Ak Nl20

• Poefters
      Poefters
      Bronze
      OnGame - $0.20 NL - Holdem - 9 players
      Hand converted by PokerTracker 3

Hero (BTN): $20.00
      SB: $19.00
      BB: $18.00
      UTG: $14.54
      UTG+1: $6.07
      MP: $36.90
      MP+1: $19.95
      LP: $39.39
      CO: $16.57

SB posts SB $0.10, BB posts BB $0.20

Pre Flop: ($0.30) Hero has A:spade: K:club:

fold, fold, fold, MP+1 raises to $0.40, fold, fold, Hero raises to $1.20, SB raises to $2.00, fold, fold, Hero calls $0.80

Flop: ($4.60, 2 players) T:spade: 5:heart: 3:diamond:
      SB bets $3.00, fold

SB wins $4.37

Villian 13/10/4/78/8.1/679 (Vpip/Prf/3bet%/Ft3bet/AggF/Hands)
      Villian heeft 3bet% van 2% in de blinds...Ik veronderstel dan sowieso dat zijn 4bet percentage maar enkel KK+ (1%) bevat...

En gezien zijn reraise sizing denk ik dat het hier in dit geval over AA had...
      Ik call in deze spot maar eigenlijk rest mij toch nog weinig te hitten...
      Ik moet hier rekenen op 2pair of SD?
      En anders as played?
      preflop folden is te nitty?xD
  • 8 antwoorden
    • KillBZ
      KillBZ
      Bronze
      Ik heb even de zooi in equilator gegooid en je hebt hier ongeveer 1/5 nodig om het profitabel te maken om te callen. door het dode geld heb je 1 op 5,6 dus kun je preflop nog wel callen en op de flop is het dan gewoon een fold.
      uitgaande van 4-bet % 1% = KK+
      berekening :
      je moet 0.80 cent bij leggen.
      pot is als je callt 2+2+0.40+0.20= 4,6
      4,5/0.80 = 5,7
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      Vind hem wel goed gespeeld , je kan hier idd niet folden gezien de odds en het feit dat je IP zit.
      Je gaat idd voor een A hit of een geflopte straat ofzo.
      Vraag me af , als MP1 opent naar 80 cent , wat je dan doet?
    • Poefters
      Poefters
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door yoshiwa
      Vind hem wel goed gespeeld , je kan hier idd niet folden gezien de odds en het feit dat je IP zit.
      Je gaat idd voor een A hit of een geflopte straat ofzo.
      Vraag me af , als MP1 opent naar 80 cent , wat je dan doet?
      Virtuele situatie:

OR 0.8ct
      3bet 2.4ct
      4bet vermoed ik dan naar 4$ gezien zijn sizing van 1.2 naar 2$ in dit hand...

Als ik dit ff uitrekenen krijg ik

0.2+0.8+2.4+4= 7.5

7.5/1.6= 4.68

Dit zou betekenen dat ik moet folden...

Trouwens bijvraagje...Je gaat voor Ahit of 2P/SD...dus je gaat sowieso broke met toppair ?:-)

En hierbij maak ik evenwel de kantekening tov variantie...Ik denk dat dit wel wat met zich mee brengt niet?

Dat je een toppair niet meer fold lijkt mij wel logisch, ik probeer alleen de kanttekening te maken dat je mss beter zulke spots vermijd en gaat voor een iets optimalere situatie..meer opzoek gaat naar fish of iets meer aggr waar je bij je iets geruster het er in krijgt...Of zijn dit maar foute hersenspinsels?

Kan mss ook te maken zijn met welke line je wilt aannemen niet? iets agg/passiever of moet het er gewoon in xD
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      als je een toppair zou folden moet je niet callen.
      ALs die A op de flop komt is er maar 1 combo AA meer die je beat heeft , en voorderest beat je zijn KK/QQ dus kan je echt nie folden :)
      En waarom ik die vraag stelde , is omdat ik gewoon niet zou 3Bette , omdat je de MP vallain dan gewoon in push-fold steekt
    • Poefters
      Poefters
      Bronze
      als je een toppair zou folden moet je niet callen.
      Als die A op de flop komt is er maar 1 combo AA meer die je beat heeft , en voorderest beat je zijn KK/QQ dus kan je echt nie folden :)
      En waarom ik die vraag stelde , is omdat ik gewoon niet zou 3Bette , omdat je de MP vallain dan gewoon in push-fold steekt

Hoezo ik zet MP in push/fold? Hij heeft toch nog genoeg behind...
      Volgens mij laat ik vaak veel openraise handen folden, ik vermoed dat hij enkel QQ+/AK 4bet waar tegen ik dan eigenlijk hetzelfde kan spelen als voorgesteld...toch?

Range:AJo+/AJ+/KQs/22+ ? Of ben ik hier te wijd...
      Zie ze vaak OR/callen met PP en check/fold spelen op de flop...
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      exact , je laat hem alle mindere handen folden en enkel met betere 4Betten.
      Dus daarom call je best IP , ipv te 3betten :)
    • Poefters
      Poefters
      Bronze
      exact , je laat hem alle mindere handen folden en enkel met betere 4Betten.
      Dus daarom call je best IP , ipv te 3betten :)
      Dus je calt IP omdat het gewoon meer value met zich zal mee brengen en bij 3bet je zijn range enorm verkleint?

Als je calt kan je rekenen op een Cbet en vaak een check/fold op de turn?
      Dus je calt sowieso 1 straat af en bekijkt wat hij op de turn OOP doet want daar zal hij veelal de waarheid over zijn hand moeten aangeven niet? Tenzij hij veel 2nd barrelt
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      idd.
      En je hebt ook een A en een K vast , dus zijn beste barrelcards heb je value op , terwijl hij op een J hi board bv al veel minder zal cbetten :)