RelyonLuuk
      RelyonLuuk
      Bronze
      Bij deze hand is het toch wel lastig dat ik niet zo'n goede read op villain heb.
      Als ik zijn range op JJ+, AQs+, Ak zet heb ik op de flop nog maar 20% equity.
      Zet ik zijn range op 99+, AJs+, AQ+ dan heb ik nog 45% op de flop.

Zijn kleine raise op de flop doet echter een zeer sterke hand vermoeden.

Te klein reraisen naar bijvoorbeeld 2,5x zorgt al snel voor een multiway-pot en maakt het nog lastiger om villain(s) op een hand te zetten.
    • RobbieV
      RobbieV
      Bronze
      je mag er echt niet vanuit gaan dat hij daar 99 en AJs flat imo
    • RelyonLuuk
      RelyonLuuk
      Bronze
      hij flatte alles, maar ik zal zeker veiliger range nemen volgende keer. Dank voor review